Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:34 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

død mus og keyboard

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Min kærestes puter er død. Det går hårdt ud over mig, så.....please help me.
Problemet er at hendes mus pludselig er død. Det samme gælder keyboardet. Musen reagerer på den første centimeter når puteren startes, men går så helt død. Keyboardet er helt dødt. Når man tager stikket ud af tårnet og sætter det i igen, kommer der er kort lysglimt i dioden på keyboardet, men det er også alt.
Vi tror det må være et hardware problem, men er ikke sikre.
Da keyboardet tilfældigvis lige virkede på et tidspunkt, kom hun ind i enhedshåndteringen og så at der var den gule cirkel med udråbstegn i ved PCI-card og hun slettet musedriveren for at se om windows kunne finde musen igen, men det skete ikke.
Takker for hjælpen på forhånd.......
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. august 2001 - 14:38 #1
Er det trådløst? ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 14:41 #2
Har du lavet noget siden det skal gå ud over dig, har du pillet ved noget du ikke skulle ha pillet ved ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 14:41 #3
Virker keyboard/mus hvis du starter på en Bootdisk? Hent evt. en fra www.bootdisk.com
Hvis ikke, så er det desværre nok en hardware fejl.
Se evt. efter i din bios, om den port der bliver brugt, er blevet slået fra.
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:41 #4
kan ikke se svaret fra rickypriv
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2001 - 14:42 #5
Du ER vel ikke kommet til at bytte om på stik til mus og keyboard? ;)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. august 2001 - 14:42 #6
Hvis det ikke er trådløst, ville jeg geninstallere Windows..
Avatar billede msmows Nybegynder
03. august 2001 - 14:42 #7
Det er en, endog overordentlig, dårlig ide at hive stik ud og sætte stik i, på en tændt pc. Det kan være fatalt. (bortset fra usb og firewire).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2001 - 14:44 #8
Faktisk kan det også være en skidt ting med USB... tilslutter du f.eks. en usb printer til pc\'en, og de ikke er jordede kan det såmen også sagtens gå galt... men det er vist off-topic ;)
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 14:44 #9
Har I prøvet med en anden mus eller tastatur?
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:44 #10
hun har ikke prøvet med en bootdisk nej.......hun kan slet ikke bruge keaboardet jo.......igår var der en besked siger hun noget med en port 2....og mouseware hun svarede bare ja måske det kan være det men hvordan får man det tjekket......ingen af os tør gå ind i biosen.....mon der skulle bo en i nærheden af Ishøj der ville være en barmhjertelig samaritaner for mig....så jeg ikke skal høre på hendes klageri......og nej jeg har ikke pillet ved andet end hende...*GGGG*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2001 - 14:45 #11
Hmmm... det er måske det der er galt... kun klager over dit pilleri... så måske vi skulle komme forbi og pille lidt istedet ;)
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:47 #12
jeg er glad for at I kan tage det med humor....det er jo heller ikke jer der skal høre og se på hendes fjæs..*GGG*
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 14:49 #13
Hvis i prøver at trykke \'F8\' eller \'CTRL\' ved opstart, burde i få muligheden for at starte i fejlsikret tilstand. For at komme ind i bios, trykker man normalt på knappen \'Delete\'.

Hvis intet af ovenstående virker, er tastatur og mus enten forbundet forkert, eller så er portene røget sig en tur.
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:49 #14
ja vi har prøvet med mit tastatur og min mus men det er det samme.........og jeg er sq mindre begavet i forhold til hende med en pc sååååå hvis hun ikke kan finde ud af det kan jeg slet ikke.......men ville gerne tage imod almisser i form at hjemmehjælp....*GGG*
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:50 #15
hvis det er portene der er røget.....hvad fanden gør man så
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 14:53 #16
Tjek lige først, om et af benene på stikkene er bukkede eller knækket. Se også efter, om der skulle ligge noget der kortslutter, på og under bundkortet.
Ellers så skal i ud at inverstere i et nyt bundkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 14:53 #17
Mus PS/2 er grøn og Keyboardstik er blå, de skal svare til farven på mobostik, forudsat det er en nyere type.

Jeg tror ikke det er så nemt at brænde porte af i dag, de burde være sikret.
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:56 #18
stikkene er sat rigtigt i......har leget samlesæt.......tegningerne passer sammen på stik og pc......så den skulle være i orden..............hvordan ser man om noget kortslutter........ja undskyld jeg er så dum......men er jo bare et postbud med hang til internet......*GGG*
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 14:58 #19
nå men jeg vil gå med hende ned og leje nogle film så.........det ser ud til at vi ikke kan ordne hendes puter selv.......så I må alle have en god weekend og tak for jeres forslag som vi jo ikke selv tør udføre.......*SS*

*skulle give jer alle et kram fra kæresten*......så er hun ikke så sur alligevel tror jeg.......nok fordi jeg sagde ja til at leje film så....*LOL*

thanks guys
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 14:58 #20
Se på benene i musestikket og keyboardstikket, de må ikke være bøjet - knækket, men man skal bruge vold for at gøre det.
Husk at vende fladen den samme vej på stikkene.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 14:59 #21
Husk at lukke spm.
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
03. august 2001 - 15:01 #22
hvordan lukker jeg spørgsmålet
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 15:04 #23
Acceptere dem der har svaret, brug avanceret hvis du vil dele ud til flere, eller giv selv et svar og accepter det.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. august 2001 - 21:42 #24
Du svarede ikke på om det var trådløst jumpingjack..
Hvis det er, skal du lige tjekke at batterierne ikke er døde.