Avatar billede abrjonline Nybegynder
04. oktober 2011 - 08:00 Der er 2 kommentarer

app til apple OS og android, muligt?

Hej eksperter
Jeg står for at lave et projekt som skal køre på kryds af de 2 platformer.
Jeg er altså ved at lave en 'app' som skal fungere på begge platforme samtidig. Hvordan gør jeg det?
Applikationen skal være online så havde også tænkt jeg ville lave det som noget hjemmeside, men er det overhoved muligt?
Jeg skal bl.a. også bruge video frekvenser men hvilket format understøtter begge medier? Jeg håber virkelig i kan hjælpe.

Mvh
Andreas
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. oktober 2011 - 08:29 #1
Så er du ikke ude i noget man vil kalde en "app". Så snakker vi en hjemmeside i HTML (HTML5 er fint understøttet).

Android (2.0+) og iOS (1.0+) understøtter HTML5 <video>-tagget:
http://diveintohtml5.org/video.html

Simpelt så skal du faktisk bare lave en almindelig hjemmeside, men så i stedet for at lave dem tilpasset en stor skærm, så tilpas dem til små skærme - evt. understøt tablets også
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
04. oktober 2011 - 10:29 #2
Det kommer helt an på hvad du præcis skal lave. For det er muligt at lave native Apps til Android og iOS. Jeg er ved at udvikle en app både til Android og iOS. Jeg skal kun kode det en gang, fordi at jeg koder det med jQuery Mobile, og phoneGab. Hvis du har DW CS 5.1, så er det hele installeret for dig. Du skal bare vælge "site" i menuen og derefter vælge "mobile applications".