Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 17:01 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Skærm siger: intet signal

Hej.

Da jeg lagde mig til at sove i går aftes, var min pc 100% funktions dygtig, men her til eftermiddag vil den ikke noget!!
Kan se at min mus eller tastetur ikke er aktive, min skærm siger: No signal og kan bare ikke gøre noget!!!
Er lidt desperat da jeg anvender den til gym!!

Kan nogen fortælle hvad der sker?

Fakta:
CPU: Intel Core i7 2600 3.4 Ghz
Bundkort: Asrock H67M Bundkort
Ram: 2x4GB corsair 1600Mhz DDR3 Ram
HDD: 500GB 7200RPM 16MB Sata3
Drev: 22x +/-RW DVD Brænder
GFX: Nvidia GTX460 1024MB GDDR5
PSU: 650W Low Noise
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2011 - 17:11 #1
Kan du heller ikke komme ind i Bios?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64873/
Og hvilket Styresystem?
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 17:21 #2
Nej, intet! Tænder pc'en, skærmen siger: No signal og går i sort -.-
Imens pc'en kører...
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2011 - 17:23 #3
Skærmkabel Grafikkort hvis bundkort har intern skærmudgang så prøv dette.siger den nogle bipplyde?
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 17:25 #4
Har prøvet at bruge en anden skærm; samme problem. Har set om grafikkortet sidder ordenligt i, men intet...
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 17:26 #5
Har prøvet det interne grafikudgang. Ingen lyde... Men kan man måske tro at det er bundkortet eller sådan?? Som sagt, så er musen og tasteturet og inaktivt.. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2011 - 17:36 #6
Du skal tage grafikkortet ud når du tilslutter til det interne,
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 17:40 #7
Hvis du skal bruge det interne grafik kort skal det eksterne pilles ud. Bios regisrerer ekstern kort og lukker internt ned.
Prøv at tage eksternt kort ud. Gør dette med strømmen pillet af, og når du har gjort dette trykker du på startknappen i 15 sek. Lad den stå et stykke tid og kobl strøm på igen. Monter skærm på internt kort og start op.
Kommer der billede nu, er der sandsynlighed for at ekstern kort er defekt
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 17:41 #8
Hov der fik jeg ikke opdateret shit!!
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 17:51 #9
hmm... regner ikke med at mit grafikkort er defekt. Det er 6 måneder gammel !!:O
Men hvordan kan den blive defekt ved at stå igennem en nat? o.O

Ville gerne tage mit grafikkort ud, men det sidder fast på en måde at jeg ikke tage det ud! :D (lyder meget som en amatør, men sorry)
det er skruet fast og og prøvet at skrue dem af, men den sidder alligevel fast! :D Tør ikke bare rive i den!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 17:59 #10
Okay??
Hvis du er så sikker på det, så må du prøve følgende:
Afmonter strøm fra pc, og pil herefter det lille batteri ud på bundkortet. Tryk og hold startknappen nede i 15 sek. Lad pc stå i 15 min. Genmonter det lille batteri på bundkortet og genmonter strøm. Tænd pc.
Billede??
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 18:16 #11
Okay, undskyld ALT mit besvær...
Er lige gået et skridt tilbage - fik nu NÆSTEN afmonteret grafikkortet, den vil bare ikke af porten :p
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2011 - 18:34 #13
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 18:50 #14
Ja, fandt den, men tarden her (mig), kan ikke finde ud af den -.- Den må være idiot sikker ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 18:58 #15
Det var da mærkeligt. Har ikke fået post fra E.. siden 17:51??
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 18:58 #16
Godt... Har prøvet det med batteriet, stadig ingen ting -.-
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 19:02 #17
Ok. Hvis pc kommer op at køre med det interne kort (hvis du får det andet af), skal du forvente at du skal i bios og rette på indstillinger der. Det er boot rækkefølgen for pc og uret kører heller ikke rigtigt..
Boot rækkefælge er Dvd drev som nr 1 og HDD som 2 boot.
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 19:06 #18
1: Kan sgu ikke få den af xD
2: Hvad? Boot rækkefælge eller sådan? :D
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 19:21 #19
Så fik jeg grafikkortet af... Men stadigvæk intet!!! :O
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2011 - 19:29 #20
Prøv med en ram blok ad gangen
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 19:32 #21
Med eller uden ekstern grafikkort?
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 19:42 #22
uden grafikkort og det med rammene, virker det stadigvæk ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 20:06 #23
Så er der kun bundkort og psu tilbage.
Kører blæserne i pc, og blinker harddisklampen og cd drev når pc startes, og snurrer HDD?

Beklager for tastefejl i #17
Der skal stå boot rækkefølge ikke rækkefælge.
Avatar billede zai-huei Praktikant
03. oktober 2011 - 20:13 #24
Det okay :)

- Alle blæserne kører, lys overalt, larm fra harddisken og ved ikke hvordan jeg tjekker psu'en, men tvivler da det hele lyder normalt og det eneste der er i vejen, er at der intet billed kommer, lyde fra opstart eller noget!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 21:23 #25
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 21:26 #26
Umiddelbart lyder det normalt synes jeg også, men psu kører med 3 spændinger. 12 volt 5 volt og 3,3 volt. Mangler den ene spænding så funker det ikke
Avatar billede zai-huei Praktikant
04. oktober 2011 - 14:12 #27
Okay, psuen kører normalt. Prøvede at sætte den over i min brors pc (som har magen til psu)...

Andre forslag? Er ret desperat! :O
(afleveringerne hober sig op)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2011 - 16:07 #28
Hvis du har testet psu i din brors pc og den virker er der jo kun selve bundkortet tilbage. Defekt bios muligvis
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2011 - 17:39 #29
Hvis computeren ikke genstarter når du trykker Ctrl/Alt/Delete
Så er bundkortet røget. Det er ligemeget med grafikkortet, når der ikke er reaktion fra tastaturet. Det er så bare blæserne som kører.
Hvis du køber et nyt bundkort, som passer til de ram du har (hvis du da ellers er tilfreds med dem) så er det ikke så dyrt at udskifte det. Og det er jo ret nemt, tager bare noget tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2012 - 21:20 #30
Hvad endte denne med?
Avatar billede zai-huei Praktikant
09. april 2012 - 22:34 #31
Hej.

Det endte med at jeg sendte den ind, og de satte et nyt bundkort i :)

Ellers så mange gange tak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2012 - 08:36 #32
29. juli 2018 - 16:17 #33
Tror jeg har det samme problem!  Var det dit bundkort der var defekt?
Avatar billede zai-huei Praktikant
29. juli 2018 - 18:18 #34
Grafikkortet var defekt :-) problemet blev løst med et nyt grafikkort kan jeg huske (det jo 7 år siden) 😉
Avatar billede zai-huei Praktikant
29. juli 2018 - 18:19 #35
Hov vent!!
Det var bundkortet der var gået i stykker, fandt aldrig ud af hvordan. :/