Avatar billede Marenw Nybegynder
03. oktober 2011 - 16:41 Der er 9 kommentarer

Tastatur kan ikke skrive e, d, c og 3

Mit tastatur er pludselig begyndt at opføre sig meget mærkeligt, og jeg ved ikke hvordan jeg skal rette det. Så jeg håber meget, der er nogle der har en idé til hvad jeg kan gøre.

Jeg kan ikke skrive e, d, c og 3. Jeg kan få et e frem ved at trykke "er" (og så slette r igen), nogle gange skriver den også "qerwi"
Jeg kan få d frem ved at trykke df eller ds, men nogle gange åbner den så en søgefunktion og en "gem som"-funktion eller markerer alt teksten eller vil lave et bogmærke.

Det er vildt irriterende, og det har fx. taget mig 15 min. at skrive dette indlæg.

Håber, der er nogle der kan hjælpe mig.

Mvh Maren
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2011 - 16:53 #1
Hvis bærbar, så er der tale om en løs forbindelse som du skal have fixet.
Avatar billede pstidsen Novice
03. oktober 2011 - 17:05 #2
kunne der være tale om væske?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2011 - 18:39 #3
Hvis det er en bærbar, skal du nok lige have en til at kigge på det - håber at du er indenfor Garentien.

Hvis det "Bare" er et løst Tastatur, tror du så ikke at det ville hjælpe noet at få det skiftet til et nyt.

Ellers ved jeg ikke hvad man gøre :-(

Jannick
Avatar billede Powerslave Nybegynder
03. oktober 2011 - 20:36 #4
ja, det ville være godt at vide om det er en bærbar eller en stationær. umiddelbart er chancen størst for at det er tastaturet.

Hvis det er en bærbar, så prøv at sætte et eksternt tastatur til og se om problemet også er der? ved stationær, så prøv et andet tastatur hvis muligt?

Er problemet der i fejlsikret tilstand? (F8 lige før windows går igang med at starte og vælg i menuen)

Hvis bærbar, hvilken model er det?
Avatar billede Marenw Nybegynder
04. oktober 2011 - 10:28 #5
Tak for jeres hurtige svar!

Det er en bærbar.
HP Pavilion dv6000
Product Number: GJ045EA#ABY

Jeg har ikke lige mulighed for at sætte et eksternt tastatur til.
Tror I problemmet er en løs forbindelse, når nu andre funktioner bliver aktiveret af tasterne?

Jeg vil prøve at se om problemet er der i fejlsikret tilstand.
Avatar billede Marenw Nybegynder
04. oktober 2011 - 12:55 #6
Har nu startet i fejlsikret tilstand, og problemmet er der stadig.

Der skulle ikke umiddelbart være nogen grund til at der er kommet væske i computeren.
Avatar billede Marenw Nybegynder
04. oktober 2011 - 15:42 #7
Jeg tror ikke der er kommet væske i computeren.
Avatar billede fisk7aal Nybegynder
11. oktober 2011 - 23:49 #8
Det lyder som en hardware fejl.

Jeg vil anbefale et usb tastatur, det fås til ca. 100 kr, Hvis du er heldig kan du klunse dig til et.

Ellers prøv med støvsugeren mens du let berører tasterne, der kan jo side noget under dem.

Start med lav sugegrad, da du ikke skal beskadige computeren.
Avatar billede pstidsen Novice
12. oktober 2011 - 16:55 #9
Brug kompressor i stedet for støvsuger