Avatar billede geoman27 Novice
01. oktober 2011 - 17:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printerserver + usb

Hej

Jeg har købt en Pixma MX360, som jeg egentlig troede havde et netværksstik. Da jeg så den i butikken, så jeg at den havde et telefonstik også (de kan bruges som fax)

Nu er problemet bare at den forrige printer Pixma MP620 var på netværket og jeg har derfor ikke kun e enkelt computer jeg skal udskrive fra.

Findes der en printerserver, som har netværksstik i den ene ende og en USB-udgang i den anden ende, som ville kunne bruges til mit formål? er der nogen der har erfaringer med enkelte modeller?

Jeg synes ikke jeg har kunnet finde nogen som lige dækkede mit behov og printeren har kun kostet 500,- så hvis den er for dyr, så er det jo lige let, at gå ud og investere i en ny, der har netværksstik.
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 18:41 #1
Der findes massere af printservere, der har et netstik i den ene ende og USB i den anden, men de virker sjældent med multifunktionsenheder, som din Pixma printer.

Chancen for at få en fungerende løsning er nok mere en USB-over-netværk enhed, men det er heller ikke optimalt, da man der tilslutter enheden til en bestemt computer via et program og så printer eller scanner e.l.
Mens den er virtuelt tilsluttet en computer kan andre computere på netværket ikke bruge den.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 08:02 #2
Står der noget om returret eller fortrydelsesret i forbindelse med købet i betingelserne?
Avatar billede geoman27 Novice
02. oktober 2011 - 10:56 #3
til 220661:
Jeg har ikke tænkt mig at bytte printeren. Jeg er egentlig meget tilfreds med den, udover den manglende netværkstilslutning.

Til Wally73:
Jeg skal egentlig kun have funktionen mht. udskrivning til at virke over netværket. Scanning kan jeg godt leve med, at jeg skal overføre til en usb-stick.
Er det bare mig, der ikke kan finde de printservere, du taler om. Jeg synes kun jeg fandt nogle, der havde netværks-stik i "begge ender"
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 11:28 #4
Der findes også routere der har printserver, men når man idag skal have internet følger der jo næsten altid det hele med i samme boks, og så skal man bøvle med at opsætte router nr 2 til dette.
Jeg har selv en router med printserver ståenede som jeg ikke bruger mere. på denne kan man sætte printer til enten med usb eller 25 pin parallel port. Dog kunne jeg ikke få det til at virke med scan, men det er et kendt problem som Wally73 også er inde på
Har fundet denne her, men kender den ikke:
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197382383563&p=1197357728135&packedargs=ParentPageID%3D1197337625277%26TopLevelPageProduct%3DBusiness%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197318710080&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper#fragment-2

Læser som den understøtter multifunktion, og der kan tilsluttes flere printere til den.
Avatar billede geoman27 Novice
02. oktober 2011 - 11:49 #5
Jeg tror nok der bliver tale om at jeg sælger den jeg har nu og køber Canon PIXMA MX420, den har det hele og den koster ligeså meget som den printerserver du fandt.

Det var da pudsigt, at jeg lige ramte den model, der hverken havde wifi, eller ethernet. Sådan går det, når man laver impulskøb, uden at underøge tingene først :-)

Men smid et svar, så giver jeg point.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 11:52 #6
Ja sådan kan det gå.
Jeg lægger svar her, men synes da også Wally73 skal gøre det så vi deler.
Avatar billede geoman27 Novice
02. oktober 2011 - 16:14 #7
Ja selvfølgelig. Hvordan gør man lige det?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 16:16 #8
du venter til han lægger svar, og så accepterer du dem begge ved at afkrydse begge svar
Avatar billede geoman27 Novice
02. oktober 2011 - 16:22 #9
Ok, så venter jeg.
Avatar billede Wally73 Mester
02. oktober 2011 - 17:51 #10
Jeg er ligeglad med pointene.
Det er vigtigere at spørger har fundet en løsning. :)