Avatar billede djbaaz Nybegynder
30. september 2011 - 11:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Div X film med undertekster *.srt fil

Hej,

Jeg har tit undertekster med avi filerne.

Filen starter med xxx.srt

Men når de spilles, genkender den ikke mine tegn. Skrift typen.

Ved godt at jeg kan hente undertekster fra subscene.com, men når der er undertekster med i mappen, så vil jeg gerne bruge dem.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. september 2011 - 12:35 #1
Avatar billede djbaaz Nybegynder
30. september 2011 - 12:43 #2
jeg prøver det lige af...
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2011 - 15:35 #3
convertxtodvd hedder programmet der kan lave dine film
men gratis er det ikke men virker fabelagtigt godt

http://convertxtodvd.dk/

m.v.h
Avatar billede frem-ad Professor
30. september 2011 - 16:18 #4
treatmenice foreslag er godt, men den er halv dyr, men hvis du skal lave meget så er det den.

Men DvdFlick kan stor set det samme men er lidt mere omstændig, men virker perfekt og så er den gratis.
Du kan hente den her, http://www.dvdflick.net/ der er også en guide inde på den siden
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 16:40 #5
Den er da ikke dyr, da den kan skaffes lige så ulovligt som filmene og undertekstfilerne.

I øvrigt så strider dette spm imod reglerne for hvad spørger må spøre om:
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Se 2.1.7 og videre der ned af.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2011 - 17:24 #6
det fremgår ikke direkte af spørgsmålet
har du købt filmen + convertxtodvd og fået en tekstfil enten selv lavet den eller hur må du vel lave den til eget brug

så fri mig for moral med det - jeg gør bare opmærksom på at der findes et program der lovligt kan købes laver det for ham

nu har du fortalt ham hvordan man kan men gør lige opmærksom på at det har jeg ikke oplyst noget om
min oplysning er generel

ellers må du melde mig
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 17:29 #7
Ja men når man omtaler subcene.com, så er det jo ikke helt legalt længere vel?
Jeg vil da ikke melde dig treatmenice. Kunne aldrig falde mig ind.
Det jeg påtaler er det der står i selve spørgsmålet øverst.
Som jeg læser det er det ikke egne dvd'er der er tale om.
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
30. september 2011 - 18:04 #8
Det kan være flere ting der spiller ind. Dog vil jeg skyde på, at det er tekstenkodningen.

Hvis du vil encode avi'en med tekster, kan jeg anbefale at du kigger på AviReComp - simpelt og gratis program.

Btw, siden hvornår er ganske almindelige tekst-filer, som .srt blevet ulovlige?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 18:11 #9
Når spørger skriver: "når der er undertekster med i mappen, så vil jeg gerne bruge dem".
Hvor tror du så selv de kommer fra?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 18:12 #10
Torrent download er mit bud
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
30. september 2011 - 18:42 #11
Hvordan du eller jeg læser topicstarters indlæg er da fuldstændig ligegyldigt og uvedkommende for denne tråd.

Hverken .torrent-filer eller .srt-filer er ulovlige.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 19:05 #12
Det er jeres vurdering
Avatar billede djbaaz Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:10 #13
Hej

Jeg VIDSTE at folk ville lave dette om til "Ulovlig indlæg".

så lad mig gøre det klart;

Jeg er fuld igang med at lave back up af mine dvd'er.
Så der er tale om mine egne dvd'er. ikke noget andet.

Men hver gang jeg laver back up så bliver underteksterne ikke i unicode skrift type, eks;

00:02:08,000 --> 00:02:11,200
ÒÚÐÃÎÂÑÊÈ ÂËÅÊÀ×
"ÍÎÑÒÐÎÌÎ"

00:02:11,300 --> 00:02:13,000
ÅÊÈÏÀÆ: ÑÅÄÅÌ ÄÓØÈ

00:02:13,100 --> 00:02:17,000
ÒÎÂÀÐ: ÐÀÔÈÍÅÐÈß,
ÏÐÅÁÐÀÁÎÒÂÀÙÀ 20000000 ÒÎÍÀ ÐÓÄÀ

00:02:17,100 --> 00:02:19,200
ÊÓÐÑ: ÂÐÚÙÀÍÅ ÍÀ ÇÅÌßÒÀ
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
02. oktober 2011 - 17:02 #14
Tja, mod idioter kæmper selv guderne forgæves...

Men altså, det var ikke helt det, du gav udtryk for i dit første indlæg. Nu ved jeg ikke hvilket program du benytter til det, men jeg har haft megen succes med Gordian Knot som gratis og lovligt kan hentes her: http://sourceforge.net/projects/gordianknot/
Avatar billede djbaaz Nybegynder
03. oktober 2011 - 09:09 #15
Hej, jeg prøver det lige af...
Avatar billede djbaaz Nybegynder
12. januar 2012 - 10:55 #16
Hej

Jeg har fundet ud af at VLC kan afkode Unicode.