Avatar billede jind Nybegynder
30. september 2011 - 11:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

//...mdb kan ikke bruges, fordi filen allerede er i brug

Gæve folk,
ovenstående fejl kommer, når der prøves at tilgå en Access database (backend), som allerede er åbnet af en anden bruger.
Det er jo normalt ikke noget problem, at have flere brugere til at forbinde til samme backend Access mdb.
Når jeg prøver at åbne filen direkte på fileshare kommer beskeden: "Filen kan ikke låses"
Rettighederne på den PC der er problemer med, er begrænset til :
Læsning og kørsel
Visning af mappeindhold
Læsning
Kan dette have noget at sige?
Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet?

Vh
Jind
Avatar billede helt83 Nybegynder
30. september 2011 - 11:26 #1
Hej jind

hvor ligger databasen, den computer/server den ligge på skal du logge på, og finde åbnefiler.

denne computer, højere klik, administrer, under menu Delte mapper ligger der et punkt der hedder Åbne filer, åben denne og se om databasen ikke ligger som en åben fil.

mvh
helt83
Avatar billede helt83 Nybegynder
30. september 2011 - 11:49 #2
Glemte lige en ting, er du medlem af et domain har i en admin. Kan der være pillet i sikkerhedsgrupper, gpo osv.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. september 2011 - 13:09 #3
Jeg kan ikke forestille mig at Læsning og kørsel er nok.  Så snart en bruger tilgår backend fra frontend oprettes der en .ldb fil som computernavn og brugernavn skrives i. Så jeg tror du må ofre skriverettigheder på mappen også.
Avatar billede jind Nybegynder
30. september 2011 - 15:30 #4
Jeg tjekker lige jeres forslag og vender tilbage mandag.
Mange tak for hjælpe so far...
Avatar billede jind Nybegynder
13. januar 2012 - 10:55 #5
Det var som hugo nævnte pga skriverettigheder på både mappe og filer.
Smider du et svar?

Vh
Jind
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. januar 2012 - 11:23 #6
Jamen det gør jeg da gerne :-)
Avatar billede jind Nybegynder
13. januar 2012 - 12:45 #7
Tak for hjælpen!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. januar 2012 - 16:03 #8
Du skal være så velkommen....

Tak for point