Avatar billede SusanneE Nybegynder
29. september 2011 - 12:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tekst på tværs af rækker i excel?

Hej

Er der nogen der ved om det er muligt at lade tekst "fortsætte" på tværs af rækker i excel, på samme måde som excel automatisk lader tekst fortsætte på tværs af kolonner?

På grund af udfordringer med at sortere er det ikke en mulighed at flette cellerne.

Tak.
Avatar billede natkatten Mester
29. september 2011 - 13:06 #1
Formater celler -> Justering -> Ombryd tekst

er nok det bedste bud.

PS: Du har oprettet spørgsmålet i en forkert kategori. Hvis det handler om Excel så benyt fremover:

Programmer -> Regneark -> Excel
Avatar billede SusanneE Nybegynder
29. september 2011 - 13:11 #2
Ombryd er heller ikke rigtigt en mulighed, for så bliver teksten jo stadig inde i en celle, og jeg vil gerne have den til at strække sig over flere celler på tværs af rækker.
Avatar billede SusanneE Nybegynder
29. september 2011 - 13:13 #3
-tænkte nok kategorien var forkeret, men jeg husker ikke at jeg kunne vælge andet - under alle omstændigheder kan jeg nu ikke finde ud af at gøre det om :-(
29. september 2011 - 13:26 #4
Hvis ikke du ombryder teksten vil den fortsætte ind i cellen til højre, og skjules såfremt denne celle har et indhold.

MEN det er ikke en mulighed at få den ombrudte tekst til at placere sig ovenpå de underliggende celler. Jeg formoder, at det er det du mener med spørgsmålet.
Avatar billede SusanneE Nybegynder
29. september 2011 - 13:30 #5
Præcis - det er det jeg gerne ville kunne....
Avatar billede supertekst Ekspert
29. september 2011 - 13:39 #6
Hvad er formålet - hvis man må spørge?
Avatar billede SusanneE Nybegynder
29. september 2011 - 13:49 #7
Formålet er primært at få et ark jeg har til at være overskueligt -

Jeg har en del tekst i kolonnerne B og C (som er nogle risici)- til hver række i B og C hører et antal handlinger som står i hver sin række i kolonne G. Handlingerne i kolonne G er nødt til at stå i hver sin række da jeg skal kunne følge op på dem individuelt.

Jeg havde oprindeligt flettet cellerne i kolonne B og C så de dækkede alle de tilhørende rækker i G, hvilket gav en god overskuelighed.

Desværre har jeg også brug for at sortere i arket - og det er håbløst med flettede celler.

Så, derfor vil det gøre min overskuelighed langt bedre hvis jeg kunne få tekst til at gå på tværs af rækkerne.........

(Er lidt usikker på om det er til at forstå...!)
Avatar billede natkatten Mester
29. september 2011 - 13:58 #8
Hmm, når du siger på tværs af rækker, så mener du, at teksten står i f.eks. celle A1 og så vil du gerne havde den til at fortsætte henover celle A2, A3 mv. uden at du fletter disse celler?

Som Supertekst skriver, så er dette ikke muligt. Du kan ændre tekstretningen, men den vil stadig stå i celle A1 med mindre du fletter med de underliggende celler i kolonne A.
Avatar billede SusanneE Nybegynder
29. september 2011 - 14:14 #9
Jamen så tak fordi I ville se på det :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
29. september 2011 - 14:37 #10
Er det muligt at få en kopi af dit regneark - samt få at vide, hvad du ønsker at sortere efter?

Måske kunne det gøres på en anden måde.. @-adresse under min profil.
Avatar billede SusanneE Nybegynder
15. november 2011 - 10:27 #11
Hej

Jeg har opgivet og fundet en anden løsning. Tak fordi I bød ind.
Avatar billede SusanneE Nybegynder
13. december 2011 - 19:50 #12
Svar