Avatar billede qwas999 Nybegynder
28. september 2011 - 19:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nogle taster er on and off

Hey Eksperts

Jeg har fået den mest mærkelige problem jeg nogensinde har oplevet på en bærbar PC.
Det er nemlig at knapperne s,d,g,h,j,m og Caps Lock. Lige pludselig ikke virker, og så pludselig efter man klikker som en gal på tastaturene så virker det igen. Det sker sådan tit. Men det værste er når man tænder for computeren, så skal jeg nærmest klikke tusindviser af gange mega hurtigt før jeg kan få det til at virke igen. :'(

Har i nogenside hørt mage?

Hjælp mig :-)
Avatar billede chalde Seniormester
28. september 2011 - 20:24 #1
Løs forbindelse.
Har der været væske i tastaturet?
Hvor gammel er den?
Avatar billede qwas999 Nybegynder
28. september 2011 - 20:35 #2
Den er Ca. et halvt år gammel.
Jeg har ikke spildt væske på den eller ligne.
Jeg har prøvet at lave en full system gendannelse, men det lykkedes ikke, den har stadig samme problem.

Jeg har overvejet at sætte den til reparation, men vil helst undgå det hvis det overhoved er muligt. Da jeg bruger den hverdag til at tage notater i skolen med. :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
28. september 2011 - 21:09 #3
Formodentligt hardware fejl. Skal sendes tilbage til forhandler som må udskifte tasteturet. Desværre.
Ps. Husk back up før du aflevere.
Avatar billede qwas999 Nybegynder
28. september 2011 - 22:51 #4
Hvis det er hardware fejl, har jeg vel ikke noget andet valg end at aflevere den *suk* :-(

Men ellers tak for svarene :)
Avatar billede kjeldsted Novice
28. september 2011 - 22:59 #5
Har du forsøgt dig med et eksternt tastetur? Hvis et sådan virker er der noget der tyder på at det er hardware.
Du kan jo evt. hvis det i disse dage passer RIGTIG dårligt at benytte eksternt tastatur indtil det vil passe bedre at sende den til rep.
Avatar billede qwas999 Nybegynder
28. september 2011 - 23:14 #6
Jeg har ikke prøvet det desværre har jeg kun en tastatur der ikke bruger usb :s.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 07:08 #7
er du sikker på at din maskine ikke er ramt af spyware

http://www.malwarebytes.org/

men det kan da også godt være tastaturet men det her skal udelukkes
Avatar billede qwas999 Nybegynder
29. september 2011 - 07:37 #8
Jeg har scannet med malwarebytes og avast igår aftes begge programmer fandt ikke noget.
Men nu er det også sådan at man ikke altid kan være 100 % spyware fri
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 08:09 #9
scaningen med avast var det med en boot scanning
den er mere ihærdig
jo det kan man godt være for det er jeg uden virus
Avatar billede qwas999 Nybegynder
29. september 2011 - 09:30 #10
Det var en almindelig fuld scanning.
Men jeg har førhen brugt Boot scan hvor jeg stadig havde den her problem. Den fandt nogle skadelig arkiver eller hvad nu der står, men det var typisk Counter-Strike Source maps. Avast gjorde intet ved filerne, men nu har jeg heller ikke Counter-Strike længere :-)
Avatar billede qwas999 Nybegynder
30. oktober 2011 - 10:23 #11
Den eneste måde at fixe det på er at udskifte tastaturet.