Avatar billede torbenuk Novice
28. september 2011 - 16:09 Der er 1 løsning

Database Aktiekurser

Jeg har en database, der dagligt henter kursdata for forskellige aktier. Jeg har brug for en slutkurs for hver handelsdag på børsen.  Nogen aktier bliver ikke handlet hver dag, hvorfor jeg så skal anvende den foregående dags slutkurs (eller evt. længere tilbage).

Jeg har en fil med datoer for alle handelsdage, der opdateres dagligt. Jeg har også en fil med slutkurser og datoer for de dage en aktie har været handlet. Der kan således godt mangler nogen datoer i den sidst fil, idet en aktie ikke har været handlet alle dage.

Det vil sige, at hvis en aktie ikke har været handlet den 27-09-2011, har jeg ingen kursdata, men hvis den har været handlet den 26-09-2011 skal jeg bruge det som kursen for den 27-09-2011.

Jeg har efterhånden en rimelig erfaring med VBA uden dog at være superprogrammør. Men jeg har brug for en effektiv måde enten i form af et VBA script eller andet, der kan indsætte manglende slutkurser på handelsdage, hvor en aktie ikke har været handlet.

Men et svar der kan hjælpe mig på vej med et par gode ideer vil også blive værdsat meget.

Det skal noteres, at der er ca 8-900 aktier i databasen, hvorfor jeg har brug for en effektiv metode.

Jeg ser frem til evt. svar.
Avatar billede torbenuk Novice
11. november 2011 - 08:27 #1
Lukker den tråd.