Avatar billede amandamus Nybegynder
28. september 2011 - 13:38 Der er 7 kommentarer

problemer med apostrof og andre tegn

Hej.

Jeg har problemer med at sætte apostrof samt bølge og andre tegn over bogstaverne-(noget jeg bruger i forbindelse med mit spanske studie).

Hvad skal jeg gøre?

Jeg plejer at trykke Alt Gr + "tegnet", samtidig med at jeg trykker på bogstavet, men det sætter sig bare ved siden af bogstavet, eller laver et helt tredje tegn, men ikke over bogstavet som jeg vil have det til

Det har tidligere kunnet lade sig gøre, så jeg ved ikke lige hvad der er sket, og hvad jeg skal gøre for at få det tilbage til det gamle igen.
Hjælp hjælp! Jeg skal aflevere en opgave meget snart hvor jeg har brug for tegnene
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. september 2011 - 13:50 #1
Tested lige mit word og her trykker jeg Alt Gr + "tegnet" og så herefter bogstavet - så fik jeg õ (et eksemplel)

é det fik jeg ved at trykke først aprostrof og bogstav
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. september 2011 - 13:50 #2
gælder for alt jeg taster ikke kun word
28. september 2011 - 14:21 #3
... og nemlig ikke SAMTIDIG som du skriver! Sådan har det altid været ...
Avatar billede amandamus Nybegynder
28. september 2011 - 17:34 #4
okay, jeg har så prøvet det andet i sagde, men i stedet laver det et andet tegn. Når jeg gør det herinde, jo så virker det, men ikke i word, så jeg må have gjort et eller andet der gør at det er blevet lavet om.
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 17:40 #5
Det kan være du har skiftet tastatur opsætning i Word.
Gå ind i Word og kontroller at der står DA ved siden af ikonerne ved uret.

Står der ikke DA, så venstreklik på den og vælg DA.
DA står dansk og det er det der passer til tegnene på dit tastatur. :)
Avatar billede amandamus Nybegynder
28. september 2011 - 17:43 #6
okay, jeg er på ingen måde computerekspert, hvor er det placeret henne når jeg kigger på skærmen -venstre, højre hjørne eller?
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 22:43 #7
Det kommer an på hvor din startlinje med uret er henne. :)
Normalt er den forneden og så er de to bogstaver i nederste højre hjørne.