Avatar billede Ruggz Nybegynder
28. september 2011 - 03:27 Der er 4 kommentarer

Brug for hjælp til hvilke ram jeg skal købe.

Hej derude!

jeg er lidt rookie inden for faget, så jeg skyder bare. da det er mit første projekt at samle selv.

ville http://www.proshop.dk/RAM/Corsair-16GB-DDR3-1600MHz-(4x)-2242265.html passe i mit bund kort?

Link til bundkort: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3849#ov

Håber jeg kan få et hurtigt svar så jeg kan få det op at køre, og hvis ikke, folk syns at det er godt nok, så kom endelig med alternativer.

pft Ruggz
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. september 2011 - 08:03 #1
Prøv at sætte dit øverste link ind i denne konverter idet dit link er knækket.
http://kortlink.dk/
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 08:03 #2
De ser ud til at passe perfekt. :)
Avatar billede Destichardox Nybegynder
28. september 2011 - 10:01 #3
Det du skal se på er følgende:
Memory

    4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 32 GB of system  memory

    Support for DDR3 2133/1866/1600/1333/1066 MHz memory modules
    Support for non-ECC memory modules
    Support for Extreme Memory Profile (XMP) memory modules

dvs. du skal bruge DDR3 ram modul som kører  2133/1866/1600/1333/1066 MHz, når bare dette disse krav er opfyldt kan du bruge rammen. du har 4 slots så vær lige sikker på hvor store ram klodser du får mest ud af.

Dertil skal du også overveje om du skal kører 32 eller 64-bit da 32-bit som udgangspunkt ikke understøtter mere end 4gb ram.

Vil helt klart anbefale du kigger på nogle billige ram som f.eks. kingston da forskellen ikke er stor.
Avatar billede Destichardox Nybegynder
28. september 2011 - 10:02 #4
glemte lige at de 32 eller 64-bit selvfølgelig referere til dit operativ system.