Avatar billede zagger Juniormester
27. september 2011 - 16:39 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kamera-/overvågningssystem

Jeg vil gerne have sat et udendørs overvågningssystem op. Og har selv kigget lidt rundt på det store internet, men synes det er en jungle at finde rundt i.

Er der nogen der har et godt bud på hvad jeg skal investere  i?

Mine krav er:

Der skal kunne tilsluttes minimum 3 kameraer.

Kameraerne skal kunne se i mørke.

Systemet skal kunne sættes til en computer.

Der skal medfølge software som kan optage via motion-sensor, og gemme det på en ekstern server. Samt et webinterface som man kan logge ind på når man ikke er hjemme.

Jeg har tænkt mig noget i prisklassen 5-6000 kr. Er det helt urealistisk tror I?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2011 - 18:13 #1
Kig på min hjemmeside. Vil uden at lyve, påstå at vi er danmarks billigste med den kvalitet vi sælger. DVR-maskinen kan sende mail ved forandring af billede (motion detection), almindelig motion detection, motion detection på en del af billedet, visning i din smartphone osv osv. Du er velkommen til at ringe, komme forbi vores show room eller bare skrive.
Avatar billede dennishk Nybegynder
27. september 2011 - 18:41 #3
Hej zagger

dit budget er bestemt ikke ved siden af. jeg købte selv et sæt over internettet. Jeg købte et overvågningssystem med fire IR kameraer til brug ude med dansk menu og manual for 4999,-. Mit system har virket upåklageligt. man kan se det på internettet, på pc skærmen og på min iphone. Sættet er købt hos www.cc-trading.dk

mvh. dennis
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2011 - 18:49 #4
#3
Nu lyder det måske som om jeg skal forsvare mit firma, men det vi sælger er uden tvivl bedre og billigere ;o)
Avatar billede zagger Juniormester
27. september 2011 - 19:51 #5
Det var lige noget i den stil jeg havde i tankerne.  :)

Det sæt du linker til michael_stim, kan det sende optagelserne til en ekstern server?
Avatar billede japping Nybegynder
27. september 2011 - 20:35 #6
Husk at kigge på internationale sider. Se f.eks http://www.govgroup.com/q-see-qstc201-network-camera-2211597-prd1.htm hvor kamera koster 136 dollar i forhold til kr. 1500 på destogroup.com. altså 30-40% i rabat.

Altså ikke altid billigst.
Avatar billede zagger Juniormester
27. september 2011 - 20:43 #7
@japping. Ja, men så skal man jo også lige regne told oven i. Plus, at hvis der skulle opstå problemer, er det ikke sådan lige at få sin vare byttet.

Men tak for idéen.  ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2011 - 21:05 #8
#5

Så skal du have fat i IP-kameraer, hvis det skal til ekstern server. Dette er analog kameraer der bliver gemt på en DVR (digital video recorder). IP-løsninger koster lidt mere, men priserne er på vej ned. Vil gætte på at du om et års tid kan få en NVR (server til digital kameraer) med et par IP-kameraer til omkring 5-6000 kr.
Avatar billede zagger Juniormester
28. september 2011 - 16:24 #9
Okay. Jeg synes det er ret vigtigt at optagelserne kan sendes ud af huset, i tilfælde af indbrud. Hvis nu tyvene stikker af med DVR'en mister hele idéen med videoovervågning jo sin begrundelse.

Så vil jeg kigge efter IP-kameraer. Er der noget bestemt jeg skal kigge efter der?
Avatar billede zagger Juniormester
28. september 2011 - 16:39 #10
Kan en DVR egentlig sende optagelserne til en computer på det interne netværk? For så kunne man jo sætte computeren til at synkronisere med en ekstern server... Eller hvad?
Avatar billede zagger Juniormester
28. september 2011 - 16:50 #11
Hvad med en krabat som den her:
http://www.kinapriser.dk/trdlst-udendrs-kamera-p-3466.html?osCsid=01h6cme312i15o8eq63nntnm81

Hvordan fungerer det helt præcis med at få adgang til den, og hvordan gemmer den til en ekstern server. Er det via den software der følger med, eller er det styret via et webinterface?

Kan se at den har indbygget WEB-server. Kører det på sin egen port, eller vil det genere min almindelige webserver som jeg har kørende?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. september 2011 - 17:37 #12
#9
Du kan jo lade DVR'en sende mails med billeder, ved motion detection. Den kan bare ikke sende videosekvenser.
Avatar billede zagger Juniormester
28. september 2011 - 17:46 #13
Tror jeg er nået frem til at det bliver noget i stil med det her:
http://www.makeuseof.com/tag/how-to-build-a-wifi-home-surveillance-system-with-your-pc/

Umiddelbart ser det ud til at være lige det jeg søger.

Men tak for hjælpen.  :)

Læg svar allesammen, så får I point. 50 til michael_stim, og 25 til japping og dennishk hver.

Håber I synes det er fair fordelt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. september 2011 - 18:12 #14
Ellers tak, samler ikke på point ;o)
Avatar billede jano59 Nybegynder
28. september 2011 - 19:04 #15
Jeg har ikke lige råd til IP cams osv osv.  derfor har jeg afprøvet en anderledes løsning hvor jeg selv bestemmer langt det meste og ikke binder mig til en bestemt leverandør/løsning.

Alm. WebCam eller bare Cams der til sluttes USB, man kan nemt forlænge USB til f.eks. 50m via nogle adaptore som bruger alm. netværks kabel.
En bærbar PC eller en PC med lavt strøm forbrug med software til at styre overvågningen f.eks. Active WebCam fra PY Software.
Lidt dyrt med utroligt fleksibelt kan alt det du ønsker og mere til. Det kan også styre IP cams og mange andre slags cams ud over WebCams.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe noget ikke er PC baseret.
Avatar billede jano59 Nybegynder
28. september 2011 - 19:05 #16
Hehe, fik ikke lige kigget på dit link før bagefter jeg skrev ovenstående indlæg.
Sorry.
Avatar billede zagger Juniormester
28. september 2011 - 19:07 #17
Okay.  :)

Nu har jeg bestilt 2 stk. af de her.
http://www.protown.dk/trdlst-udendrs-kamera-p-417.html?currency=DKK

Og så regner jeg med at bruge det program som han henviser til i denne artikel:
http://www.makeuseof.com/tag/how-to-build-a-wifi-home-surveillance-system-with-your-pc/

Og så med online storage til at lægge optagelserne op på:
http://www.onlinestoragesolution.com/

Så bliver det spændende om det kommer til at fungere efter planen. :)

Skal nok lige vende tilbage når/hvis det kommer op at køre.
Avatar billede jano59 Nybegynder
28. september 2011 - 19:20 #18
Bruger selv Active WebCam godt nok i demo mode pt.

Det virker super fedt, sender mails til mig dagligt med f.eks. 5 billeder af vores have hvis noget bevæger sig rundt.
Har indbygget webserver på definerbar port, kan uploade via f.eks. FTP bruger vi dog ikke, kan optage små film ved motion detection.

Har faktisk fanget en gammel gut der bor over for os, han syntes han skulle luske rundt i haven for at se hvad vi dog brugte et telt vi har sat op til. Medens vi var på arbejde, det er sgu fint med lidt nabo hjælp.... NOT, måtte lige fortælle ham at han IKKE var velkommen uden at vi er hjemme! Det opdagede jeg medens jeg var på arbejde da jeg modtog billederne pr. mail så kunne så logge på websiden og se ham luske rundt, så måtte jeg lige hente den lille film som der blev optaget og se hvad han lavede.
Avatar billede zagger Juniormester
28. september 2011 - 19:24 #19
Hehe okay. Ja jeg er også spændt på hvad mine optagelser kommer til at afsløre. Forhåbentlig ikke det helt store.  :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. september 2011 - 21:48 #20
Jeg har selv købt et af kameraene på www.tiggi.dk (ligner noget det du selv har fundet - er bare NOGET billigere der).

Det har jeg koblet op imod min synology NAS, der også har noget videoovervågning indbygget. Der er dog kun "licens" til et kamera, men yderligere licenser kan tilkøbes.

En NAS fra Synology er jo i princippet en minicomputer - og derfor vil du på mange forskellige måder kunne spejle data ude i byen. Foruden du kan bruge den til backup af familiens fotos, medieserver m.m. Men den æder så nok størstedelen af dit budget.

Så langt så godt - jeg kan desværre ikke fortælle meget om mine praktiske erfaringer, da jeg endnu ikke har fået strøm ud til kameraet :-)

Jeg kan se at synology også har en regulær videoovervågningsboks - denne kender jeg intet til, så derfor blot nævnt.
Avatar billede zagger Juniormester
29. september 2011 - 06:34 #21
Hej ole_madsen.

Ja det var da næsten halv pris. Det vil jeg lige kigge på i stedet for.  :)

Mht. NAS, så kender jeg godt til dem, og de er rigtig smarte. Men nu har jeg i forvejen en server til at køre, så den får lov at tage sig af denne opgave også.

Læg et svar, så får du også del i pointene.  ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. september 2011 - 08:39 #22
Mange tak, men jeg springer over...
Avatar billede jano59 Nybegynder
29. september 2011 - 09:58 #23
Så bare gi dem til mig.

Det gas ;)
Avatar billede zagger Juniormester
30. september 2011 - 07:08 #24
@jano59. Hehe, ja hvis dennishk og japping ikke melder sig på banen, så ender du jo med pointene. :) Men de får lige lidt tid endnu til at lægge et svar.
Avatar billede zagger Juniormester
12. oktober 2011 - 19:28 #25
Lige en opdatering:

Jeg endte med at købe 4 af disse:
http://www.tiggi.dk/produkt_info.php?products_id=8909&osCsid=6da8u3udg61l9901q69d8ofc14

Jeg styrer dem gennem Active WebCam.

Der bliver sendt en mail når der er motion detection, samt at der bliver optaget en video som bliver gemt både lokalt, og på en ekstern ftp-server.

Den eksterne ftp-server endte med at blive en NAS-server som jeg har sat op hjemme ved mine forældre, da det i sidste ende var billigere end at købe sig til plads i skyen.

Og så har jeg sat en hjemmeside op hvor jeg kan se et live feed fra kameraerne.

En samlet pris på ca. 5000,-

Så det kan helt klart anbefales.

Og jano59, da de andre ikke var interesserede i point, får du dem. Men tak til jer allesammen.  :)
Avatar billede jano59 Nybegynder
12. oktober 2011 - 20:56 #26
Tillykke, det er lige min drømme løsning, men nægter at slå gamle damer ned eller lave andre ulovligheder for at skaffe 5k penge :)

Takker.