Avatar billede uhreskov Nybegynder
24. september 2011 - 22:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rss script søges til php side

Søger et script til min php side som kan vise rss feed.

Jeg har prøvet at installere et rss parser element på min side, og det virker nogenlunde.

Problemet er at fra det link http://www.odin.dk/112puls/odin112puls.xml hvor jeg henter oplysningerne, kan jeg kun som på siden (Linket) få vist de sidste 10 ny feed.

Nogle af jer der kan hjælpe mig med et script/kode der kan logge/vise flere en 10 nyheder, forstået på den måde at gamle (Ældre nyheder) gerne skulle blive vist, eventuelt 50 stk. ?

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2011 - 01:23 #1
De fleste RSS-feeds *er* der ikke flere nyheder end 10. De forskellige feed-readere, som magpierss osv, kan dog vise flere efterhånden som der kommer nye.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
25. september 2011 - 13:03 #2
Hey coderdk

Jeg ved at programmer kan huske meget, jeg bruger selv feedreader på min pc'er, og det kan huske op til 1000 nyheder....

Fedt hvis man kunne lave noget der kan det sammen på en hjemmeside

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2011 - 13:52 #3
Det kan du skam :) Du kan f.eks. bruge MagpieRSS: http://magpierss.sourceforge.net/
Avatar billede uhreskov Nybegynder
25. september 2011 - 19:51 #4
Hey igen coderdk

Tak for linket, har dog lidt problemer med hvordan jeg får det installeret på min php side... ?

Har du et hurtigt/nemt installations tips ?

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2011 - 19:57 #5
Ikke rigtigt, men det er virkelig så simpelt som på forsiden, under "Usage Examples" - Under "Howto" er der også en del gode eksempler :)
Avatar billede uhreskov Nybegynder
27. september 2011 - 21:26 #6
Hey igen...

PUHA, efter lang tids kæmpen er jeg desværre ikke kommet længere, kan ikke få scriptet fra linket til at huske mere en de 10 nyeste meldinger... øvøv

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2011 - 21:52 #7
Du skal vist slå MagpieRSS' cache til, og så vente til der kommer flere entries i cachen - De fleste RSS-feeds indeholder jo kun 5-10 entries...
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2011 - 21:54 #8
Jeg er faktisk ikke engang sikker på, at det er nok at slå cachen alene til - Jeg ville gemme RSS-entries i en database og bare hive fra den...
Avatar billede uhreskov Nybegynder
27. september 2011 - 22:34 #9
Hey coderdk..

uha det er scripting jeg ikke er lige er så "stiv" i, altså det med at slå cache til eller gemme i en database.. ?

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
23. august 2012 - 16:24 #10
Hejsa... coderdk

Kunne jeg ikke be´om "svar" så jeg kan få lukket denne tråd (Har dårlig samvittighed)

Jeg fandt dog aldrig ud af at få det til at virke...
Du skal dog have dine point´s for det forsøg på at hjælpe mig :))

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
17. januar 2014 - 15:53 #11
Lukker denne her, da den er noget gammel... (Af hensyn til regnskabet ;P)