Avatar billede Ialocin Novice
18. september 2011 - 21:29 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ens pc modeller fungerer forskelligt sammen med projektorerne ??

Hej Eksperter.

Følgende er et stort problem i vores virksomhed.

I blandt de pc´ere (HP Elitebook 8440P med Win7), som virksomheden stiller til rådighed for medarbejderne, er der flere, som har problemer med at forbinde til diverse mødelokalers projektorer ...

Eksempel:
På skift kan man forbinde x-antal ens pc´ere til det samme VGA input på den samme projektor ... Pc 1 lukker billede på uden problemer - Pc 2 lukker billede på, af, på, af, på, af ... osv. - og så fremdeles. Man kan næsten sige, at det er russisk VGA roulette !!!, da den enkelte bruger ikke umiddelbart aner om den enkelte pc virker sammen med projektoren ?

Med andre ord er pc´erne ens udadtil, men et eller andet går galt for nogle af pc´erne ... spørgsmålet er blot hvad ???

Da problemet er set i mange forskellige mødelokaler + at pc´erne er fællesnævner, tror jeg ikke, at det er projektorerne der er skyld i problemet.

Glæder mig til at høre fra jeg.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede bjh83 Nybegynder
18. september 2011 - 21:42 #1
Måske kan det hjælpe at installere driveene igen. Hvis gu gør det så gør det igennem kontrolpanel/tilføj hardware og find ini filerne de tilhørende skiver.....
Jeg ved ikke om det er svaret......  Ellers henvend dig til hp gennem deres hjemmeside....
Avatar billede pstidsen Novice
18. september 2011 - 21:58 #2
#1: Du må ikke ligge svar med mindre du er 110% sikker du at DU har svaret!! Nu er du ny, så det kunne du ikke vide (: men bare lige til en anden gang...

#0: Opdater drivere i første omgang. Det kunne ellers godt lyde som en løs forbindelse. Har PC 2 problemer med ALLE projektorer eller kun nogle? Har I prøvet med HDMI overførsels fra pc til projektor (hvis det er en mulighed)?
Avatar billede Ialocin Novice
18. september 2011 - 22:11 #3
Hej Begge

Når I siger driver ... taler vi så skærmdriver ??

Til pstidsen:
Du nævner en løs forbindelse ?... Det må så være i PC 2, da PC virker upåklageligt ... er det korrekt forstået ?

Og med hensyn til om PC 2 modellen har problemer med andre projektorer, pas ? - Jeg ved blot, at problemet opstår blandt forskellige brugere i  forskellige mødelokaler.

Der kommer lidt bonus info om lidt, når/hvis der kommer svar på ovenstående :o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
18. september 2011 - 22:12 #4
Der skulle ha´ stået:

Til pstidsen:
Du nævner en løs forbindelse ?... Det må så være i PC 2, da PC 1 virker upåklageligt ... er det korrekt forstået ?
Avatar billede pstidsen Novice
19. september 2011 - 16:41 #5
Nu skal jeg lige have det på det rene. Er det TILFÆLDIGT hvad for nogle pc'er der virker med de forskellige projektorer, eller er det ÉN (eller flere) BESTEMTE pc(er) som ikke virker med ÉN (eller flere) BESTEMTE projektor(er)??? Håber du forstår

Har I prøvet med HDMI overførsels fra pc til projektor (hvis det er en mulighed)?
Avatar billede Ialocin Novice
19. september 2011 - 20:42 #6
Hej pstidsen

Alle pc´ere er samme model ... men der er flere pc´ere der ikke virker sammen med alle projektorer ? ... og umiddelbart er det kun via vga stikket! ... HDMI er endnu ikke muligt mange steder hos os.

Vores IT afdeling er inde over sagen, men det sker ikke det store !!! Jeg sidder til daglig i vores AV afdeling, hvorfor det er os der bliver punket, når den enkelte bruger står med en projektor der lukker billede på, af, på, af, på .... Derfor mit desparate forsøg her på Eksperten :o)

I min verden er det IKKE projektorerne der er problemet, fordi:
- De virker med, rundt regnet, halvdelen af pc´erne i virksomheden!
- Pc´erne er fællesnævner, da projektorerne er forskellige!
- Vi først har oplevet fejlen efter vi skiftede til HP + Win7

Min første mistanke har været, at nogle af pc´erne ikke kan håndtere EDID signalet på ben 9 i vga stikket, da den konstante flimren kunne minde om, at pc og projektor ikke kan blive enige om den bedste fælles opløsning ? .... men vi har efterfølgende også set problemet ved test med vga kabler UDEN ben 9 (EDID) - I dette tilfælde burde pc´en blot sende en standard opløsning afsted til projektoren, men ak nej :o(

Håber der er lidt hjælp derude ;o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
19. september 2011 - 20:47 #7
Bonusoplysning:
De pc´ere der IKKE fungerer har en skærmdriver version der er forskellig fra de pc´ere der virker !!!!

Kan det "kun" være det .... eller der er andet vi skal være opmærksom på ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede pstidsen Novice
19. september 2011 - 21:41 #8
Hvis alle de computere der ikke virker har en anden version skærmdriver end alle dem der virker, så er det da oplagt at det er der problemet ligger. Prøv det i første omgang.
Avatar billede Ialocin Novice
20. september 2011 - 08:59 #9
Hej Pstidsen

Lige mine ord :o)

Men herfra og så få IT afdelingen til at forstå det .... uha, der er lang vej!

Ville egentlig bare ha´ bekræftet vores teori og høre om der er eventuelle andre IT/software/hardware forhold der kan spille ind ?

Læg et svar og pointene skal komme.

Indtil nu, tak for hjælpen.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede bjh83 Nybegynder
20. september 2011 - 10:56 #10
Har Du fået dem til at virke......?????
Avatar billede Ialocin Novice
20. september 2011 - 11:58 #11
Hej bjh83

Njah .... Det er IT´s opgave.
De pc´ere med den "rigtige" skærmdriver fungere upåklageligt.

Skulle blot ha´ bekræftet vores teori om, at det er skærmdriverne der er årsagen til problemet! ... og høre om der er eventuelle andre IT/software/hardware forhold der kan spille ind ?????

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede pstidsen Novice
20. september 2011 - 17:46 #12
En grafikkortdriver kunne også spille ind. Ved ikke helt med hardware, men det tror jeg ikke, da det er samme modeller (og det er jo IKKE bare én det er galt med, som f.eks. kunne være gået i stykker).

Point deles med bjh83 (han har lagt svar) ;)

(du skal huske at "hakke" begge svar af før du trykker "afgiv point")
Avatar billede Ialocin Novice
21. september 2011 - 10:39 #13
Hej Begge

Tak for diverse input.
Jeg skubber til IT drengerne, så vi kan få løst problemet :o)

Med venlig hilsen, Nicolai