Avatar billede torgius Novice
18. september 2011 - 14:14 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm.............HJÆLP

Hej,

jeg har indenfor de sidste par uger flere gange oplevet at min stationære PC "crasher" med efterfølgende blå skærm som resultat.
Jeg er ikke ekspert (langt fra) men ved godt at dette er tegn på alvorlige problemer.

Mener at problemstillingen på den blå skærm er noget i retning af "Kernel inpage error".

Processoren er efterhånden ved at være halvgammel men HD, grafikkort, blæser, lydkort osv alle er af nyere dato.

Står den til at redde ???? Håber på hjælp herinde
Avatar billede bjh83 Nybegynder
18. september 2011 - 14:17 #1
Og rammene er også nye?
18. september 2011 - 14:47 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. september 2011 - 14:50 #4
Start med at opdatere dine grafikkort driver. Du henter den nyeste driver fra producentens hjemmeside.

Du kan se under enhedshåndtering hvad kort det er.
Avatar billede edinmdk Nybegynder
18. september 2011 - 16:36 #5
Blue screen of death,det kan ske for alle der har Windows.

Mine blogs:
www.edinm.dk
www.beboo.dk
Avatar billede torgius Novice
18. september 2011 - 16:47 #6
Sorry, det er Windows XP.

Den crashede lige igen og den melding der kommer er "Kernel data inpage error".

Det er indtil videre sket 3 gange i dag
Avatar billede torgius Novice
18. september 2011 - 18:40 #7
Har nu opdateret driver til grafikkortet samt en hotfix der også lå derinde, men om det har afhjulpet problemet ved jeg ikke
Avatar billede torgius Novice
18. september 2011 - 22:30 #8
Lavede en diskoprydning og efterfølgende fejlsøgning i Windows, den kom til trin 5 men kunne ikke fuldføre pga. Disk read error

Nogen der har et bud på en løsning?
18. september 2011 - 22:38 #9
Gå i Start - [Kør] - [cmd]  -> ENTER

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...
Avatar billede torgius Novice
19. september 2011 - 06:49 #10
Det er så gjort nu, Larry.

Den kørte natten igennem, så med mindre den har haft problemer eller rebootet i løbet af natten, har det taget ca. 7 timer. Slutkonklusionen er at disken er ok

Hvad så nu?
19. september 2011 - 09:02 #11
... hvis den har kørt SÅ længe, så HAR den 'fixet' et eller andet ... Det fortæller den normalt lige efter... men så genstarter den jo automatisk...

Hvordan kører 'dyret' så nu ?
Avatar billede torgius Novice
19. september 2011 - 11:58 #12
Synes ikke der var anden melding end at disken (nu) var ok.

Umiddelbart vil jeg mene den kører godt, da den ikke har crashet siden igår aften omkring kl. 23.00.

Ud fra dette vil jeg så tildele dig point for dit svar.

Mange tak for hjælpen
19. september 2011 - 12:03 #13
Ping...

... la' os nu lige vente ~24timer *S* ...

Lad den tygge på en DISKFRAGMENTERING for at 'sparke' til den...
Avatar billede torgius Novice
19. september 2011 - 14:01 #14
ok jeg vender tilbage
Avatar billede torgius Novice
19. september 2011 - 21:54 #15
NÅ, din forsigtighed med at ville modtage point var åbenbart begrundet, Larry.

Satte den til at defragmentere men det endte så med blå skærm igen. Kernel_STACK_INPAGE_ERROR  var vist beskeden.
19. september 2011 - 21:57 #16
Næste skud ->

Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv:
SFC.exe    /scannow > ENTER
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede torgius Novice
21. september 2011 - 20:44 #17
Jeg er lige røget udenbys på arbejde de næste dage, så jeg får ikke afprøvet næste skud før søndag eller mandag desværre
Avatar billede torgius Novice
09. oktober 2011 - 19:23 #18
De næste par dage endte så med vare noget længere end ventet men jeg forsøger det sidste i aften og vender så tilbage
Avatar billede torgius Novice
09. oktober 2011 - 19:40 #19
Når jeg skriver SFC.exe i kør kommer der kun lige et glimt af et vindue dog uden man kan nå at aflæse noget.

Derefter sker der intet
10. oktober 2011 - 15:28 #20
Hvis du 'bare' skriver

SFC.EXE

så sker der det du oplever
men jeg har sagt/skrevet

SFC.exe    /scannow
Avatar billede rallemus Nybegynder
12. oktober 2011 - 23:02 #21
hej jeg har har præcis samme problem som torgius, har har dog nok noget lidt andet harddware.

jeg kører med windows 7 ultimate
nvidia gforce gtx 570.
intel i 7  3,4ghz
8 gb ram
og 2 harddiske en almindelig med 1000 gm og så en ssd harddisk på 120 gb hvor styresystemet ligger på

jeg har også prøvet at følge de samme ting som du har beskrevet, men det løser desværre ikke problemet

og da jeg så prøvede at køre den sidste test SFC.exe    /scannow da siger den bare at den ikke fandt nogle integritets fejl

men nu ved jeg selvfølgelig ikke om det har noget med sagen at gøre men jeg har har fundet ud af at min computer er blevet helt utroligt langsom om at starte op igen efter man har sat den i slumre tilstand.
Avatar billede torgius Novice
08. april 2012 - 23:10 #22
Beklager mit fravær, men det endte med at computeren stod fuldstændig af og efter et besøg hos en reperatøren blev den sendt til de evige elektronikmarker. Den stod ikke til at redde.

Takker dog for den hjælp jeg fik i denne tråd
Avatar billede torgius Novice
08. april 2012 - 23:11 #23
Håber den rigtige afslutning er at jeg selv tager pointene