Avatar billede kobelecki Nybegynder
18. september 2011 - 09:01 Der er 6 kommentarer

undgå BIOS kode på Toshiba Sattelite A100 - 230

Hej Eksperter.

Jeg sidder her med en Toshiba Sattelite A100 - 230 jeg skulle formatere for en kammerat. Men jeg tænder den så og ser at den er låst med BIOS. Hvordan undgår jeg den kode?

Har prøvet alt med alle mulige koder, og holde SHIFT tasten nede.

Men ingenting lader til at virke :(

Tak for svar på forhånd.
Avatar billede NCG Novice
18. september 2011 - 09:06 #1
Får koden fra din kammerat ...
Avatar billede kobelecki Nybegynder
18. september 2011 - 09:09 #2
Jamen hvis han nu havde den. Havde jeg jo nok ikke skrevet her inde skal du nok se ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2011 - 09:27 #3
I følge denne tråd skal bios nulstilles for at løse det:
http://www.fixya.com/support/t217294-toshiba_satellite_a100_spontainiously
L

Kender ikke selv til proceduren skal siges.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2011 - 09:30 #4
Der manglede lidt tekst i forrige indlæg.
Password mangler mellem bios og nulstilles.
Avatar billede skau Nybegynder
18. september 2011 - 09:44 #5
Har ikke prøvet det på en toshiba - men den her fremgangsmåde er jeg aldrig gået galt i skoven med:

tag strømmen af og bateriet af - derefter tager du keyboardet af og fjerner det lille knap bateri på bundkortet - vent 20 minutter hvor den SLET ingen strøm har.

Sæt knap bateriet på igen sammel hele computeren og sæt strøm på.

Når du booter har BIOS mistet sin konfiguration og du kan komme ind uden kodeord
Avatar billede mrtn Nybegynder
18. september 2011 - 10:35 #6