Avatar billede Bjarneib Nybegynder
17. september 2011 - 17:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændre placering af Biblioteks-mappen

Jeg har købt ny computer med Windows installeret på selvstændig SSD harddisk (C:). Harddisken er jo ikke så stor, så der er ikke plads til alle filerne der normalt vil blive placeret i biblioteksmappen (billeder, video, dokumenter etc.) og de andre programmer der installeres.

Hvordan flytter jeg Biblioteks-mappen og ændre standardplaceringen for installering af nye programmer fra drev c: til drev d:?
Avatar billede falster Ekspert
17. september 2011 - 17:20 #1
Det med dokumenter kan du ændre med TweakUI (Google efter den.)

For programmer er det oftest installeren, der bestemmer hvilken mappe, der skal vælges.

Så det må du vælge manuelt ved installeringen.

Dette er mine bud. Måske kommer der andre :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2011 - 17:25 #2
http://www.bootblock.co.uk/released-profile-relocator-v0-99-wake-on-lan-ex-v2-07
med den skulle du kunne flytte en brugerprofil til et andet drev - men det virkede ikke på min - så det er med forbehold.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2011 - 17:36 #3
I Xp kan du højreklikke på dokumentermappen og vælge egenskaber. Her inde er muligheden med at flytte helle mappen til anden destination.
http://support.microsoft.com/kb/310147/da
17. september 2011 - 17:46 #4
Ref #3 - man kan ikke gøre det direkte fra [Dokumenter] mappen som i XP. Du skal et "ned" og så gøre det på de enkelte "under"mapper (billeder, video, dokumenter, ...)
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. september 2011 - 17:50 #5
- Tryk på "start"
- I øverste højre hjørne står DitNavn, lige over "dokumenter, billeder..."

-Klik på DitNavn. Den lukker nu din brugerfolder op
-Hvis du eks vil ændre "musik" mappens lokation, så højreklikker du nu på MusikMappen, vælger Egenskaber, Fanebladet "placering" - Der kan du bestemme hvor det skal ligge.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2011 - 17:53 #6
Det er da bøvlet.
Hvorfor er der ændret på denne procedure?
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. september 2011 - 17:54 #7
Bla. fordi det ny er virtuelle libraries, istedet for alm foldere :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. september 2011 - 17:55 #8
Men syntes ikke det er bøvlet. du skal bare klikke på din brugermappe, og så ændre "egenskaber" på den mappe du vil flytte. Det er max 3 klik væk
17. september 2011 - 18:00 #9
#5 - enig !!!
Avatar billede Bjarneib Nybegynder
17. september 2011 - 21:33 #10
Fantastisk. Det virker.
Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2011 - 07:37 #11
vistodk

Ja jeg er jo (nok)lidt bagefter da jeg ikke har prøvet at køre med Windows 7. Men har nu meget glæde af min Xp Pro.
Og der kan jo også nok være fordele i at man vælger forskellige pladceringer til mapperne hvis de flyttes. Og mulighed med virtuel flytning forekommer vel slet ikke i den gamle Xp? Jeg har i hvertfald ikke prøvet at rode med det.
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. september 2011 - 14:18 #12
#220661

Det kom først med Vista, så der er ikke noget du har stødt på I XP, så det er der ikke noget at sige til :)