Avatar billede hayabusa Nybegynder
08. januar 2000 - 18:54 Der er 26 kommentarer

Sletning af W2000 og gen opret FAT32

Hejsa..
Hvordan fan...fjerner jeg W2000 og gen installere win98 igen..

Mangler Bootdisk til W98, men har til W95..Der opstår hele tiden fejl under boot af W2000 og det gider jeg sku ikke..

Tak
Avatar billede joker73 Nybegynder
08. januar 2000 - 19:04 #1
hvis du har bootdisken fra win95, så boot fra den, og gå i dos prompt ved at trykke F8 i opstarten. Kør herefter FDISK..

Joker
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
08. januar 2000 - 19:04 #2
Har du flere diske/partioner?
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2000 - 19:04 #3
Backup dine vigtige data
Fjern partitionen med Ranish Partition Manager (kan også formatere til/fra valgfrit til Fat16, Linux m.v.)
Geninstaller

voila.
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2000 - 19:05 #4
3 svar på 43 sekunder... det må jeg sige......
Avatar billede joker73 Nybegynder
08. januar 2000 - 19:05 #5
med mindre at du ikke har konverteret til NTFS.... sæføli... :-)

Ellers skal du  bare boote normalt, trykke F8, og starte op i kommando prompt...

Joker
Avatar billede hayabusa Nybegynder
08. januar 2000 - 19:11 #6
Hej Til jer alle...
Jeg har en 13 Gb IBm hd. som er delt i 4 part.
Alle mine oplysninger ligger på de forskellige partitioner. Jeg Skal have slette W2000 og geninstalleret W98. Mine Drev køre Fat32 så en Boote fra en W95 virker tilsyn ladende ikke. )-:
Avatar billede hayabusa Nybegynder
08. januar 2000 - 19:13 #7
Lige en mere....Det skulle vist være muligt at lave en W98 Boot disk fra W2...meeen hvordan...
Avatar billede thoeger Nybegynder
08. januar 2000 - 19:14 #8
Har du ikke en win98 cdrom liggende så der er jo også en boot på den, hvis dit bundkort understøtter det!
Avatar billede joker73 Nybegynder
08. januar 2000 - 19:15 #9
med mindre at du kan få fat i et program ala partition manager så er du vist nødt til at fdisk hele din disk = dvs miste alle dine data...

Joker.
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2000 - 19:16 #10
Du kan ikke installere på Fat32. Du skal installere på en Fat16 og så konvertere drevet til Fat32 efter installation (er ikke sikker med W98, men NT4.0 kan ikke installeres på Fat32 drev)
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2000 - 19:18 #11
Programmet er freeware...

http://www.users.intercom.com/~ranish/part/

Ikke for børn eller barnlige sjæle. Use with caution.!
Avatar billede joker73 Nybegynder
08. januar 2000 - 19:18 #12
eller på denne cdrom er der et bibliotek der hedder "tools". I dette er der endnu et der hedder "mtsutils". I dette er der endnu er bibliotek der hedder "fat32ebd". Herfra opretter du en bootdisk hvis du kører filen "fat32ebd.exe" og har en tom diskette parat....

Joker
Avatar billede joker73 Nybegynder
08. januar 2000 - 19:19 #13
altså på win98 cdrommen.... :-)
Avatar billede zibar Nybegynder
08. januar 2000 - 20:18 #14
1. Du kan nok boote op fra en win95 -disk selvom part. er fat32!

2. Hvorfor fixer du ikke også bare en Bootdisk fra win2k. kommandoprompt?

3. Hvis du installere winNT, og din part. er Fat32. kan du konvetere gennem installationen!

4. Gennem w2000 kan du også konvetere til fat32.

Og der er desuden ingen grund til NTFS i w2k. Kører ligeså findt med F32
Avatar billede joker73 Nybegynder
08. januar 2000 - 20:26 #15
>>> Zibar..

sikkerheden er nu stadigvæk større i NTFS...

Joker
Avatar billede kapsel Nybegynder
08. januar 2000 - 21:49 #16
Joker.. Jeg kørere selv NTFS, men hvad skal en privat person bruge sikkerhed til fil niveau?

- Kapsel
Avatar billede joker73 Nybegynder
08. januar 2000 - 22:05 #17
>>> kapsel, hvad med virus der er baseret på angreb af FAT/filsystem m.m.
Disse er jo allerede væk med NTFS...

Joker
Avatar billede hayabusa Nybegynder
08. januar 2000 - 22:24 #18
Alle de svar muligheder *ggg*

Hmm.. Tror jeg prøver at finde min W98 cd frem og prøver lykken der..

I skal have tak for hjælpen...
Avatar billede kapsel Nybegynder
08. januar 2000 - 22:41 #19
Joker >> Oki.. Måske.. Men alligevel! ;o)
Avatar billede hayabusa Nybegynder
09. januar 2000 - 11:44 #20
Morgen til jer...Jeg ændre lige strategi, Jeg tror jeg giver W2 en lille chance, men har dog lidt problemer når det skal boote op..

Den skriver noget med invalid boot divice og en masse tal koder..En genstart af computeren kan få nogen gange få den til at starte op med en CHKDSK /F...Nogen løsninger
Avatar billede kapsel Nybegynder
09. januar 2000 - 12:12 #21
Forresten, når vi nu alligevel er i gang med debatten.. Hvordan konventerere man NTFS til FAT32 i Win2k ?

- Kapsel
Avatar billede hayabusa Nybegynder
09. januar 2000 - 12:39 #22
Jeg Fandt noget med at formatere et drev til Fat32 eller FAT ved at højreklikke på et drev....Ved ikke om det kan bruges..
Avatar billede ravelin Nybegynder
09. januar 2000 - 14:25 #23
Det skulle vel ikke være noget i boot.ini der er galt vel?
Hvad står der i den?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
09. januar 2000 - 23:25 #24
Det er temlig simpelt at slete sin disk og instalere den op igen.
Få fat i en WIn98 Boot disk (Jeg kan sende en til dig hvis det er) eller har du en win98 CD rom og BIOS kan boote fra CD rom er det det nemmere.
Derefter er det bare ud i dos og lige trage en backup af de dataer du nu måtte have på C:\ oevr på et af de andre drev. (Det er selvfølgelig kun hvis du ikke kan komme ind i winy2k og gør det)
Derefter er det bare format c: /q
så ind på dit cd rom drev i X:\win98 eller hvor det lede OS nu end ligger og skriver setup
så kører toget!
KOnvertering af FAT32 til NTFS er ligesom i NT 4.0. Det kan du gøre inde i DIsk Administrator.
Disk administrator ligegr dog ikke for sig selv mere det er samlet i en MMC sammen med en masse andet. Kan ikek huske hvad det hedder jeg har ikk win2000 instaleret =(
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
09. januar 2000 - 23:26 #25
Undskyld stave/slå fejl
Avatar billede wiking Nybegynder
24. januar 2000 - 18:32 #26
Under Windows 2000 Kan Du Konvertete Din Harddisk Til FAT32, OG Køre Med Fat 32..