Avatar billede latro Nybegynder
16. september 2011 - 20:09 Der er 4 kommentarer

BackupExec fejler på MS SQL 2008

Hej

Vi får nedenstående fejl, når vi forsøger, at køre et fuldt backupjob. Det "fede" er, at vi er novicer i MS SQL 2008 og derfor håber, at en klog kan hjælpe os:

The job failed with the following error: A log backup was attempted on a database that is not currently configured to support log backups. To change the configuration use Enterprise Manager to set the recovery mode to FULL in SQL 2000 or turn off the 'trunc on chkpt' option in SQL 7.  A new full backup should be performed if these settings are changed before a log backup is run.

Jeg kan hverken finde "Enterprise Manager" og har ikke lyst til sætte "trunc on chkpt", da fejlen vil genopstå efter genstart, så det er ikke en langtidsholdbar løsning, som jeg læser det i den løsningsbeskrivelse, som jeg fandt på det emne.

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede Syska Mester
16. september 2011 - 20:12 #1
Hvad står "Recovery Mode" til på databasen som den fejler ved?
Avatar billede latro Nybegynder
19. september 2011 - 12:06 #2
Hmm, ja, det er jo det, som jeg ikke kan finde ud af... ;-)

Skal SQL sættes til at supportere log backups: "database that is not currently configured to support log backups". I så fald; hvordan?

Hvordan ser jeg status på og sætter "recovery mode"?
Avatar billede Syska Mester
20. september 2011 - 10:59 #3
Avatar billede jtbroad Nybegynder
04. oktober 2011 - 15:07 #4
Enterprise manager hedder jo SQL Server Management Studio fra SQL 2005 og derefter.
Det er GUI'en til vedligeholdelse af SQL server og Databaser.
Ellers kan du jo hvis du vil nøjes med at køre simple recovery mode vælg at tage en kopi af .mdf filen der så kunne attaches til en anden server ved nedbrud.