Avatar billede evex Nybegynder
14. september 2011 - 21:08 Der er 7 kommentarer

Laptop kan ikke få ekstern skærm i max opløsning

Hej exp

Jeg har prøvet at tilkoble min laptop til en ekstern skærm.
problemet er dog at jeg ikke længere kan få en opløsning på 1920*1200 men kun 1600*???... har tidligere kørt max opløsning på samme laptop. Men ved ikke hvorfor dette ikke længere kan lade sig gøre...

Håber at høre fra nogle genier herinde..
Avatar billede Maako Nybegynder
14. september 2011 - 22:53 #1
1. Du skal huske at få de nyeste drivers til dit grafikkort.

2. Evt. bruge Catalyst Control panel (Radeon) eller NVIDIA Control Panel til at sætte opløsningen.
14. september 2011 - 22:59 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Så får vi se/læse om du kommer tilbage hertil ?
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/evex Point ude: 690 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede evex Nybegynder
14. september 2011 - 23:22 #3
det drejer sig om win7.
har ikke tidligere været et problem at køre 1920*1200
så det undrer mig.
Jeg har de nyeste drivers til mit gfx, og det kører catalyst som skrevet ovenover. Men det skriver også at max er 1600*1200
Avatar billede Maako Nybegynder
14. september 2011 - 23:32 #4
Jeg har ikke selv Catalyst, men inde under skærmopløsning i catalyst så burde der meget gerne være en advanced eller customize funktion, hvor du SELV kan indstille hvilke opløsninger den skal vise.

Find denne funktion.
Avatar billede evex Nybegynder
14. september 2011 - 23:48 #5
det har jeg prøvet. Max er dog 1600*2000 og det er ikke ligefrem lykken. den anden feature der er hvor jeg kan opløsning fungerer kun på laptoppens skærm.
Avatar billede evex Nybegynder
15. september 2011 - 17:52 #6
Jeg har prøvet at rodde med det i flere timer efterhånden.
Og jeg kan ikke finde en løsning på det.
Det er sket efter at jeg har tilsluttet hdmi kabel til laptoppen, og når jeg kører med VGA så er max 1600*1200
Avatar billede Maako Nybegynder
16. september 2011 - 17:33 #7
Win 7 - try right click on desktop, Screen Resolution, Advanced Settings, List All Modes.
Hvad viser den der?

Måske kan du force med denne metode:
http://www.mp3car.com/lcd-display/42122-tutorial-forcing-custom-resolution-in-windows.html

Eller du kan bruge et third party program som dette:
http://entechtaiwan.com/util/ps.shtm

Catalyst settings. Kig under HDTV Support:
http://www.tweakguides.com/ATICAT_7.html