Avatar billede Slettet bruger
14. september 2011 - 19:42 Der er 10 kommentarer

Hvordan beskytter jeg bedst min nye computer?

Hej

Har lige fået ny computer og vil derfor gerne gardere mig imod uønskede virus, m.m.

Hvad kan i anbefale af Software? Ser gerne det er gratis. Er det nok eksempelvis bare at installere Avast eller AVG?
14. september 2011 - 19:54 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

----

Iøvrigt lidt af en religions sag ...

Jeg gætter på WIN7 ?

Ta' bare MSE ( www.microsoft.com/da-dk/security_essentials/default.aspx ) - du vil også kunne finde den i WindowsUpdate -  På DK - automatisk opdateret - ...

men IKKE 2 eller flere AKTIVE Sikkerhedsprogram samtidig!
14. september 2011 - 19:55 #2
Avatar billede Blueeyez Mester
14. september 2011 - 20:25 #3
Til og starte med vil jeg sige at du skal lære og tænke dig om.. software er godt at have, men hvis man tænker sig om er det endnu bedre!

Derefter kommer det an på hvilken browser du bruger, hvis du bruger Chrome, så kan du blokere tredjeparts cookies hvilket jeg vil anbefale dig, da du får renset ud i cookies hvergang du lukker din browser.

Ud over det, så hold dig til og besøg sider du stoler på.

Hvis du bruger msn så sørg for den ikke automatisk modtager noget og smid emails som du ikke ønsker eller kender til i spam og ikke åben dem..

Du kan os tilføje tilføjelser til chrome, men jeg har dog selv ikke valgt nogen, men det er pga jeg ikke føler mig truet efter og have kørt uden anti virus software installeret på min pc i 1 års tid nu..

Nogle programmer der kan optimere din pc:

Revo til fjernelse af software, husk og fjern programmer avanceret.

Ccleaner kør en rensning når du synes den trænger.

installer ikke mere end der behøves og tænk dig om.
Avatar billede noltus Novice
14. september 2011 - 21:21 #4
Lad være med at gå på nettet :-),eller du kan installere MSE kan hentes her http://www.microsoft.com/da-dk/security_essentials/default.aspx og er gratis,jeg har brugt det siden det kom frem og har aldrig haft problemer med vira eller spy/mallware
Avatar billede pstidsen Novice
14. september 2011 - 22:05 #5
Se her: http://www.eksperten.dk/spm/939878#reply_7786371 (undlad evt. "Advanced Sytem Care)

Antivirusprogram: Jeg vil til enhver tid anbefale et der koster penge. Prøv evt. de forskellige producenters (Norton (Symantec), Bullguard, Trend Micro, McAfee, Norman, Panda, Kaspersky, Eset, Webroot, BitDefender, PC Tools osv.)
Avatar billede pstidsen Novice
14. september 2011 - 22:05 #6
Hvis du bruger alle ovenstående programmer er du godt kørende det første år *G*
Avatar billede Andyboy Nybegynder
14. september 2011 - 22:56 #7
Security essentials eller avast.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
15. september 2011 - 00:38 #8
Helt sikkert -Comodo Internet Security.
Som er gratis (Firewall + Antivirus) med live support og DNS service (Kan fra vælges) og den beskytter din computer ved at læse hvad du smider ud på nettet og hvad der kommer ind fra nettet.
(også kaldet 2 vejssystem).

Link http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html
Avatar billede clausc Nybegynder
15. september 2011 - 13:43 #9
Brug en ikke-administrator konto til al daglig brug
Lad UAC være slået til
Opgradér til IE9 eller nyeste Chrome/Firefox/Opera
Overvej kun at downloade ting via IE9 (pga smartfilter)
Avatar billede clausc Nybegynder
15. september 2011 - 13:50 #10
NB: rettelse af mig selv:
det hedder SmartScreen Filter - det korte af det lange er, at det er simpelt og det virker.