Avatar billede agz Nybegynder
14. september 2011 - 17:16 Der er 1 løsning

Lyd til både pc-speakers og tv

Hej!

Jeg har koblet både pc-monitor højtalere, tv og anlæg til min pc - i samme udgang vha. nogle Y-mellemled.

Problemet er at for at lyden kommer ud i tv'ets højtalere, skal jeg vælge det som standardenhed i lydindstillingerne i kontrolpanelet (hvilket fjerner lyden i anlæg og pc-monitor højtalere) - og det samme den anden vej naturligvis, hvilket er temmelig besværligt at gøre hver gang.

Altså enten går lyden til anlæg + pc-monitor ellers går den til tv.

Jeg har gjort det på ovenstående måde fordi jeg gerne vil kunne køre lyden fra pc til anlæg uden at skulle tænde tv'et og pc til tv uden at tænde anlægget. Derudover vil jeg selvfølgelig gerne kunne nøjes med at benytte pc-monitor højtalerne.

Hvordan undgår jeg at skulle skifte på en så besværlig måde - evt. lade lyden køre til begge dele samtidig, så jeg aldrig skal skifte? Hvis det ikke kan lade sig gøre, findes der så evt. et program som kan ændre hvor lyden skal gå hen hurtigt - meget gerne sende billedet med?

På forhånd tak!
Avatar billede agz Nybegynder
29. september 2011 - 15:47 #1
luk