Avatar billede thomberth Nybegynder
12. september 2011 - 19:51 Der er 5 kommentarer

HP Envy - Meninger og begrundelser

Hej Eksperter!

Jeg faldt over:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Envy&sp=all&pid=4191523
Som jeg synes lider VIILDT billigt. med en i7 proc, 4 kerne, ATI Mobility Radeon HD 5850 Grafik kort og 1920x1080 opløsning OSV!
kig lige selv på den. Mit eneste kritikpunkt er at den kun har 1.6 Ghz

Hvad synes I? :)

mvh Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2011 - 20:00 #1
1.6 GHz x 4 ja :)
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2011 - 20:15 #2
Vil ikke anbefale produktet grundet producenten efter oplevelser jeg har haft, samt andre jeg kender har haft med dem og deres produkter.

Noget helt andet er at 1.6 Ghz pr kerne er meget lavt og jeg ved godt der er 4 kerner, men jeg vil mene du først vil føle dig godt tilpas når de programmer du bruger kan bruge alle 4 kerner på samme tid og ikke kun max 2 kerner eller 1 kerne for den sags skyld..!
Avatar billede haverslev Novice
13. september 2011 - 08:36 #3
Noget helt andet er at 1.6 Ghz pr kerne er meget lavt og jeg ved godt der er 4 kerner, men jeg vil mene du først vil føle dig godt tilpas når de programmer du bruger kan bruge alle 4 kerner på samme tid og ikke kun max 2 kerner eller 1 kerne for den sags skyld.....

Nu fungere det ikke helt sådan at hver kerne kun kører 1,6Ghz, men derimod kører mellem 1,6Ghz og 2,8Ghz.
Så kort fortalt har den 2,8Ghz x 4 ialt når den kører turboboost mode.

Fordi den står til 1,6Ghz i hver kerne, er simpelthen den idle mode og er tillige den strømsparende mode osv.

Tillige skal man lige huske at denne cpu er første udgave af Core I7 - (ses på model nr. kun er på 3 tal, de nye er på 4 tal)
http://ark.intel.com/products/43122
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2011 - 21:15 #4
#3 Jeg ved godt i7 er 2.8 (Har selv en i min stationær) Men problemstillingen som jeg ser lige nu og her er de tal der står på edbpriser og forhandlers side, nemlig 1.6 Ghz (Normalt er den på 2.8 Ghz, men bærbaren er billig så hvorfor skulle HP ikke underclocke den? Ud over det så plejer HP's bios'er og være ret låste så jeg vil da først lige stå med den pc fysisk og kigge i dens bios før jeg vil sige noget godt, men stadig så er det en HP som stadig er et mærke jeg ikke anbefaler (Følgende er personlig) Så om andre har en anden holdning er jo så deres holdning, følgende er blot min erfaring med HP generelt.
Avatar billede haverslev Novice
13. september 2011 - 22:26 #5
Arhh, det er nu meget normalt at man skriver idle freqensen og så model nr. - så ingen problemer her :-)

Hp er nu ikke ringere end andre maskiner, jeg har haft et par stykker og har været ganske tilfreds med dem.