Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
09. september 2011 - 23:31 Der er 7 kommentarer

Vedr: Gmail vs Hotmail

Hej.

Jeg har nu en Gmail account
Men overvejer at skifte til Hotmail account

Men vil gerne høre jeres mening om hvilken af disse der er bedst og har den bedste sikkerhed. ?
09. september 2011 - 23:37 #1
Er det 'sikkerheden' ved DIG ?
Eller 'sikkerheden' ude i verden hvor din data ligger ?

GMail bedst ...
Har indtryk af at en HOTMAIL konto mere bliver udsat for SPAM.
Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
09. september 2011 - 23:41 #2
Det er mere sikkerheden hvor dataerne ligger
Men Gmail kan nok også blive ramt af SPAM.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 00:44 #3
Jeg bruger selv både gmail og hotmail. Min erfaring er at der slipper flere spam mails igennem på hotmail i forhold til gmail. En enkelt gang har jeg oplevet at få lukket en hotmail konto, men fik den heldigvis åbnet igen nogle måneder senere uden rigtig at få en forklaring på hvorfor den blev lukket. Jeg plejer at bruge en mail klient (thunderbird), og synes tit mails til hotmail er forsinket nogle minutter inden jeg modtager dem. Der plejer mails til min gmail konto at dukke op med det samme. Mht. sikkerhed, så kommer det an på hvordan du definerer det. Jeg stoler ikke på nogen af dem 100%, men hælder mest til gmail fordi jeg endnu ikke har haft nogle dårlige oplevelser med dem.
Avatar billede pstidsen Novice
10. september 2011 - 01:10 #4
Jeg bruger hotmail og er rigtig glad for det. Der er jo også Messenger, men det ved jeg ikke om du vil bruge..
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2011 - 01:45 #5
Jeg foretraekker klat GMail. Mindre spam. Virker bedre. Mere aabenhed omkring problemer.

Jeg beholder min Hotmail fordi det er et krav til visse downloads fra Microsoft.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. september 2011 - 09:00 #6
Og med hensyn til sikkerhed i indlogning, har gmail netop lige indført 2 step authentication.
Det spiller faktisk meget godt.
Så nu har jeg f.eks. et key gen på min iphone, som lige skal aktiveres, før jeg kan logge ind.
Giver selvfølgelig en ekstra arbejdsgang, men omvendt.
Jeg kunne jo bare skrive mit brugernavn og kodeord her og ingen ville pt kunne bruge det til noget. (hvis jeg var virkelig dum) :o)
Det synes jeg faktisk er smart.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
14. september 2011 - 20:02 #7
Ja pt. kan jeg kun advare mod hotmail. Jeg er lige nu på nettet for at søge råd, da jeg ikke har kunnet logge på min hotmail i snart 1 uge. Jeg har i alt 5 hotmail-konti, hvoraf 3 af dem er blokeret i øjeblikket.

Jeg har været på nettet og kan se, at der er et generelt problem med nogle servere (specielt USA har været ramt).

Men værst af alt er, at det er umuligt at få hjælp. Man får simpelthen ikke nogle svar fra det såkaldte HJÆLP-center og så skal man jo til selv at finde ud af, hvad problemet egentlig er. Er det lokalt eller ???

Nå men ellers har jeg nu brugt hotmail i mange år og har været temmelig tilfreds. Har faktisk brugt den til at gemme vigtige dokumenter, da jeg anså det for at være det sikreste sted. Hmmm.... - set i bakspejlet var det nok lidt dumt.