Avatar billede mboi12 Nybegynder
09. september 2011 - 18:03 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Driver til ekstern harddisk

Hej. Jeg har en ekstern harddisk der hedder

Hp hd3200s personal media drive og den er på 320gb

Den er holdt op med at virke og i enhedsstatus står der er at der ikke er installeret nogen driver til den. Så jeg har været rundt på nettet og lede efter en driver til den men uden held. Derfor vil det være en stor hjælp hvis nogen herinde fra kan finde driver lige præcis til denne her model.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2011 - 19:33 #1
er det usb, så sæt den i et andet stik på din pc.
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2011 - 19:35 #2
Prøv at gå i enhedshåndtering, slet enheden der fejler, lav en ny søgning efter ny hardware, og se om den skulle blive installeret på ny.
Avatar billede mboi12 Nybegynder
09. september 2011 - 19:53 #3
Har prøvet begge ting i nævner... det virker ikke.

Men iøvrigt tror jeg at det er sket i forbindelse med at den er blevet trukket ud af usb porten uden at der er blevet lavet sikker fjernelse en del gange(lånte den til min ven som ikke troede det var nødvendigt med sikker fjernelse).
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2011 - 19:58 #4
Det er kun nødvendigt hvis man har skrevet til HDD. Så hvis det er tilfældet, så kan det være det der er galt. Har du testet HDD på en anden PC?
Avatar billede mboi12 Nybegynder
09. september 2011 - 20:06 #5
Ja har tjekket. Der virker den heller ikke.
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2011 - 20:09 #6
Prøv at gå i Start>Højreklik på Computer>Vælg Administrer>Vælg Diskhåndtering
Kan du se disken i denne oversigt over diske?
Avatar billede mboi12 Nybegynder
09. september 2011 - 20:16 #7
Nej den er der ikke...

Den siger bare som sædvanlig i en boks nede til højre at usb-enheden blev ikke genkendt
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 22:36 #8
Prøv bius F1 eller F12
Avatar billede mboi12 Nybegynder
10. september 2011 - 09:59 #9
Hvad er bius F1 og F12
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 18:39 #10
når computeren starter så stor det se her http://www.google.dk/imgres?q=bios&um=1&hl=da&sa=X&tbm=isch&tbnid=eWJdIV0fWYgh1M:&imgrefurl=http://www.eksperten.dk/spm/945555&docid=HKUR1izs1T71oM&w=590&h=444&ei=Q41rTpvpJdPP4QSfyJiEBQ&zoom=1&biw=1024&bih=555&iact=rc&dur=140&page=1&tbnh=121&tbnw=161&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:6,s:0&tx=111&ty=53

og skal du boote fra den  og vis det heller ikke dur kan du Prøve og koppel den til som C disk (du skal nok ha en mellem hed for den passer )  også prøv og installer windows eller ubuntu http://www.ubuntu.com/ også de boot filer kommer på den ekstern harddisk
Avatar billede mboi12 Nybegynder
10. september 2011 - 19:18 #11
Er ikke sikker hvad du mener med det sidste men den går i stå ved opstart skærmen hvis jeg sætter harddisken ind allerede fra starten og kan ikke komme videre af en eller anden grund... så kan ikke komme ind på BIOS menuen når den sidder i(prøvede også at starte uden at sætte den til og så tilslutte den efter jeg var inde på bios menuen men så gik den bare i stå der)...
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 23:52 #12
det lyder somom at hardwaren ikke dur :((((  jeg har også haft en ekstern harddisk
som hed adata classic ch 94 med usb 3,0  som heller ikke vil bote op  jeg prøvet via start  computer der var ikke nogen så gik jeg op til herning elektronik og data http://www.hed.dk/
og de  prøvet på deres computer og og den gang de sat den til via usb røg bundkortet på computeren så den ekstern harddisk
var bare færdig og computeren var også færdig  så jeg købte en ny ekstern harddisk http://www.nettorvet.dk/vare/packard-bell-750-gb-ekstern-harddisk/4717276208233
Avatar billede mboi12 Nybegynder
11. september 2011 - 00:15 #13
Ja... men det kunne jo godt være at det bare er driveren der er noget galt med. For den siger netop under enhedsstatus at der ikke er en driver installeret til den... så jeg går ud fra at hvis jeg kan finde driveren til lige den model kan den måske virke igen...
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 00:32 #14
når du setter usb i røven af pcen  hvad sker der så ???  er  der lys i ekstern harddisk ??? eller hvad og kommer der en lille meny hvor det står (der er fåne ny hardware) eller hvad ?
Avatar billede mboi12 Nybegynder
11. september 2011 - 00:39 #15
Der kommer lys i harddisken og der kommer en lille boks i højre hjørne hvor den siger at usb enheden ikke blev genkendt, som jeg også skrev tidligere. Når jeg klikker på den kan jeg se at usb'en står som ukendt enhed.. og når jeg trykker på ukendt enhed kommer der en ny boks op hvor jeg kan se enhedsstatus
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 00:54 #16
når nu tår jeg ved hvordan  du skal bar ta den med over til en ange pc :-)  eller påv at formater pc en
Avatar billede mboi12 Nybegynder
11. september 2011 - 00:58 #17
Har gjort begge dele... der sker det samme.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 01:03 #18
Avatar billede mboi12 Nybegynder
11. september 2011 - 01:30 #19
Har været derinde og der står at drivere ikke er tilgengælige til produktet på deres side... derfor har jeg været rundt og kigge på nogen driver sider, men har ikke kunne finde den... så håbede at der er var nogen herinde der kunne hjælpe mig med at finde den
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 20:22 #20
gå op til  herning elektronik og data http://www.hed.dk/

Herning Elektronik & Data A/S
Vestergade 13
7400 Herning

Åbningstider
Mandag-fredag 09:30-17:30
Lørdag 9:30-12:00

Du kan også kontakte Herning Elektronik & Data A/S
på telefon: 97 22 58 44, eller via e-mail: info@hed.dk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2011 - 10:38 #21
Jeg tror nu ikke problemet er så stort.

Et uhyggeligt stort antal gange, jeg er stødt på lignende problemer, har årsagen skulle findes i et defekt kabel. Enheden (harddisken) er ikke i stand til at melde den rette hardwareID igennem til PC´en, der derfor ikke kan genkende den, og dermed ikke har en passende driver.

Det kan også forklare problemet med at den ikke virker på en anden PC.

Hvis harddisken i sig selv havde taget skade af at blive trukket ud, uden sikker fjernelse af hardware, ville du stadig få den installeret og genkendt - men ville så have problemer med at tilgå selve dataen.

Så prøv engang med et nyt USB kabel...
Avatar billede mboi12 Nybegynder
12. september 2011 - 11:20 #22
Men synes du så ville være en god ide at sende den til reparation
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2011 - 11:29 #23
Jeg ville ikke sende den til reperation, før jeg havde prøvet et nyt USB-kabel.

Vær iøvrigt opmærksom på reperationsbetingelserne - nogle tager ikke ansvar for data på enheden, hvorfor du risikerer at miste det du har på den.

Har du ikke et ekstra USB-kabel du kunne prøve med?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 14:52 #24
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2011 - 14:56 #25
Hvad i alverden skulle det hjælpe?

Der er jo ingen kontakt til hardwaren fra to forskellige maskiner - hvor stor er sandsynligheden så for at få kontakt fra en BootCD?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2011 - 14:57 #26
Og det lyder sarkastisk, kan jeg godt se - det var ikke meningen :-)

Der KAN jo være et eller andet jeg ikke har tænkt på?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 15:28 #27
til min ekstern harddisk (Packard Bell 750 GB ekstern harddisk)
var der Driver  og backup

Packard Bell > Software Suite og det lå inde på disken

Flytbar disk(j:) og den to jeg en kopi af over på en (cd R)

fik du ikke en Software cd/dvd ???? med din ekstern harddisk
(Hp hd3200s personal media )???????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2011 - 21:24 #28
Også her kan jeg tage fejl, men det skulle undre mig dybt, hvis der var behov for en driver.

Eksterne lagermedier (USB-hdd/flash drev) - og for den sags skyld FireWire opkoblede, benytter sig af en universal driver, der har ligget i windows siden Windows 98 (eller Win95 OCR2, hvis man var lidt avanceret).

Hvis der er behov for drivere, er det dermed udelukkende til at udvidde den eksisterende funktionalitet (eks. få en backup knap på diskenheden til at virke).

At der følger mediesoftware med er jo godt til at håndtere mediecenter med - men behøves jo heller ikke til at få adgang til data...

Jeg tror stadig på, at et nyt USB-kabel vil virke, og hvis ikke det virker, er selve controllerporten i boksen defekt.
Avatar billede mboi12 Nybegynder
28. februar 2012 - 06:35 #30
.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 23:58 #31
dur den ??