Avatar billede heyn Nybegynder
09. september 2011 - 15:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg leder efter program til at optage video fra nettet.

Hej Eksperter

Jeg leder efter et program, som jeg kan bruge til at gemme videoer der vises direkte fra politiske debatter, således at jeg kan gemme dem, redigere dem og endeligt lægge dem på min hjemmeside.

MVH Christian
Avatar billede kjeldsted Novice
09. september 2011 - 16:59 #1
Eftersom du skal have rettighedsindehaverens tilladelse, må man formode du har dette. Og så kan du vel bare bede vedkommende om at sende filerne?
Avatar billede heyn Nybegynder
09. september 2011 - 17:05 #2
TV2 sagde til mig at jeg godt måtte mindre klip i størrelsen 1 - 2 min fra deres hjemmeside
Avatar billede kjeldsted Novice
09. september 2011 - 17:08 #3
Seriously?

Så vi snakker at du vil rippe fra Sputnik?
Avatar billede heyn Nybegynder
10. september 2011 - 14:52 #4
Netop
Avatar billede kjeldsted Novice
11. september 2011 - 17:02 #5
Nu er Sputnik noget af det bedst beskyttede video på nettet, da de jo sjovt nok ikke vil have at man ripper deres beskyttede materiale.
Men den eneste måde at gøre det på er sådan set at skaffe en screen recorder, a lá Fraps. Så er det bare at begynde afspilning i fuldskærm og så optage det.
Avatar billede heyn Nybegynder
21. december 2011 - 03:56 #6
Hej Kjeldsted.

Undskyld den 'lidt' sene udmelding. Under valgkampen var jeg noget ophængt, og derefter glemte jeg det.

Og ja - TV2 gav mig lov til at tage korte udklip fra Sputnik men kun hvis den politiker jeg førte valgkamp for indgik i klippet, og kun hvis TV2 selv havde foretaget optagelsen.
Årsagen til ordningen var at det ville være for tidskrævende for begge parter hvis jeg skulle kontakte dem hver gang de viste min politiker i fjernsynet i en debat, et interview el. lign.

Tak for forslaget - Smider du et svar?

MVH Christian
Avatar billede kjeldsted Novice
21. december 2011 - 13:58 #7
Det undrede mig bare en hel del, da del slags optagelser er møghamrende dyre, normalt lige meget hvem man så end er. Men jeg kan sagtens se at det vil være for krævende for dem at sætte MCR i sving med at sende en masse filer til dig, hvis ikke de skal have noget for det.
Avatar billede heyn Nybegynder
21. december 2011 - 14:10 #8
Jeg lavede aftalen med dem da jeg var i gang med at arrangere en debat først på Lorry og senere på KU for min ft-kandidat som skulle vises på TV2.

Jeg var altså selv en del af arrangementet bagved, så jeg fik kontakt med de rette.

Du har ret. Normalt ville det være ret dyrt.