Avatar billede prhan Juniormester
09. september 2011 - 11:57 Der er 1 løsning

Kæderne i en Excel projektmappe omdirigeres fra O- til C-drevet, når filen åbnes via et hyperlink i en mail.

Kæderne i projektmappen omdirigeres fra O- til C-drevet, når filen åbnes via et hyperlink i en mail.
Jeg har lavet en del projektmapper, der alle er forbundet til hinanden via kæder. Projektmapperne ligger alle på O-drevet og alle kæderne henviser derfor til et eller andet sted på vores O-drev.

Jeg har den seneste tid oplevet noget besynderligt. Når en af Excel filerne åbnes via et hyperlink i en mail, og man derefter forsøger at opdatere kæderne, så ændres kæderne fra at trække på O-drevet til at henvise til C-drevet. Jeg har faktisk også oplevet problemet tidligere, hvis jeg kopierede filen fra O-drevet til skrivebordet, og derefter forsøgte at opdatere kæderne, så blev kæderne også ændret til at henvise til C-drevet (hvor der jo ingen data er).

Jeg har umiddelbart en idé om, at problemet ikke skyldes Excel og de ark som jeg har lavet, men nærmere netværksproblemer eller en firewall.

Er der nogle som kan hjælpe en præcisering af problemet?
Avatar billede prhan Juniormester
17. december 2013 - 19:11 #1
Lukker