Avatar billede PerSkj Nybegynder
08. september 2011 - 19:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PC kan ikke "se" HDD

Jeg har sat en HDD (Seagate Barracuda 1 TB 3,5") i en LogiLink boks og tilsluttet til USB.
PC registrerer at noget er tilsluttet, for ikonet for "sikker fjernelse af hardware" fremkommer på proceslinien, men ellers sker der ikke mere.
PC kan ikke "se" HDD
- Mine drev-bogstaver C-F er optaget.
- lampe lyser på LogiLink
- HDD spinder
- HDD har været brugt i en QNAP 219P NAS, så jeg ved ikke hvilket format den har

Hvad kan jeg gøre ?

Hilsen
Per
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2011 - 20:16 #1
Citat fra  en anden tråd men evig aktuel!
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Så ser vi videre derfra? Det er lidt nemmere da vi så kan lede dig til den rigtige løsning.
Avatar billede Sensity Nybegynder
08. september 2011 - 20:58 #2
Diskhåndtering og se om du kan tildele den et bogstav.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 21:18 #3
Den er sandsynligvis formatteret med filsystemet ext3, da den har været brugt i en NAS server (de plejer at køre linux). Så for at bruge den under windows er du nødt til at formattere den med enten ntfs eller fat32. Hvis du har noget vigtigt på den, må du først lave en backup på en eller anden måde.
Avatar billede PerSkj Nybegynder
09. september 2011 - 11:51 #4
Ja det var en Linux NAS den har siddet i, så du har sikkert ret i, at formateringen er problemet.
Kan jeg så (Kører VISTA) omformatere HDD, når jeg ikke kan "se" den ?
09. september 2011 - 12:04 #5
... I [DISKHÅNDTERINGEN] !
Avatar billede PerSkj Nybegynder
09. september 2011 - 12:41 #6
Hvor er lige jeg finder Diskhåndtering i Vista ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. september 2011 - 14:00 #7
På dettebillede kan du se hvordan du kommer i diskhåndteringen
Hvor du med højreklik kan nedlægge oprette omdøbe eller tildele nyt drev bogstav.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. september 2011 - 14:00 #8
Avatar billede PerSkj Nybegynder
09. september 2011 - 14:40 #9
Disken ses som "Disk 2"
http://gratisupload.dk/vis_billede/65269/

Med højreklik på en af partitionerne i den kan jeg kun vælge "Slet diskenhed"
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. september 2011 - 14:52 #10
Kan du ikke tildele et nyt drev bogstav? er der data på som skal reddes?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. september 2011 - 15:11 #11
Avatar billede PerSkj Nybegynder
10. september 2011 - 09:41 #12
Mange tak for hjælpen.

Problemet er løst.

"tolamaps" identificerede problemet og "poko1" hjalp instruktivt med løsningen.

Jeg er ny i forum, så jeg ved ikke hvad man gør med point ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2011 - 10:04 #13
Hvad mig angår kan du blot beholde poient ved at acceptere dit eget svar jeg samler ikke.:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 11:35 #14
Ditto her.