Avatar billede hkprofil Forsker
08. september 2011 - 18:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Picasa 3

Jeg benytter Picasa til billedebehandling, og har haft alle mine billeder inde i programmet samt navnetagget. Nu har jeg lige åbnet Picasa og der ligger kun 4 ud af ca. 90 mapper. Alle mine personer (397) står registreret men ingen billeder i? Er der nogen der ved hvad jeg har gjort galt eller hvordan jeg nemt får alle mine billeder ind fra min eksterne harddisk igen?
Avatar billede kamransarwar Nybegynder
08. september 2011 - 18:59 #1
Hej hkprofil,

Jeg tror ikke der er grund til at være bekymret.

Picasa som du bruger, viser dine redigerede billeder. Dine originale billeder, ligger sikker hvor de altid har ligget. Og hvis ikke de gør det, kan du hurtigt finde dem igen.

Start Picasa. Find menuen Værktøjer, gå derefter ind i punktet Mappeadministration.
Her skal du så navigere til det drev og den mappe, hvor dine billeder lå/ligger.

Sæt gerne prik i selvsamme vindue i det punkt som hedder "scan altid". Så vil mappen altid blive scannet for opdateringen, hvis du sletter eller tilføjer billeder i de mapper.

Håber det lykkes!

mvh

Kamran Sarwar
Avatar billede hkprofil Forsker
08. september 2011 - 19:05 #2
Super GLAD for din hjælp TAK.
Avatar billede hkprofil Forsker
09. september 2011 - 08:44 #3
Til lkamransarwar. Ved du f.eks. hvorfor rækkefølgen ændres, når jeg eksporterer mine billeder fra Picasa til Tdc HomeDisk? Jeg har dette spørgsmål liggende i et andet indlæg!
Avatar billede kamransarwar Nybegynder
09. september 2011 - 16:48 #4
Hej HK profil.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål.
Din TDC homedisk, er vel "bare" en ekstern backup harddisk.
Når du siger, at du eksporterer billeder til den, betyder det så, at du bruger eksport funktionen fra picasa? Eller at du kopierer billeder til den via almindelig windows stifinder?

Jeg er heller ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener med rækkefølge. Du kan jo, når billederne er kopieret til din tdc homedisk, sortere filerne/billederne. Du kan sortere efter dato, navn, størrelse mv.

Så mon ikke det går? :-)

mvh

Kamran Sarwar
Avatar billede hkprofil Forsker
11. september 2011 - 16:11 #5
Det er når jeg eksporterer mine billeder fra Picasa til HomeDisk. En gang har jeg allerede sorteret i Picasa, f.eks. efter dato og derefter flyttet enkelte som havde "andet fil navn", det er derfor et stort arbejde at gøre det en gang til på ca. 300 albums!