Avatar billede mr-denner Nybegynder
07. september 2011 - 23:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skabelon - *.dot dokument

Hej Eksperter

Jeg vil høre om det er muligt at lave en dot skabelon, hvori jeg kan styre layoutet i flere doc dokumenter. Altså således at layout, skrifttyper (overskrift, brødtekst m.m.), evt. logo er styret i dot filen. Ideen er, at jeg så i dot filen, f.eks. kan ændre et logo eller noget layout og efterfølgende, er dette ændret i de breve, der er oprettet fra denne skabelon.

Er dette muligt - og i givet fald, findes der en manual, for almindelige dødelige word brugere?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2011 - 23:42 #1
Jeg er ikke sikker på om det er dette du mener?
Din Skabelon.
Når du har fået lavet din Skabelon er det stadig en normal doc.fil som kan gemmes i en
Dokumentmappe for at den ikke blive slettet skal den gemmes som dot.fil i skabeloner
det gøres som følger Gem som.
Klik på dit C: drev
Klik på User/Brugere
Klik på dit navn
Klik på AppData
Klik på Roaming
Klik på Microsoft
Klik på Skabeloner
Filnavn det navn din skabelon skal have
Filtype her kører du ned til Dokumentskabelon og trykker på Gem.
Avatar billede mr-denner Nybegynder
07. september 2011 - 23:52 #2
--> Poko1
TAk for hurtigt svar. Jeg vil prøve det du beskriver.
Når jeg så har gjort dette - vil det så være sådan, at de dokumenter, der er oprettet ud fra dot filen - vil de så blive rettet, hvis jeg ændre dot filen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2011 - 23:58 #3
Dot filen vil altid være som oprindelig og hvis du ændrer i den og vil gemme eller udskrive er det en Doc og din oprindelige Dot ligger stadig i skabeloner.
Avatar billede mr-denner Nybegynder
08. september 2011 - 09:04 #4
Det er jeg med på.

Meningen er at Dot filen er, at den skal være "styre-skabelon" for nogle flettebreve, der fletter fra en database. Ideen er at jeg så i dot filen kan ændre f.eks et logo eller en skrifttype - og når dette er gjort, er det samme ændret i ALLE flettebrevene. Det skulle således afhjælpe at jeg ikke skal sidde og rette i 50 standardbreve - men KUN i én skabelon.

Giver det mening?
08. september 2011 - 09:30 #5
Der er ikke mulighed at gøre det, du efterspørger.

Når du har oprettet et nyt dokument/skabelon ud fra en eksisterende skabelon, er der ikke længere nogen forbindelse til den oprindelige skabelon. Hvis du senere ændrer den oprindelige skabelon, overføres disse ændringer ikke til de dokumenter/skabeloner, der er oprettet på grundlag af skabelonen.

Jeg formoder at der er tale om Word 2003, da du skriver DOT. (ikke fordi det ændrer noget i det grundlæggende måde Word fungerer på i denne sammenhæng).
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2011 - 10:37 #6
Du skal nok oprette en ny skabelon for hvert logo som du bruger
Således at du har en til de forskellige breve.
hvis jeg har svært ved at finde en løsning benytter jeg ofte denne hjemmeside.  Lene Fredborgs Word Blog
http://iloapp.thedoctools.com/blog/wordblog?Home
Avatar billede mr-denner Nybegynder
10. september 2011 - 09:48 #7
Ok - det lyder som om der ikke rigtig er nogen let vej til det jeg gerne ville :)

Kan I ikke smide et svar - så lukker jeg tråden.

Tak for jeres hjælp
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2011 - 10:06 #8
Jeg samler ikke point. :-)
Avatar billede mr-denner Nybegynder
16. september 2011 - 13:02 #9
så svarer jeg selv