Avatar billede nooler Nybegynder
07. september 2011 - 21:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

HP G62 - problemer med skærm, computeren bliver varm, problemer med grafikkort - er ikke 'gamer venlig'

Hej Experten.

I februar købte jeg en HP G62 bærbar computer hos wupti.com
Jeg købte den til skolebrug, men i den grad også til at 'game' på.

Computeren har i I5 processor, 1 gb dedikeret graffikkort samt 4 gb RAM.

Jeg har dog haft MANGE problemer med computeren siden jeg købte den, og overvejer derfor om jeg skal sende den ind - og lade dem give mig en ny, eller hvordan jeg kan fixe det:

- Skærmen 'genstarter' sig selv ret ofte - den lukker ned, bliver sort, og dukker så op igen med beskeden "skærmdriveren er stoppet med at svare" osv osv.

- Computeren bliver meget varm - har den gjort siden dag 1.

- Computeren er især i de sidste par måneder, blevet langsom og nærmest så dårlig, at den ikke engang kan trække spil der ikke kræver det vilde grafik.

Nogle forslag til hvad der kan være i vejen? - er svaret bare at sende den striks tilbage til Wupti.com?

Hilsen Jakob.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 21:32 #1
overvejer derfor om jeg skal sende den ind - og lade dem give mig en ny

Hvorfor tror du at du bare sådan lige får en ny?
Avatar billede nooler Nybegynder
07. september 2011 - 21:42 #2
Der er jo 2 års reklamationsret.
- Jeg ved heller ikke om jeg bare kan få en ny, men det er noget jeg håber på, hvis det er.

Computeren har haft problemer lige siden jeg modtog den - nu synes jeg måske bare grænsen er nået.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2011 - 21:57 #3
Hvorfor har du så ikke reageret med det samme?

Reklamationsret er ikke det samme som ombytningsret.
Og hvis der ikke står noget om det på faktura, er der ikke noget at komme efter.
Avatar billede nooler Nybegynder
07. september 2011 - 22:09 #4
Reagerede ikke med det samme, da jeg tænkte at problemet muligvis ville løse sig selv.

Det er dog kun blevet værre. Så det kan man ikke just sige at det er.
Avatar billede nooler Nybegynder
07. september 2011 - 22:19 #5
Nå, men. Sagens kerne var jo faktisk om der er noget at gøre ved det?

Jeg har for nyligt prøve at opdatere alle mine drivers - uden held.
Jeg har endvidere prøvet at formatere min computer for nyligt - også uden nogen som helst forandring.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2011 - 22:23 #6
Hvordan bruger du pc? Sidder du med den i skødet, så den ikke kan køle nok?
Avatar billede nooler Nybegynder
07. september 2011 - 23:07 #7
Computeren står på et fladt computerbord.
- så det burde ikke være problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2011 - 16:06 #8
Har du nogle målinger for hvor varm den bliver?
Siw Kan oplyse dette: http://www.gtopala.com/siw-download.html
Brug freeware nederst. Under sensors får du resultatet.
Avatar billede nooler Nybegynder
08. september 2011 - 17:36 #9
Temperatures:

AMD Phenom 11 N830:
Current: 67 celcius, Max: 78 celcius.

TOSHIBA MK5065GSX:
Current: 44 celcius, max: 44 celcius.

ATI Mobility Radeon HD 5400 Series:
Current: 73 celcius, Max: 81 celcius.

^^ Ved ikke om disse tal viser at den er meget varm, men, det skal lige tilføjes at bærbaren i dette øjeblik er så varm i den ene side, at man nærmest brænder fingrede ved at holde dem henover!
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2011 - 17:46 #10
Hvis det er idle målinger du har lavet, er de måske lige i overkanten. Men er 81 grader max hvad den bliver er det ikke ualmindeligt for en Hp. Sidder selv og roder med min søns DV6 som under rimelig load blev 84 grader. Jeg har suget og blæst det jeg kan få ud, og når pc ikke laver så meget er den omkring 67 grader varm for både cpu og grafikkort
Avatar billede nooler Nybegynder
08. september 2011 - 18:14 #11
Jeg prøver lige at åbne op for den, og - ligesom dig, blæse så meget støv ud af den som overhovedet muligt.

Vender lige tilbage med respons på, om det har hjulpet på mit problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2011 - 18:20 #12
Der hvor blæser suger ind sætter du en stuvsuger til at suge på moderat styrke. Har du noget komprimeret luft, så blæser du forsigtig ind der hvor blæser blæser ud. Pas på med ikke at gøre det for kraftigt, da lejerne i blæsen tager skade af det. Jeg kunne se at jeg fik en del snavs væk på den 2 år gamle Hp.
Den rigtige måde er jo selvfølgelig at splitte den ad, men det skal du ikke gøre pga garantien, som derved bortfalder.
Avatar billede nooler Nybegynder
11. september 2011 - 22:52 #13
Med hjælp fra en kompressor vi havde stående herhjemme, fik jeg blæst noget luft ind i 'luftindtaget' på siden af computeren.

Det har virket med stor succes! computerens varme er blevet nedtonet med ca. 10 grader, og spil osv., kører langt mere flydende nu.

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2011 - 23:02 #14
Husk svar er ikke forbeholdt dig.
Du skal nu bede om svar fra dem der gav dig den løsning du brugte, hvilket må være 220661.
Avatar billede nooler Nybegynder
12. september 2011 - 01:43 #15
Ja, kunne godt se at jeg lavede en fejl - er ret ny her på siden. :) 220661 vil du - som nævnt
ovenover, venligst komme med et 'svar'!? :)
Avatar billede bobo_henriksen Nybegynder
12. september 2011 - 08:07 #16
bærebare pc'er er generelt dårlige til at spille på de bliver hurtig varme og larme meget når de rammer en vis temp

og ang dit svar 13# du får ikke meget ud af at blæse snavset ind i pc'en det kommer bare tilbage igen ...

for at fixe det med din skærm driver holder op med at virke slet den driver du har nu og hente en ny plejer som regel at fixe det
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2011 - 09:14 #17
bærebare pc'er er generelt dårlige til at spille på

Ikke helt sandt.
Avatar billede nooler Nybegynder
12. september 2011 - 16:19 #18
>>bærebare pc'er er generelt dårlige til at spille på<<

Det vil jeg også kalde en røver. Det kommer sgu an på hvor mange penge man putter i det :)

- jeg har prøvet at indstallere ny driver - gjorde jeg kort tid efter at jeg havde formateret den. Men tvivler på det har hjælpet - faktisk lavede den BSOD, og ville faktisk ikke acceptere ændringen..
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2011 - 16:29 #19
#16 Jeg har skrevet at man både skal suge og blæse samtidigt, så gør man det bliver det jo suget med ud. Sug der hvor blæser suger ind, og pust forsigtigt der hvor den blæser ud. Så kommer nullermændene ud, og bliver ikke inde i blæser.
Jeg lægger svar her