Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 11:40 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Bestil medie til Windows7

hey

kan man bestille et medie til sin Windows7 Home Premium?
jeg har det pre-installeret på en Sony Vaio, men vil gerne have det installeret uden deres egne programmer, altså en ren windows-installation.

kan man det?

på forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 11:57 #1
Ikke gennem Sony.
Så du skal bare købe en ny licens.
Avatar billede dabp Nybegynder
07. september 2011 - 12:20 #2
En OEM licens(den der sidder i bunden af maskinen) kan vel også bruges til reinstallation, så længe det er på samme maskine.

Det ville jeg umiddelbart mene, så skal du bare have fat i et medie, se her:

http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/428068-legal-windows-7-download-links-just-like-vista-before.html
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 12:21 #3
kan man ikke få en org. windows-skive hvor man bare betaler fragten eller noget - det har jeg da engang gjort med noget office...
Avatar billede dabp Nybegynder
07. september 2011 - 12:30 #4
No can do med OEM medie.

Du har tre valg:

1. Du fjerner Sony's extra software manuelt.
2. Du følger mit andet link og laver en Windows 7 skive selv.
3. Du betaler for en ny retail windows 7 home premium, koster op til kr. 1.500,- iflg. edbpriser.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 12:48 #5
dabp

brug kommentar når du skriver herinde

sva er KUN til lukning af spørgsmål

et sidespring
Avatar billede dabp Nybegynder
07. september 2011 - 13:00 #6
Er det ikke også et svar jeg har givet...?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 13:18 #7
ok du vidste det godt
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 13:36 #8
hmm, som jeg ser det, skal der hentes de filer der er på siden - men der er ikke en Dansk version, så det kan ikke bruges.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 13:44 #9
du kan som få en kopi af en du kender - det er der ikke noget ulovligt i

det du skal bruge er jo bare nummeret der står i bunden
men husk den du kopierer skal være en version mage til den du har inde nu

derefeter gør du som via denne side

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind via avanceret og fjern partiton c og opret en ny
nu bliver den auto formateret og er helt ren

husk lige inden du begynder at få styr på driverne til den inden
ellers skal du måske lede bagefter og det er immervæk lettere at gøre det først

m.v.h
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 15:19 #10
hvis jeg nu ikke kender en der har en kopi?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 15:21 #11
Så gælder #1.
Køb en ny licens.
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 18:16 #12
negeren - tak for hjælpen
Avatar billede Vandreren Novice
07. september 2011 - 18:56 #13
The n word?
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 19:00 #14
som i nederen...
Avatar billede dabp Nybegynder
07. september 2011 - 19:18 #15
Du kan jo også bare finde et dansk medie, de er tilgængelige på div torrent sites. Så længe du bruger din egen nøgle, så er der intet problem i at hente sådan et ned.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
07. september 2011 - 20:07 #16
En Windows OEM koster ikke 1500 men kun halvdelen sehttp://www.dataengros.dk/software/windows-7-64bit/ her.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
07. september 2011 - 20:09 #17
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 20:11 #18
det er lige meget, jeg synes det er latterligt at jeg ikke kan få en skive (jeg vil gerne betale fragt) eller hente et image, mere eller mindre gratis når jeg har en betalt nøgle
Avatar billede jenscarlo Juniormester
07. september 2011 - 20:12 #19
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 20:16 #20
jeg gider ikke at betale for en ny licens
Avatar billede jenscarlo Juniormester
07. september 2011 - 20:22 #21
Prøv at ringe til Microsoft,jeg fik engang en XPpro skive tilsendt,det kostede 173kr,den høje pris fordi den skulle sendes fra Holland fik jeg at vide.
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 20:27 #22
okay, det må jeg gøre så.

troede bare man kunne bestille en skive fra deres hjemmeside - kan nemlig huske jeg engang gjorde det med en office-skive i et firma jeg var hos, da vi havde en hel masse licenser, men ingen skive...

og der gav vi osse godt 100,- i fragt mener jeg...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 21:31 #23
Hvis ikke du vil betale for en ny licens, må du leve med den version du har.
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 21:41 #24
jeg vil jo ikke have en anden version, jeg vil bare ikke have alt sony crap med ind!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 22:02 #25
Så prøver jeg at forklare det på en anden måde.
Hvis ikke du vil have alt Sony softwaren m.m. ind så er du nødt til at købe en ny licens og installere denne.

Eller:
Hent PC Decrapifier herfra: http://pcdecrapifier.com
Det er et program der bruges netop til maskiner der leveres med alt muligt software man ikke har brug for.

Her er lidt om programmet: www.pcworld.dk/art/10330 (Godt nok fra 2008, men det bliver programmet jo ikke dårligere af.)
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 22:06 #26
heh okay, jeg tror jeg er med nu :)

var der ikke en hel masse snak om at man kunne få penge tilbage for et pre-installeret windows, hvis man ikke ville have det / hellere have linux eller noget 3. ?

eller var det kun med vista fordi det var så ringe?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 22:09 #27
PC Decrapifier vil jeg sige er bedste løsning for dig pt.

Når alle de uønskede programmer er fjernet, kan du med fordel lave et image af din installation, som du så lægger ind næste gang den trænger til at blive "nulstillet". Her kan du f.eks. bruge Clonezilla: http://clonezilla.sourceforge.net men der findes tonsvis af programmer der kan lave et image (også kaldet ghost). Clonezilla er blot et eksempel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 22:10 #28
#26
Jo der er en mand der fik penge tilbage, men tror ikke det er så nemt igen...
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 22:11 #30
okay, jeg takker for alle forslagene og kigger på de linkede programmer i morgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2011 - 22:12 #31
sorry den havde john også linket til. Fik ikke opdateret før jeg sendte
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2011 - 22:15 #32
#31 hæhæ det sker jo ;)
Også at eksperten ikke sender indlæg :(
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 22:20 #33
-> #32 - hvad snakker du om? exp.dk er fejlfri!

eller...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2011 - 07:48 #34
#33 Ork ja... exp.dk er perfekt... hmmm.... ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 08:29 #35
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2011 - 08:44 #36
Bemærk at dem treatmenice linker til er på engelsk, og mener ikke licensen kan bruges på disse - er dog ikke 100% sikker!
Du kan også hente dansk sprogpakke, men kan ikke huske om man også kan det med Home Premium...
Avatar billede majbom Novice
08. september 2011 - 09:21 #37
det er svjv kun muligt at ændre sprog i Ultimate versionen
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 09:25 #38
nej den er på engelsk

den kan du heller ikke bruge hvis den originale er på dansk

den vil højest sandsynligt heller ikke ligge på torrent sider
det er KUN i ultimate du kan skifte sprog

nu tror jeg ikke du skal forvente mere fra os
Avatar billede majbom Novice
08. september 2011 - 09:31 #39
jeg har også skrevet tak for længst ;0)