Avatar billede arbejdspladsen Nybegynder
06. september 2011 - 14:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Autotext i outlook 2010

Hej X-perter.
Jeg har et super irriterende problem jeg håber i kan hjælpe mig med. Sagen er, at når jeg skriver mit navn i en mail, foreslår outlook, at jeg skal skrive mit FULDE navn.
Når jeg trykker "enter" for at skifte linie, bliver mit fulde navn skrevet. Det er ikke altid, at jeg også vil skrive mit efternavn, så det jeg i bund og grund gerne vil er, at have outlook til at holde op med at foreslå mit fulde navn når jeg begynder at skrive mit fornavn.

Jeg har fundet ud af, hvordan jeg tilføjer mit navn til ordbogens forslag. Dette gøres i word (outlook og word deler ordbog) på følgende måde:
- Skriv dit fulde navn og marker dette.
- Vælg, file, options, proofing, autocorrect options.

Her vil du se dit navn stå som du highlighede det tidligere. Nu kan du bestemme hvad du skal skrive for at outlook/word skal foreslå dit fulde navn.

ok - så langt så godt. Nu har jeg fået outlook/word til at foreslå mit fulde navn. Nu skulle man jo tro, at hvis man gik herind og fjernede den entry du selv har lavet, ville funktionen ej heller længere være aktiv.
SÅDAN ER DET BARE IKKE !!! ???

Outlook bliver ved med at foreslå mit navn, på trods af, at jeg har fjernet linien, genstartet computeren o.s.v.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre herfra?
Jeg har på fornemmelsen, at jeg på een eller anden måde skal claere noget cache halløj, men er langt fra sikker.

Håber på hjælp herfra.

På forhånd tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2011 - 16:15 #1
Rediger din email konto, og lad være med at skrive dit fulde navn i "navn" feltet.
Avatar billede peachmelba Novice
07. september 2011 - 09:22 #2
1000 tak for dit forslag.

Jeg har nu forsøgt at ændre mit navn (File, options, general, username)

Det giver desværre ingen ændring :-(

Andre ideer?
Avatar billede peachmelba Novice
07. september 2011 - 09:24 #3
PS: Jeg har genstartet computeren efter ændringerne.
Avatar billede arbejdspladsen Nybegynder
07. september 2011 - 09:29 #4
Hov - Sorry. Nu er forvirringen vist total. Jeg har to konti her på eksperten. "Peachmelba" er min anden konto, og den kom jeg til at logge ind med og skrive ovenstående svar.
Det skulle selvfølgelig ha været skrevet fra denne "arbejdspladsen" konto.

Anyway... Jeg har forsøgt at ændre mit bagved liggende navn, men desværre uden resultat.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2011 - 09:47 #5
Du skal ind under "funktioner" -> "konto indstillinger" -> "markere dine konti, en efter en" -> rediger -> og under navn, ændre så dit fulde navn ikke er listet.

/J
Avatar billede arbejdspladsen Nybegynder
07. september 2011 - 09:54 #6
Hvis jeg går her ind, er min mailadresse angivet som username. Dette username (samt resten af settings) fås fra mailserveren færste gang outlook startes, og kan ikke ændres (de er gråtonet)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2011 - 10:41 #7
ik usernavme, men "navn/name",

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

Der hvor der står "dit navn:"

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2011 - 10:41 #8
brug setup manually, ellers skal du logge ind i dit mail interface fra din udbyder og skifte dit navn der.
Avatar billede arbejdspladsen Nybegynder
07. september 2011 - 10:47 #9
Vi har ikke mulighed for at lave "setup manually", da vi er på en stor arbejdsplads hvor dette er styret af vores infrastruktur afdeling.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2011 - 11:03 #10
Så er det dem du skal have fat i :)

De har nok indtastet dit fulde navn under konto oplysninger, og det vil outlook altid foreslå. (Gætter lidt her)

/J
Avatar billede arbejdspladsen Nybegynder
07. september 2011 - 11:38 #11
Har selv fundet svaret som er:

Insert - Quick Parts - AutoText - højreklik på den med hele navnet - Organize & Delete

Men jokkejensen - du får alligevel point som tak for din ihærdighed