Avatar billede Sigma Pi Juniormester
06. september 2011 - 10:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Låse et office-dokument

Hej med jer

Er det muligt at sætte en kode på et officedokument (word, excel, powerpoint, acces mv.), så det ikke kan åbnes, uden brugeren indtaster en kode (pinkode)?
06. september 2011 - 10:54 #1
... hvilken version ?
Avatar billede Zemich Nybegynder
06. september 2011 - 11:25 #2
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
06. september 2011 - 11:47 #3
Egentlig både 2003 og 2010 ... hvis det er muligt i dem hver især.
Avatar billede Zemich Nybegynder
06. september 2011 - 12:18 #4
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
06. september 2011 - 12:32 #5
Perfekt ... tak!
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 12:34 #6
2010: Filer > Oplysninger > Beskyt Dokument

2007: Office Logoet > Gem Som > "Funktioner" i Øverste højre hjørne af "Gem Som" Boksen > Sikkerhedsindstillinger

2003: Filer > Gem Som > "Funktioner" i Øverste højre hjørne af "Gem Som" Boksen > Sikkerhedsindstillinger

------

I 2003 og 2007 er det nok bare at vælge "Adgangskode til åbning" hvis du ikke vil have andre til at skrive i det.

Men hvis andre skal kunne se det, du har skrevet skal du benytte "Adgangskode til redigering" så er det kun DIG der kan ændre i dokumentet mens andre bare kan se, det du har skrevet

Dette GÆLDER for Word, Excel, Powerpoint, Publisher, InfoPath og FrontPage

I Access 2010 skal du gøre følgende: Åben den access fil du vil beskytte derefter Filer > Oplysninger > Krypter med adgangskode til

I Access 2003 skal du gøre følgende: Åben filen > Funktioner > Sikkerhed > Angiv adgangskode til database

Ved ikke hvordan man gør det i access 2007 da jeg ikke har det.

Det kan IKKE Lade sig gøre i Outloook og Onenote
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 12:38 #7
Så var jeg ikke hurtig nok denne gang :(
Avatar billede vejmand Juniormester
09. september 2011 - 18:47 #8
KasperDStad >> se her: http://www.eksperten.dk/spm/946880
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 22:25 #9
Ja tak, vejmand :)