Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. september 2011 - 05:15 Der er 75 kommentarer og
2 løsninger

Outlook Koster kr1411,58

Hvorfor skal det koste så meget?

Det kan da ikke være rigtigt at et stykke software skal koste 1411,58 kroner. Jeg har søgt efter alternativer men kan ikke finde nogle.
Avatar billede Biotwix Nybegynder
06. september 2011 - 08:21 #1
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2011 - 08:42 #2
Fordi Microsoft ejer det, samt at de er presset, så stiger priserne (Hvis ikke de har gjort det, så gør de det nok snart)

Men der findes mange alternativer til Outlock ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 08:45 #3
eks.vis:
windows live mail
gmail.com
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 08:49 #4
og sidstnævnte er begge gratis!
Avatar billede Trez Seniormester
06. september 2011 - 08:58 #5
eller Mozillas Thunderbird

http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2011 - 08:59 #6
#gmail.com kræver da at man  har en gmail konto? :)

Jeg vil sige:

Thunderbird

Der er self. mange flere, men søg på google, alle har jo forskellige meninger om email klienter og hvad de skal kunne :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. september 2011 - 09:33 #7
Den der Thunderbird er virkelig fed!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. september 2011 - 09:34 #8
Har lige leget lidt med den og den virker meget ren og pæn i det.

Designet er meget stilrent og der er ikke alle mulige ubrugelige knapper som i f.eks Outlook eller Livemail.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 09:57 #9
#6 - ja naturligvis kræver gmail at man opetter en gmail-konto, hvor du så kan vælge kun at bruge g-mailen!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. september 2011 - 10:14 #10
Er det kun på min skærm eller står der (nedlagt brugerprofil) ved siden af jegerdiana's navn?

Det giver ikke rigtigt mening at en nedlagt brugerprofil kan sidde og debatere aktivt.

Jeg har prøvet med gmail men det var ikke lige mig, syntes at der var for mange unødvendige ting, for mange indstillinger/settings at holde styr på, vil gerne have det enkelt og stilrent :)
06. september 2011 - 10:18 #11
Ref #10 ->
www.eksperten.dk/spm/945803 - punkt 7
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2011 - 11:24 #12
#10 Indstillinger er kun gode at have mulighed for at få, frem for at man får 1 ting og den ene ting kan man ikke ændre på :)

jeg er selv en glad bruger af gmail og bruger generelt gmail.com blot, men thunderbird til og lave backup af alle emails så jeg er sikker på at hvis det skulle ske så har jeg stadig mine mails :)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 11:28 #13
hvis du bruger thunderbird som back-up så vil den stjæle alle dine mails fra din gmail og slette dem på din gmail og det sker straks du åbner thunderbird. har haft samme problem - derfor åbner jeg aldrig min thunderbird! så det funker altså ikke ligesom eks.vis outlook exdpres og webmail!

til karise_larry: tak for hjælpen. har ovenikøbet skiftet mail-adr. men jeg står stadig som "nedlagt" selvom jeg ikke er "nedlagt" (endnu)! stof til eftertanke! (griner)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2011 - 11:33 #14
#13 så ved du ikke særlig meget om hvordan man sætter det op :) Min thunderbird har IKKE mulighed for at slette mine emails, mener det er en indstilling i gmail du skal ændre i :) Jeg sletter dem manuelt :)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 11:56 #15
"mener"? #14
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 11:57 #16
= "tror"?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2011 - 14:09 #17
Jeg kan ikke huske alt jeg sætter op :) Især ikke når det er i gmail som jo egentligt ikke skal sættes op igen ;)

Men om den så sletter beskederne i gmail når du sletter dem i thunderbird så KAN du jo højreklikke og vælge gem og så kan du faktisk gemme dem lige hvor du vil på din pc og så er det andet jo ikke rigtigt så vigtigt mere.. Jeg vil hellere ha en meget tom indbakke online end en der er fyldt med vigtige oplysninger når at vi har set flere gange hvor nemt en online konto kan "hackes"
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 15:45 #18
til #17"gemme et andet sted på din pc"??? - er da helt vildt besværligt - de skal da blive i mail-boxen!
men JEG kan så "huske", at min thunderbird snupper mine mails fra min gmail! nøjagtigt ligesom windows live mail gør.
men op til hardwareguy!
er min SIDSTE kommentar!
OG HVORFOR OSSE HA´BÅDE OG - er nok med gmailen el. en anden net-mail-box!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. september 2011 - 17:39 #19
Besynderligt - jeg har den stik modsatte erfaring, nemlig at Outlook gik i gang med "stjæle" mine e-mails, lige så snart at den er konfigureret.

Herefter crashede Outlook og krævede geninstallering, hvilket resulterede i at alle mine 500+ e-mails blev slettet permanent.

Hvad skal man klikke i i Thunderbird så den ikke sletter mails men derimod kopiere dem? (behold originalerne i webmail, og kopier emails ind i Thunderbird) ?
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 17:50 #20
til #19 - jeg kan ikke finde noget sted i thunderbird hvor man kan annullere sletningen af mails i den mail-box den henter dem fra - sådan er thunderbird åbenbart konstrueret! outlook expres stjal derimod ingen mails!
hvorfor nøjes du ikke med din webmail?(kan forstå det er den du bruger på nettet?) JEG synes ikke det er nødvendigt med dem begge - er nok fordi du savner EXPRES! men dine mails ligger vel forvaret i webmailen - den er efter min mening meget mere stabil m.h.t. opbevaring af mails end gmailen er!
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 17:50 #21
har ikke oplevet, at webmailen har svigtet overhovedet!
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 17:55 #22
microsoft outlook kan du sagtens undvære!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. september 2011 - 18:52 #23
#20 Da jeg havde gmail og outlook stjal outlook alle mine mails fra min gmail-konti hvorefter outlook crashede permanent hvilket betød at jeg måtte geninstallere outlook. Da outlook virkede igen var alle mine mails væk... så det gør jeg ikke igen en anden gang.

Jeg savner outlook express!! suverænt det bedst mail program, ikke om jeg begriber hvorfor microsoft vil slette/fjerne et program som fungere ganske udmærket!!

Men Thunderbird ser ud til at fungere helt fint, det er meget clean i layoutet, ikke alle mulige ubrugelige knapper, og dem som der er der kan fjernes manuelt, det har faktisk lykkedes mig at få det til at se helt fint og pænt ud.

Så min eneste bekymring er hvis thunderbird skulle begyndte at slette mine mails. Hvis den gør det så må jeg vil bide i det sure æble og købe outlook, selvom ejg syntes at 1500 kr,- eller hvor emget det nu er er en fuldstændigt urimelig pris for et mailprogram.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2011 - 19:43 #24
#18 E-mailsne bliver jo gemt et sted jeg har valgt :) Ud over det så er det blot og dobbelt klikke på en mail jeg har hentet ned og gemt og så kan jeg åbne den i Thunderbird.. så det er skam ikke fordi det er besværligt ;)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. september 2011 - 00:34 #25
Hvordan tager man backup af sine mails i thunderbird?

Det ville være smart hvis man kunne tage backup og gemme dem på et usb stik eller et eller andet.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2011 - 10:58 #26
#25 Det er sådan set det jeg gør :)

Blot marker alle emails i thunderbird og vælg gem / gem som.. og så kan du vælge og gemme dem, du skal dog huske at de jo bliver gemt i email format og hvis nogle har sendt filer med i deres emails så gemmes filerne ikke (Blot så du ved) :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. september 2011 - 09:35 #27
Tak for info, jeg har nu gemt alle mine mails.

Og det format de bliver gemt i - virker det kun med Thunderbird, eller er det et universielt format som virker med alle e-mail programmer?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. september 2011 - 10:44 #28
#27 Ingen anelse jeg bruger kun Thunderbird som jeg har fundet mig rigtigt godt tilpas med og derfor ser jeg ingen grund til og benytte andre, så hvis du vil så kan du jo afprøve, men husk og brug en kopi af en email for jeg ved ikke lige hvad der kan ske med sådan en email i det forkert program (Hvis det da kan ske)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. september 2011 - 12:56 #29
Ok, lige en sidste ting, den har gemt alle mine mails individuelt, er det muligt at få dem allesammen samlet i én fil, eller skal det være separeret individuelt?

Det kan blive lidt uoverskueligt emd 300 mails liggende gemt i min mappe som backup, så hvis man kan få dem allesammen samlet i én enkelt fil ville det være mere praktisk.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. september 2011 - 13:44 #30
Du ville miste overblikke 100% hvis de lå i samme mappe, jeg selv har mappe 1 som hedder emails. og derefter

navn på dem jeg har modtaget emailen fra :)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 15:18 #31
kan du ikke markere dem allesammen på een gang - med op-pilen t.v. for mellemrumstasten og samtidig med op-pilen til højre for mellemrumstasten. hold op-pilen t.v. nede mens du klikker på op-pilen t.h. for hver mail??? og derefter klikker kopier!
09. september 2011 - 16:45 #32
Psssst: [Ctrl] A  -> Makér alle
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 17:41 #33
er det samme - ja! medmindre der ligger andet også som ikke skal kopieres sammen med de pgl. filer! så du´r Ctrl+A ikke!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. september 2011 - 00:24 #34
Jeg har trykket control+a og markeret dem allesammen og gemt dem. Kan jeg så tage backup af alle mine mails på ekstern harddisk osv?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 07:37 #35
jeg ved ikke hvor el. hvordan de ligger nu efter den fremgangsmåde du har brugt, men du kan sikkert markere dem allesammen igen og sige sæt ind på din externe hd. men istedetfor det du nu har gjort kunne du "vel" ha´"sæt-ind" allerede i førsteomgang dir. på hd.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 07:39 #36
jeg forstår bare ikke hvordan du har kopieret dem i thunderbird - har de ikke ligget i div. mapper som du har måttet åbne og kopiere hver for sig?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 07:40 #37
den fremgangsmåde du har brugt i thunderbird er slet ikke lig med fremgangsmåden i expres. så er du sikker på det her funker?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 10:26 #38
#34 DU har valgt gem som, hvor har du så valgt og gemme dem? Der hvor de ligger nu kan du blot kopiere/flytte dem fra og over på din kstern hvis du vil det..
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 11:39 #39
til #38
har jeg netop lige skrevet i #35
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 03:17 #40
Ok, alle mails ligge nu i en mappe og de vil blive flyttet over til ekstern harddisk i sikkerhed som backup.

Hvordan opdatere man thunderbird (send/modtag) eller gør den det af sig selv automatisk hvert 5 sekund eller sådan noget?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 07:42 #41
jeg mener ikke thunderbird kan arbejde alene - den skal hvad jeg tror samarb. med en mail-box på nettet - nøjagtiget ligesom outlook expres gjorde! og det er dér den så vil stjæle de mails fra den anden hvilket expres ikke gjorde.
så har du slet ikke modtaget nogen mails endnu?
når man åbner thunderbird strømmer alle dine mails ind fra boxen på nettet hvorefter boxen på nettet ikke længere har dem!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 07:44 #42
så thunderbird er ikke en dobbeltsikring!
DET ER MIN ERFARING MED DEN!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 08:46 #43
#41

Jeg har tilkoblet Thunderbird min mail og det gik nemt og hurtigt. Kort tid efter strømmede mine mails ind på Thunderbird.

De blev ikke fjernet/stjålet fra min webmail, men derimod kopieret. Alle mine mails ligger stadigvæk på min webmail.

Men så skal man vel ind og gemme sine mails fra sin webmail ellers har det ingen effekt eller?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 08:47 #44
Iøvrigt så var det Outlook der lavede det stunt med at slette alle mine mails fra min webmail, og ikke Thunderbird. Thunderbird har ikke rørt ved mine mails i min webmail (endnu).
11. september 2011 - 08:58 #45
PS: Outlook (express/M$) er som standard - hvis du IKKE SELV ændrer det først - sat til at SLETTE fra Serveren når overførsel er gennemført... så hvis nogen kalder det at 'stjæle'... Hmmm...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 09:12 #46
hvor i alverden skal man vide det fra??

ms skriver jo ingen steder at den som standard sletter mails, så medmindre du er synsk eller kan læse Bill Gates tanker så kan jeg ikke se hvordan man som almindelig bruger kan undgå dette første gang man bruger outlook.

Jeg havde aldrig nogensinde gættet på at outlook ville begynde at slette mine mails fra min webmail. Det fandt jeg så ud af på den dumme måde.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 10:24 #47
Iøvrigt så fandt jeg nogle gamle mails jeg havde gemt i outlook og de er i formatet .eml og de åbnes fint med Thunderbird.

Men vil det sige at hvis man tager backup af sine mails, og de bliver slettet fra Thunderbird, så virker de ikke mere eller?
11. september 2011 - 10:30 #48
... alle løse Mail filer hedder typisk *.EML og kan 'trækkes' ind/ud i dit E-mail program i hvilken (under)mappe du vil...
Ligesom i Stifinder *S* ...

Og så kan de ses/besvares/sendes/...
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2011 - 10:52 #49
#41 #42 Stop nu med og beklage dig over at et email program har slettet dine emails, blot fordi du mener at alt skal fungere og du ikke skal røre en finger for at det skal virke som du vil have det til..!

#47 hvad mener du med de  ikke virker mere? Pointen med og gemme dem på følgende måde er at DU har dem på din maskine og hvis du mister dem så kan ikke klage over andre (Hacker fx) du har dem på din pc og hvis vi nu antager du køber noget fra et sted, så er det dokumentation det du har liggende ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2011 - 11:02 #50
#41 #42 Hvis du har gmail (Fordi jeg har gmail kan jeg kun guide på dette område 100%)

Så går du ind på gmail via gmail.com og logger på din konto oppe i højrehjørne er der et hjul med hakker om.. (Indstillinger) så vælger du: "Mail-Indstillinger" derefter vælger du: "Videresendelse og POP/IMAP" og dernæst klikker du på: "Aktiver POP for alle e-mails (selv e-mails, som allerede er blevet downloadet)
" og du vælger os: "2. Når meddelelser bliver hentet via POP: Behold Gmails kopi i indbakken"

Det burde meget vel gøre så ens emails ikke bliver "stjålet" skønt du faktisk selv godkender det..
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2011 - 11:03 #51
og en mindre tilføjelse jeg glemte, så skal du slå IMAP fra!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 13:10 #52
#50

for mig er det her ikke en side hvor man kritiserer hinanden - for mig er det en side hvor man lytter til andres erfaringer og viden. så hop og dans! bedrevidenhed i den karat er de u-videndes attitude!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 13:14 #53
og iøvrigt var det gmail som min thunderbird stjal mails fra - LIGESOM expres gør fra eks.vis webmail!
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2011 - 13:26 #54
#52-53 Jeg kritiserer det du skriver fordi det du skriver er volapyk, du sidder og skriver at thunderbird/expres stjæler emails fra ens konti, men du ser bort fra at det er dig der glemmer at sætte din gmail konti rigtigt op i dens indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 13:32 #55
jeg har ikke flere kommentarer til det her sp.mål!
11. september 2011 - 16:27 #56
Se #45 igen (og sådan har det altid været) - men hvis nogen så der vil bruge betegnelsen "stjæle", så er det for 'egen' regning...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. september 2011 - 00:50 #57
#56 Outlook er som standard sat til at slette mails fra din webmail, men Thunderbird er ikke?

I mine øjne er en funktion som sletter mine mails ikke en standard funktion, men en optional funktion som folk der ønsker deres mails slettet selv må vælge om de vil have slået til.

Det er som udgangspunkt ikke en funktion som jeg ville bruge som standard.

Men noget helt andet, jeg har en masse gamle Mails fra Outlook som jeg heldigvis nåede at tage backup af, før de blev slettet fra min webmail, og de ligger i et format der hedder .eml, hvordan får jeg dem lagt ind på Thunderbird, og hvis jeg ligger dem ind på Thunderbird kommer de så kun frem på Thunderbird eller både Thunderbird + Webmail?
12. september 2011 - 08:51 #58
Outlook er som standard sat til at slette mails fra din webmail - skal nok mere forståes/læses som Outlook er som standard sat til at OVERFØRE mails fra din webmail

Forestil dig 'amatøren', som lige efter bogen har oprettet en Mail konto og bruger STANDARD Outlook (Express / M$). Mail kommer jo først ind på Webmail og derefter til Outlook.  Det vil VI jo... Men 'amatør' brugeren kender jo ikke en dyt til Webmail og den bliver så 'stille og roligt' fyldt op. På et tidspunkt rammer den mod loftet mht størrelse og så er der ingenting der virker...
Derfor[b] princippet med at [b]OVERFØRE ...

Prøv at se på guiden fra TDC ->
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5677
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27148

Der er IKKE nævnt noget som helst med "Gem en kopi af meddelser på serveren..."

--

Disse *.eml filer ... prøv at 'trække' dem ind i Thunderbird i en passende mappe der (kender iøvrigt ikke programmet!)...

Tvivler på at de så 'automatisk kommer i din Webmail
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2011 - 11:30 #59
#57 Du kan åbne dem i nok de fleste email programmer, du kan ikke åbne dem i din web mail da den jo ikke ligger lokalt som de emails du har taget backup af.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 14:43 #60
#58 karise_larry!

er ikke korrekt hvad du skriver her. webmailen ER SOM STANDARD sat til at indsluse mails i outlook expres (dvs. samtidig hermed er de så slettet i webmailen! sådan er det!!!
og nøjagtigt det samme med thunderbird og gmail!
SÅ DU TA´R HELT FEJL!! thunderbird sletter de mails i net-mail-boxen samtidig med den overfører samme mails til sigselv!

OG DET ER ALTSÅ SÅ DEN ALLER-SIDSTE KOMMENTAR HERFRA!!!
12. september 2011 - 14:53 #61
*SUK* Det er ikke Webmailen som indsluser/sender/aflevere til Outlook... Det er Outlook/Thunderbird som henter fra Webmailen... og sådan har det altid været...
Sådan forstår jeg - og mange andre sansynligvis også - guiden fra TDC ...
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 15:29 #62
er jo totalt ligegyldigt om det er modtager-mail-boxen som sletter i afsender-mail-boxen el. det er afsender-boxen som sletter pgl. mails!
HOVEDSAGEN ER AT DE MAILS BARE ER SLETTET (SOM STANDARD)!

OG - thats the problem for #1 hardwareguy
12. september 2011 - 15:36 #63
(Det var bare din formulering i #60 som ###)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 15:41 #64
til #63 karise_larry!

er jo med at formulere sig korrekt herinde! ta´r det til efterretning!!!
men meningen er nøjagtigt den samme!
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2011 - 18:13 #65
Hardwareguy15

Har du fået svar på det du ville? Så vi kan få afsluttet denne tråd?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. september 2011 - 04:20 #66
Jeg prøver lige at trække en mail ind i Thunderbird og ser hvad der sker.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. september 2011 - 10:43 #67
Den kopiere mine mails ind i Thunderbird men de kommer ikke frem i selve Webmails.

Under alle omstændigheder skal i have mange tak for svarene, jeg beholder Thunderbird som et alternativ til Outlook, medmindre at Outlook bliver gratis i det nye Windows 8.

Diana,Karise og Blueyes, smid et svar alle 3.
16. september 2011 - 11:37 #68
Ping...
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2011 - 11:39 #69
SVAR - fra mig!

ÅRSAGEN TIL DE IKKE KOMMER FREM I SELVE WEBMAILEN er at de bliver "sluset ind i" thunderbird - er det jeg kalder "at stjæle"!
16. september 2011 - 11:43 #70
Pssssst: Du kan ikke føre 'tilbage' til WEB mailen - det tror jeg faktisk ikke der er nogen version af WEB mail der kan håndtere...
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2011 - 11:55 #71
nej det kan man ikke - og jeg har forstået på hardwareguy, at det han er ude efter er at ha´en form for back-up i kraft af sin extra mail-box! og såvel expres som thunderbird har den funktion at de ikke kopierer men stjæler/sluser ind! så de 2 du´r ikke som back-up-mail-box! har jeg skrevet fra dag eet af!
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2011 - 12:01 #72
men hvis du hardwareguy istedetfor vælger en g-mail og din web-mail så kan de to konfigureres sådan at det samarbejder - de sender en kopi til hianden - så det kan bruges som back-up!!!
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2011 - 12:13 #73
hvis du er interesseret i at få at vide hvordan web-mailen konfigureres til at videresende til g-mail OG BEHOLDE EN KOPI SELV - kan du bare sige til! den er ikke født til at gøre det!
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 17:27 #74
Hva hvorfor får 69 point? O.o Det er da mig der foreslår Thunderbird til start hvilket spørgsmålet handlede om (Alternativer til Express) ???
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. september 2011 - 19:39 #75
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 19:47 #76
#75 Takker :)
Avatar billede Trez Seniormester
18. september 2011 - 13:06 #77
er ligeglad med points, men jeg forslog Thunderbird i svarindlæg #5 Blueeyez