Avatar billede Brian Nybegynder
05. september 2011 - 19:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afløser for Front Page?

Jeg har tidligere brugt FrontPage. Men efter at have fået ny PC for nogle måneder siden (Win 7), hvor der er installeret Office 2010 pakken, har jeg ikke længere FrontPage... Jeg har så brugt Word, men synes ikke det virker ideelt.
Da jeg brugte FrontPage, brugte jeg et fpt program til at overføre filerne til webhotellet hvor min side ligger.

Så jeg er på udkig efter en afløser for FrontPage, der kan redigere mine eksisterende html filer. Gerne et dansk-sproget program. Har kigget lidt på Microsoft Office SharePoint Designer. Men kan det også bruges hvis min webside ikke ligger på min egen server? Kan i hvert fald ikke finde ud af at åbne mine eksisterende html filer i det program.

Nogen forslag til FrontPage´s afløser uden at det koster en formue?
Avatar billede keysersoze Guru
05. september 2011 - 19:31 #1
Den direkte afløser for Frontpage er Sharepoint Designer og den kan også sagtens åbne HTML-filer - dog ved jeg ikke om den fuldt ud understøtter alle de specielle (og til tider underlige) ting Frontpage kunne finde på at lave. Andre alternativer er DreamWeaver, som dog koster en del, eller de gratis programmer WebMatrix eller Visual Studio.
Avatar billede Brian Nybegynder
05. september 2011 - 19:42 #2
Hvor godt kender du SharePoint Designer?

Når jeg åbner programmet, kan jeg vælge imellem "åbn SharePoint Websted" eller "Nyt SharePoint Websted"

Hvordan åbner jeg de eksisterende html filer?
05. september 2011 - 19:42 #3
Avatar billede niklask Nybegynder
05. september 2011 - 20:02 #4
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. september 2011 - 21:54 #5
Jeg har også redigeret rigtig meget i FP.

Lige nu bruger jeg både dreamweaver samt det gratis Kompozer.

Jeg vil forslå dig at se på kompozer, det er yderst let at gå til, når man er tidligere fp bruger.
Det fås på Dansk.

Det stinker så til css, derfor jeg hopper til dream.
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2011 - 00:29 #6
Jeg benytter ikke selv Sharepoint Designer - men mit gæt er at du kan højreklikke på din HTML-fil og vælge "åbn med" og så vælge Sharepoint Designer. Der burde også være en almindelig "Open" i din File menu - se fx http://blogs.salmanghani.info/?p=522
Avatar billede Brian Nybegynder
20. september 2011 - 08:59 #7
@ bredbaandmobilt

Jeg har valgt Kompozer, og det virker let at gå til. Så hvis du smider et svar, så får du point.
Avatar billede Brian Nybegynder
04. november 2011 - 08:33 #8
Nu lukker jeg selv spørgsmålet!