Avatar billede chinpo Nybegynder
05. september 2011 - 16:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min Print Screen (Prt Sc) -knap virker ikke!

Ja som overskriften siger, så virker min print Screen (Prt Sc) knap ikke, jeg brugte den i går eftermiddags, men i aftes ville den så ikke længere virke.

Jeg har prøvet alle de forslag, der allerede er givet i lignede tråde tidligere, men det hjælper hverken at holde Fn, Alt eller Ctrl nede imens, ligesom jeg er 100% sikker på, at jeg ikke lige har slået en sikkerhedsanordning til..

Som sagt så har det altid virket for mig indtil nu, så hvor kan fejlen ligge?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2011 - 16:37 #1
Citat fra  en anden tråd men evig aktuel!
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Så ser vi videre derfra? Det er lidt nemmere da vi så kan lede dig til den rigtige løsning.
Avatar billede chinpo Nybegynder
05. september 2011 - 17:17 #2
Beklager jeg glemte det, jeg er ret så ny i dette forum..

Jeg bruger Win7, håber det kan hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2011 - 17:26 #3
Prøv en gendannelse til før problemet opstod. eller kør en reparation fra installations disk der mistes intet.
Avatar billede pstidsen Novice
05. september 2011 - 17:28 #4
Der er langt smartere måder at tage Print Screens på end med PrtSc knappen. Download f.eks. ScreenHunter, hvor du kan trykke på F6 og så kan du markere et stykke af skærmen på vil tage et billede af og med det samme ligger billedet på Skrivebordet (eller en anden selvvalgt mappe). Med PrtSc kommer billedet i Udklipsholderen og er dermed ikke gemt som fil med det samme.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
05. september 2011 - 17:34 #5
Virker den slet ikke eller er det kun ved video?
Avatar billede chinpo Nybegynder
05. september 2011 - 17:39 #6
@ poko1:
Nu er jeg ikke verdens bedste til computere og problemer med disse, og eftersom jeg sidder med mit speciale, der skal afleveres om 14 dage, vil jeg helst ikke begynde at gøre noget, som kunne ødelægge endnu mere, ellers tak for forslaget.

@pstidsen:
Tak for tippet, det vil jeg prøve at bruge så!

@hansepeter2:
Jeg har ikke prøvet med video, fordi det har ikke været relevant, så det skal jeg ikke udtale mig om, så det må blive et nej, den virker slet ikke!
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2011 - 17:47 #7
Det virker Print Screen jo ikke af! desuden findes der jo et klippeværktøj indbygget i Win7! "C:\Windows\System32\SnippingTool.exe"
Avatar billede chinpo Nybegynder
05. september 2011 - 17:48 #8
@pstidsen

Det virkede perfekt! Det har ikke ligefrem løst problemet, men det er super fint indtil jeg har tid til formatering.
Kan du ikke lave et svar, så du kan få point?
Avatar billede pstidsen Novice
05. september 2011 - 17:49 #9
Hvornår har jeg sagt at PrtSc virker ved at følge #4??
Avatar billede pstidsen Novice
05. september 2011 - 17:51 #10
Værsgo :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2011 - 18:00 #11
Min Print Screen (Prt Sc) -knap virker ikke!

var dette ikke spørgsmålet?
Avatar billede pstidsen Novice
05. september 2011 - 22:07 #12
alternative løsninger kan vel også bruges? Spørgeren vidste måske slet ikke der var sådanne programmer på nettet.
Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
07. juni 2019 - 16:46 #13
Min - Print Scr- tast virker heller ikke på mit trådløse Logitech K360 tastatur. Er der nogen der har en anelse om hvorvidt man kan styre det evt. med en ny driver ???
Driveren er den bedste der er er installeret ifølge enhedshåndtering i windows 10...

Nu har jeg så prøvet at tilslutte et K120 usb kablet tastatur og da virker Print Screen-tasten fortrinligt. Billedet sendes til c:\Users\arcke\OneDrive\Billeder\Skærmbilleder\ som en png ffil og det går med lynets hast.
Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
07. juni 2019 - 16:55 #14
Jeg bruger enten ScreenHunter eller windows indbyggede sniptool til at tage klip af skærmbillede. Men problemet med dem er at hvis der er tale om at tage klip af f.eks. popdownmenuer i et program for at vise eller dokumentere indholdet så straks når der er aktivitet enten med mus eller klippeværktøjerne så forsvinder disse popdownmenuer og du kan ikkke tage et klip af det.

Derimod hvis PrintScreen funktionen fungerer så tages der et klip af alt på skærmen og bagefter kan man så gå ind og tage et klip inde i det gemte skærmbillede med de sædvanlige klippeværktøjer