Avatar billede jespersp Nybegynder
04. september 2011 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HP B109n-z og Win7-64Bit

Hej Alle,

Jeg er den ulykkelige ejer af en HP B109n-z Wireless printer. Printeren fungerer fint fra min arbejdscomputer, min kones computer og min private laptop Vostro 1500 når denne kører XP eller Ubuntu. Desværre har printeren aldrig rigtigt virket efter jeg installerede win7-64bit på min Vostro 1500. Jeg har dog kunnet scanne fra den men aldrig printe win7 test-side eller fra word ect. Den kan dog printe test-sider (Juster Skrivehovederne, Rens Skrivehoveder, Udskrive Diagnosticeringsside, Udskrive testside, Udskrive testside for trådløs inde) via HP's værktøjskasse (som installeres på win7). http://www.phage.dk/HP-screenshot.png
Jeg har prøvet forskellige drivere både basic og full (Den der fulgte med på CD'en og de nyeste PS_AIO_06_B109n-z_USW_Full_Win_enu_140_175.exe, PS_AIO_06_B109n-z_USW_Basic_Win_enu_140_175.exe og PS_AIO_06_B109n-z_USW_Basic_Win_dan_140_175.exe). Installationen fejler altid og så kører HPs fejldiagnisticering ellers i ring med at jeg skal genstarte computeren. Eneste løsning jeg fandt på installeringsproblemet var at bruge windows funktion "Add Printer" og så derefter pege på den mappe hvor driveren befandt sig i.

Det er ret belastende at HP har valgt at lave sådan et monstrum af en driver til windows på hele 165MB - under ubuntu er det en driver på <10MB og på min android telefon er driveren <2Mb.

Er der nogen der kender en bedre driver jeg kan prøve eller har et løsningsforslag til problemet? - Er der nogen der kan bekræfte at denne printer overhovedet virker med win 7-64bit?

Cheers,
Jesper
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 16:04 #1
Er der nogen der kan bekræfte at denne printer overhovedet virker med win 7-64bit?

Vi har en B209a-m minder om din og den fungerer fint som trådløs printer på vores trådløse netværk, styresystemet er Windows7 Pro, har indstalleret den ved hjælp af medfølgende CD rom.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 16:24 #2
Rettelse B109a-m
Avatar billede jespersp Nybegynder
04. september 2011 - 20:54 #3
Tak for din kommentar snif12.

B109a-m printeren har vist ikke WIFI, eller? Jeg har forsøgt at installere driveren til B109a-m, og det kører helt glat. Men installationen genkender ikke min B109n-z, når jeg slutter den til USB. Jeg forsøgte igen at installere B109n-z driveren (PS_AIO_06_B109n-z_USW_Basic_Win_dan_140_175) og jeg bliver ved med at få fejlmeddelelsen : [url]http://phage.dk/HP-B109n-z-InstallError.png[/url]

Jeg tror på at B109a-m driveren virker, men desværre ikke til min printer :(
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 10:43 #4
På min kones PC er der tilsluttet en ældre HP 5150 Deskjet, der er ikke tilgængelige drivere til Windows7 på HPs hjemmeside, der foreslås at jeg installerer via CDrom og kabel, men installationen fejler. Jeg afinstallerede og geninstallerede den igen,lod den være tændt og Windows7 fandt selv driverne så nu virker den igen. Har du prøvet den fremgangsmåde?
Avatar billede jespersp Nybegynder
18. oktober 2011 - 23:12 #5
Printeren virker nu på mystisk vis.. Jeg kørte genvejene "Tilføj en enhed" og "Konfigurer Netværksenhed" fra mappen "HP"->"Photosmart Wireless B109n-z", og så gik installationen af driveren ellers igang igen. Installationen meldte som sædvanligt fejl og forsøgte på at afinstallere sig selv. Jeg skyndte mig at trykke Cancel, og så genstartede windows og HP softwaren forsøgte igen efter windows genstart at afinstallere sig selv. For at komme ud af den uendelige løkke valgte jeg at slette den hpz*.exe fil som blev autostartet af windows. Og nu virker driveren altså og jeg kan printe, scanne osv... Men sikke gang p*s de HP programmører har lavet...