Avatar billede ninsen89 Nybegynder
02. september 2011 - 16:03 Der er 12 kommentarer

Forsvinder musiken hvis man slettet itunes og geninstallerer?

Min itunes vil ikke åbne, når man trykker på ikonet og det bliver ikke bedre at at installere det igen. Derfor har jeg hørt, man kan slette itunes fra kontrolpanelet og prøve at downloade påny.
Mit spørgsmål er - mister jeg musik fra mit itunes bibliotek, hvis jeg slettet programmet helt og downloader på ny?
Avatar billede kjeldsted Novice
02. september 2011 - 16:06 #1
Du kan jo, bare for en sikkerheds skyld lave en kopi af iTunes biblioteket. Så hvis der forsvinder kan du gendanne det.
Avatar billede ninsen89 Nybegynder
02. september 2011 - 16:17 #2
Ja, men kan man det når man ikke engang kan åbne itunes?
Avatar billede kjeldsted Novice
02. september 2011 - 16:18 #3
Ja, da :)
Biblioteket er jo bare en mappe på computeren.
Avatar billede ninsen89 Nybegynder
02. september 2011 - 16:22 #4
og hvordan gør man det?:)
Avatar billede kjeldsted Novice
02. september 2011 - 16:22 #5
Mac eller PC?
Avatar billede kjeldsted Novice
02. september 2011 - 16:26 #6
Nå... Der er så også forskel på de forskellige Win versioner. Men ifølge Apple selv:

Mac OS X:
/Users/username/Music/iTunes/iTunes Library
/Users/username/Music/iTunes/iTunes Library.xml

Windows XP
\Documents and Settings\username\My Documents\My Music\iTunes\iTunes Library.itl
\Documents and Settings\username\My Documents\My Music\iTunes\iTunes Library.xml

Windows Vista
\Users\username\Music\iTunes\iTunes Library.itl
\Users\username\Music\iTunes\iTunes Library.xml

Windows 7
\Users\username\My Music\iTunes\iTunes Library.itl
\Users\username\My Music\iTunes\iTunes Library.xml

Det skulle egentlig bare være at kopiere mappen og .xml filen.
Avatar billede ninsen89 Nybegynder
03. september 2011 - 10:00 #7
Forstår ikke helt hvad du mener?
Avatar billede kjeldsted Novice
03. september 2011 - 21:36 #8
Mac eller PC?
Avatar billede ninsen89 Nybegynder
04. september 2011 - 22:59 #9
PC
Avatar billede kjeldsted Novice
04. september 2011 - 23:13 #10
XP, Vista, Wn7 eller noget helt andet?
Avatar billede ninsen89 Nybegynder
05. september 2011 - 08:48 #11
Windows 7
Avatar billede kjeldsted Novice
05. september 2011 - 11:15 #12
Så burde det kunne redes ved at kopiere mappen [code]\Users\username\My Music\iTunes\[/code] til en anden placering.

Jeg må dog indrømme at jeg ikke selv kører PC, så det er delvist gætværk. Men hvis vi skal være helt sikre, kan du så ikke lige prøve at se hvor meget denne mappe fylder og hvad den indeholder af filer (antal)