Avatar billede Lauer93 Nybegynder
01. september 2011 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang. processorer

Hej Eksperter

Jeg ved ikke så meget om processorer og håbede derfor at i kunne give mig nogle svar :)
Står og skal købe en ny bærbar til Gaming
men hvilken processor er bedst?
for nogle af de bærbare jeg finder har et godt grafikkort og gode specs men en i5 processor
mens andre bærbare har et ringere grafikkort men en i7 processor.

Kan en i5 være ligeså god som en i7?
Hvilken AMD processor svarer til intel i7?
-Og er AMD dårligere?

I er mere end velkomne til at komme med nogle bud på gaming bærbare så jeg kan se hvad jeg skal lede efter (Budget 6-8000)
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
01. september 2011 - 18:17 #1
Hej :)

Jeg er godt nok ikke hjemme før fredag aften, men lige nu og her kan jeg give følgende:

En i5 kan være lige så god som en i7 (alt afhængig af modellen, men i5-2500K er kun 5% "dårligere" end i7-2600K, mens i7 er op til 40% dyrre).

Du skriver, at du skal bruge den til gaming og dertil vil jeg sige at en i5 er udmærket. Til gaming kommer det mere an på grafikkortet end processoren (vejledningsmærssigt) og i7 er mere for dem, der vil blære sig, eller dem der bruger heavy-programmer, som Photoshop (der gælder det stik modsatte; processoren er vigtigere end grafikkortet (i store træk)).

Jeg fandt engang et link hvor de sammenlignede Intel med AMD, men lige nu kan jeg ikke finde den. Af den sammenligning var der ingen, der nåede en i7 (ikke engang Phenom X6 1100T BE (Jeg tror, at det er det, den hedder))

Jeg er skam AMD fan og jeg synes ikke, at de er dårligere end Intel, men generelt vil jeg sige at Intel er bedre end AMD (dobbeltmoralsk, måske, men jeg overvejer en Intel processor næste gang, jeg skal have en ny processor)

Jeg kan give mere info omkring fredag/lørdag, ellers må andre Eksperter gerne hjælpe :) Jeg håber, du kunne bruge det :)
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
01. september 2011 - 19:21 #2
Tak for dit hurtige svar
-så en i5 burde altså ikke have noget problem med de nyeste spil med høje settings?

-hvis du kan finde siden hvor de sammenligner AMD og Intel vil jeg gerne se det.
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
03. september 2011 - 18:34 #3
Hej igen :)

Nej, en andengenerations i5-2xxx burde ikke have noget problem med at køre de nyeste spil med høje settings (sålænge grafikkortet kan køre det).

Selvfølgelig er en i7-2600 bedre end i5-2500, ellers ville der ikke være noget profit i det, men en anbefalingsmæssig gaming CPU er i5-2500K, der virkelig kan konkurrer med i7-2600K i spil (http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/20)

Jeg fandt siden: http://www.tomshardware.co.uk/cpu-gaming-performance,review-32257-5.html

Jeg håber, det gav lidt svar :)
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
05. september 2011 - 21:07 #4
tak for svarene det var en stor hjælp smid "svar" så jeg kan give dig nogle point :)
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
06. september 2011 - 18:51 #5
Et svar er smidt. Jeg håber, du får god fornøjelse af din nye computer :)