Avatar billede janne123 Nybegynder
01. september 2011 - 15:31 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Betaler man gebyr ved at BRUGE apps?

Har søgt med lys og lygte på nettet for at finde svar på ovenstående.
Min mand har foræret mig en HTC-telefon, der bygger på Android-systemet. Der er en masse gratis apps til - bl.a. en vejr-udsigt.
Men KOSTER det noget at bruge disse apps?
Hvis ikke man kobler sig på nettet, er så alt andet gratis i brug? Og hvordan fungerer de rent praktisk?
Minder om, at jeg er bare en teknologisk interesseret husmor på 55, så vil gerne have en god forklaring, som jeg kan forstå :-D
Avatar billede mautone Nybegynder
01. september 2011 - 15:38 #1
Det kommer helt an på hvad for en app du snakker om.

Apps kan koste penge eller være gratis.
Nogle koster penge at bruge fordi du skal have forbindelse til internettet eller det mobile datanetværk 3G.

Fx. har du hentet Facebook som en app, så koster det i datatrafik at bruge den, da den jo skal have forbindelse til serveren med alle oplysningerne.

Så alle apps der skal have forbindelse til en server koster faktisk penge afhængig af dit mobil abo.

Jeg håber du blev lidt klogere.

Ellers så må du skrive igen.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2011 - 16:58 #2
Det er ikke almindeligt, at de app. som følger med på installationen koster noget. Det er mere det, at nogle af dem er demoer, som kun fungerer i x antal dage. Man kan så bare vælge ikke at betale, og så holder app. op med at fungere, andet sker der ikke, og man kan så slette den. Det er derimod almindeligt, at der følger en masse ragelse med de pre-installerede styresystemer. Producenten får nemlig penge af app. firmaerne for at lægge deres demoer ind.
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 17:05 #3
Hvis du slukker for nettet på telefonen mens du spiller er du SIKKER på du ikke bliver bonget i den anden ende. Hvis du har flatrate (betaler fast beløb for ubegrænset net hver måned), kan det dog være ligemeget om du går på nettet under spil :-)
Avatar billede janne123 Nybegynder
01. september 2011 - 17:31 #4
Jeg blev i hvert fald så meget klogere, at jeg ikke ved om jeg betaler for at bruge HTC Desire S's app, der fortæller mig hvor mange grader her er :-D
Jeg undlader at bruge Apps til vi har set næste telefonregning :-)
Faktisk står der et lille 3G øverst i skærmmenuen - det skifter til H og bliver der, også når jeg kigger på vejret.
Nogen der kan sige mig, hvad det betyder?
Tak for jeres svar!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2011 - 17:32 #5
Da det er en smartphone, vil jeg på det kraftigste anbefale at du får (hvis ikke du har) en datapakke koblet på dit abonnement.
Man køber jo heller ikke en bil uden motor ;)
Avatar billede janne123 Nybegynder
01. september 2011 - 17:35 #6
Hej,John - det vil jeg bede min mand om :-)
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 17:36 #7
En app der viser vejret bruger HELT KLART net!

Som John_stigers siger er det fedest og bedst med en datapakke (flatrate), når man nu har en smartphone!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2011 - 17:39 #8
Den trækker data at vise temperatur m.m. så slå det fra indtil du har data på abonnementet.
Avatar billede janne123 Nybegynder
01. september 2011 - 17:40 #9
Ok, så siger jeg tak til jer alle :-)
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 17:45 #10
det var da en mærkelig pointgivning....
Avatar billede janne123 Nybegynder
01. september 2011 - 18:33 #11
pstidsen - jeg ved ikke hvordan man deler point og der var kun eet svar. Jeg vil også gerne give dig og john_stigers point - hvordan gør jeg?
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 18:41 #12
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 18:41 #13
Avatar billede janne123 Nybegynder
01. september 2011 - 20:33 #14
Takker - der er oprettet to nye spørgsmål til pointgivning :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2011 - 20:49 #15
Personlig kan jeg være ligeglad. Men med al respekt for din velvilje,
Så har du givet 600 point bort i 1 spørgsmål, men max er 200.
Det må være "mautone" som må aflevere nogle point ril de 2 herrer.
Han har imod reglerne lagt et svar uden at være bedt om det, og har derfor uberettiget modtaget point.
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 22:21 #16
#15: det er ikke mod REGLERNE at ligge et svar uopfordret, men derimod imod NORMERNE at gøre det. (bare en lille rettelse). Men ja det er jo faktisk mautone der (hvis han vil) skal give john og mig point, da maks er 200 point/spm :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2011 - 22:26 #17
Hans svar er ikke direkte forkert, så det er ok med mig :)
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 22:45 #18
overhovedet ikke, men derfor burde vi også have points.. Men bare luk de to nye du har lavet :)
Avatar billede janne123 Nybegynder
02. september 2011 - 08:48 #19
Jeg kan ikke finde ud af det - næste gang passer jeg på :-D
Til eksperten - lad dem bare få deres point - jeg har så mange :-D
Avatar billede mautone Nybegynder
02. september 2011 - 08:55 #20
I kan få alle de point i vil.
Jeg bruger dem ikke til noget som helst.

Aner ikke hvad jeg skal bruge dem til, og vil heller ikke sætte mig ind i hvad jeg skal bruge dem ti.