Avatar billede jkn83 Praktikant
01. september 2011 - 08:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke indsætte diagram i Microsoft Word

Har en nyinstalleret kopi af Microsoft Office 2010.
Har det installeret på Windows 7 32 bit OS, HP bærebar.

Når jeg forsøger at indsætte diagram i Word, melder den følgende fejl:
"Hvis du vil indsætte et diagram, skal du først lukke alle åbne dialogbokse eller annullere redigeringstilstanden i Microsoft Excel."

Når jeg trykker Ok, melder den så en anden fejl der lyder på:
"Nogle diagramtyper kan ikke kombineres med andre diagramtyper. Vælg en anden diagramtype."

Dette er uden af have nogen som helst andre applikationer kørende, eller hvor jeg kombinerer dem. Det er ved start at computer (nyformateret), ind i word, indsæt diagram...

Så hvad gør jeg lige?

På forhånd tak.
Avatar billede amite Mester
03. september 2011 - 19:22 #1
Det lader til at skyldes noget inkompatibilitet mellem de forskellige versioner af MS office. Har du har haft MSO 2007 installeret på samme maskine, inden du installerede MSO 2010 ?

Prøv at start Excel og åben "Excel options" -> Save -> Save files in this format. Var sikker på at der står:  Excel Workbook (*.xlsx). Hvis ikke - ret det.

Gør det samme med Word og Powerpoint (henholdsvis: *.docx og *.pptx).

Luk alle office programmer og genstart computeren og prøv igen.

-

Hvis det forsat ikke har løst problemet, så prøv med en "Repair" via Control Panel -> Programs and Features -> Microsoft Office 2010, højreklik og vælg "change". Følg instrukserne på skærmen.
Avatar billede jkn83 Praktikant
16. september 2011 - 07:59 #2
Det løste desværre ikke problemet. Vi endte med at formatere computeren, installere den fra ny, samt tilhørende applikationer.

Vi fandt aldrig ud af hvad der forårsagede dette, så beklager hvis andre søger samme svar :/