Avatar billede CharlieMadsen Nybegynder
31. august 2011 - 16:54 Der er 21 kommentarer

Nyt Gaming Headset

Hej dødelige,

Jeg skal ud og skaffe mig et nyt gaming headset til min PC, så jeg er klar til Battlefield 3.

Jeg har haft et Steelseries 7H, som jeg var ret glad for, men det havde fejl.

Overvejer lidt at købe det igen, men tør ikke rigtig =)

Headsetet skal bruges til:

- Battlefield 3
- Battlefield: Bad Company 2
- Lidt CSS
- LoL
- C&C: Generals

Krav:

- Under 800-900.- ( Med mindre der er en god grund, så er jeg nem at overtale (: )
- God mic
- God lyd ( Hvis det ikke siger sig selv )

Så nogle gode forslag?

På forhånd tak,
Frederik
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
31. august 2011 - 16:58 #1
Gaming headset?

Køb et sæt hovedtelefoner fra Sennheiser.

Plastik headset fra razer,logitech go creative knækker og går i stykker.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
31. august 2011 - 16:58 #2
Hvis det er fordi du mangler en mikrofon, kan en sådan købes seperat og placeres på bordet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2011 - 16:59 #3
Jeg har selv haft en del headsets. Også af dem der koster 1000+ kr.
Er endt op med creative fatal1ty, som det bedste headset jeg har haft indtil videre. Versionen jeg har er med jackstik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2011 - 17:00 #4
#1 tro ikke at bare fordi man ikke har mikrofon på, så er det lavet af andre materialer :)
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2011 - 19:01 #5
Det her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498680 kan anbefaldes ! Og det går ind under dit budget !
Avatar billede CharlieMadsen Nybegynder
01. september 2011 - 16:08 #6
Ved godt at det ofte bedre kan betale sig at købe headphones + mikrofon, men det gider jeg ikke. Det skal være et headset.

Taj for forslaget John =)

Ellers tak tigerdk, kan ikke li det headset =)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. september 2011 - 12:38 #7
#8 Ellers så prøv Steelseries Headsets, de skulle efter sigende være af ordentlig kvalitet. Men igen, ikke noget der kommer i nærheden af Sennhenser.
Avatar billede CharlieMadsen Nybegynder
02. september 2011 - 13:00 #8
Hvad hvis jeg køber et Sennheiser headset? Vil mit lydkort overhovedet kunne følge med?

Tror det er indbygget i bundkortet eller sådan noget, men fandt noget der hedder 'Realtek High Definition Audio'.

Nogle ideér?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2011 - 13:00 #9
#7
Det kommer vel an på hvem der prøver dem!
Personligt er jeg skuffet over at de ikke er BETYDELIGT bedre end mit eget til langt billigere penge.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2011 - 13:10 #10
#8 så køb med USB.
Det indbyggede vil sandsynligvis ikke kunne udnytte headsettet ordentligt hvis det tilsluttes onboard lydkort.
Avatar billede CharlieMadsen Nybegynder
02. september 2011 - 14:20 #11
Man kan ikke købe Sennheiser headset med USB. Hvad så med en USB adapter virker den lige så godt?
Avatar billede CharlieMadsen Nybegynder
02. september 2011 - 14:38 #13
#12
Nej tak, de er ikke lige mig =)

Jeg leder efter nogle som dækker ørene helt, det andet kan jeg ikke holde ud.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. september 2011 - 21:48 #14
#8

Sennheiser hovedtelefoner/headsets har generelt en høj impedans i forhold til mange andre fabrikanter hvilket betyder mere modstand overfor lydkortet = sværere at trække.

Hvis du har onboard lydkort så vil det selvfølgelig kunne trække Sennheiserne og få dem til at lyde fornuftigt, men hvis du skal have det maksimale ud af dem er der ingen vej uden om et godt lydkort.
Avatar billede CharlieMadsen Nybegynder
04. september 2011 - 11:57 #15
#14

Hvad er et 'godt' lydkort så? Og hvad koster det? :-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. september 2011 - 20:36 #16
Smag og behag er forskelligt, du kunne evt. købe det nye creative X-Fi Titanium HD. og kombinere det med et sæt Sennheiser hovedtelefoner og en mic på bordet. Så har du kvalitet hele vejen rundt som der holder.

Imodsætning til et billgit plastik headset fra Razer, det er et billigt plastik kineser rebrand som bliver lavet af lavkvalitets materialer og man skal absolut være fanboy/barnlig for at købe den slags mærker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2011 - 21:00 #17
Sjovt nok, så er det set at det billige plastik headset fra Razer holder bedre end et "kvalitets headset".

(Nej jeg nævner ingen mærker, for at sige at S........r er bedre bare fordi det er dyrere er ikke gennemtænkt)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. september 2011 - 07:29 #18
#17 Sennheiser er en af de største (hvis ikke den største) fabrikant at hovedtelefoner,in-ear,headsets,osv.

Deres kvalitet er genkendt verden over og de har bla. produceret nogle af verdens bedste hovedtelefoner, her i blandt Sennheiser HD650 og Sennheiser HD800.

Verdens bedste musikere og hifi enthusiaster verden over bruger Sennheiser - men jeg har ikke hørt seriøse folk bruge Razer.

Blåt blink lys og billig plastik er ikke ensbetydende med kvalitet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2011 - 08:07 #19
Det er heller ikke gennemtænkt at påstå at blot fordi der står Sennheiser på et headset, at så er er det bedre.

Jeg kender kvaliteten (samlekvaliteten) og den er god, men der findes billigere alternativer, og selv om det er plastik (som Sennheiser jo også er) er de lige så gode.
Avatar billede CharlieMadsen Nybegynder
09. september 2011 - 18:29 #20
Hvordan ser det here lydkort ud? I forhold til Gaming og Musik.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=484597#extra
Avatar billede Gustav_Onsberg Nybegynder
03. september 2012 - 06:39 #21
køb et ligitech g35, det gjorde jeg igår. det kør også over USB så det er ligegyldigt om dit lydkort kun understøtter 2.0 lyd, du behøver faktisk ikke lydkort. g35 har også 7.1 lyd