Avatar billede Redecker Nybegynder
31. august 2011 - 14:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

God bærbar til skolebrug

Hej Eksperter.

Jeg kigger efter en god computer til skolebrug.
Den skal helst være 13,3", være tynd og let, samt et flot design.

Jeg har set lidt på denne model fra Samsung:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/417373/Samsung-Q330JS06.html

Er der noget dårligt ved den eller noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.
Avatar billede christian__hansen Nybegynder
31. august 2011 - 15:17 #1
Den er udmærket til skolebrug selvom jeg anbefaler en Lenovo til skolebrug da de næsten ikke bliver brugt til andet end arbejds computer og skole computere.
:)
Avatar billede Redecker Nybegynder
31. august 2011 - 15:21 #2
Ok tak. Er der noget dårlgt eller noget omkring den? Pris, specifikationer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2011 - 15:23 #3
Lige da du skrev, tænkte jeg "Han beskriver en Macbook Air!!!"
http://shop.humac.dk/pi/MacBook_Air_13_1_7GHzCore_i5_15414_.aspx

Det er dog en Mac, og måske lidt over budget?
Avatar billede Redecker Nybegynder
31. august 2011 - 15:27 #4
Ja lige præcis. Det ville jo være den ultimative computer, men dog i den lidt dyre ende af, hvad jeg har råd til pt, ellers har jeg iPhone og iPad, der kan matche mit Apple forbrug.
31. august 2011 - 15:36 #5
Jeg har selv investeret i en iPad og en 16GB er i samme prisklasse som den Samsung du nævner. Fordele ved en iPad (fra mit synspunkt):

- Lang batteritid og det er vel godt til skolebrug og mange timer på skemaet.

- Der er ingen opstart - så snart du klikker på tasten i siden af iPad'en så er du klar til at bruge den. Kan være træls at lukke ned og opstarte hele tiden.

- Lille, kompakt, fylder ingenting oh vejer intet.

Det er bare mit forslag - en glad iPad-ejer :)
Avatar billede Redecker Nybegynder
31. august 2011 - 15:38 #6
Har skam også en iPad som jeg har haft med i skole, men da jeg skal bruge excel, word og matematik programmer, er det desværre ikke muligt at bruge min iPad, derfor må jeg kigge efter en bærbar.
Avatar billede christian__hansen Nybegynder
31. august 2011 - 15:43 #7
Ipad er ikke de bedste til arbejd og skole brug, de er fine til fritid og alt det men skole og arbejd så heller noget Lenovo eller noget andet windows baseret.
Som Redecker selv skriver så er de ikke helt optimale til diverse programmer man kommer til at bruge i skolen.
Bare min mening. :)
Avatar billede Redecker Nybegynder
31. august 2011 - 16:53 #8
Ja præcist. Men hvis vi nu vender tilbage til computeren :D

Er der så noget godt eller dårligt ved den? Og ville I foreslå deb eller en anden?
Avatar billede christian__hansen Nybegynder
01. september 2011 - 07:38 #9
Den ser ud til at være udmærket, er ikke selv fan af samsung da jeg lige har fået to sendt ind til mig, (sidder i en it-afdeling) som begge var stået af efter 2 år ca. :)
Avatar billede mikaelch Novice
04. september 2011 - 05:39 #10
kunne købe fuldstændig samme her til 200 kr billigere http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4916695
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. september 2011 - 12:59 #11
#10
Det er ikke den samme som i spørgsmålet?
Avatar billede Redecker Nybegynder
22. oktober 2011 - 22:19 #12
Tak for jeres forskellige indlæg.

Efter en del overvejelser, endte det med den Samsung bærbar som jeg kiggede på fra start.

Jeg har dog også købt mig en IPad, som efter min mening desværre ikke helt kunne bruges til skolebrug, også selvom jeg købte tastatur og diverse skrive og regneprogrammer.

Den kan efter min vurdering bruges til mindre skolearbejde, men da jeg skal bruge den til graf og regneprogrammer, kunne den ikke bruges optimalt.
Avatar billede Redecker Nybegynder
20. maj 2012 - 17:12 #13
Tak for jeres svar, I må gerne sende et 'svar' så I kan få jeres point.
Avatar billede Redecker Nybegynder
27. juli 2012 - 13:37 #14
Da I ikke har skrevet et svar, har jeg uddelt pointene til mig selv.