Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 20:58 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

nfunlock.dk / Henrik Elsborg ... Fup eller fakta ???

Hej Eksperter

I dette forum er jeg blevet rådet til at gøre brug af nfunlock.dk, hvilket jeg så har valgt at gøre.

Det er bare ikke verdens bedste valg, hvorfor jeg har brug for jeres hjælp!

Sagen er den, at jeg, gennem en længere mailkorrespondance, har aftalt med Henrik Elsborg fra firmaet bag nfunlock.dk, at han skal reparere min HTC Desire HD, hvor glasset er revnet i hele telefonens længde.

I min blinde tillid til alle ... inden andet er bevist ... aftalte vi, at jeg skulle indbetale 1200 dkr, på Henrik Elsborgs konto. Et beløb som skulle dække for indkøb af reservedele, reparation samt returnering af telefonen. Henrik Elsborg ville så bestille reservedelene, hvorefter han ville gi´lyd, så jeg kunne sende min telefon!

Beløbet blev overført til Henrik Elsborg den 1. august 2011 ... og siden har jeg intet hørt fra manden!!!

Pr. mail har jeg rykket 4 gange for status på indkøb, uden held!!
Pr. telefon har jeg  5 gange rykket/indtalt på mobilsvar, uden held!!!
Jeg har efterfølgende Googlet nfunlock.dk/Henrik Elsborg og svarene er mildest talt ikke kun positive!!

Derfor: Er nfunlock.dk / Henrik Elsborg ... Fup eller fakta ?

Og spørgsmålet er, hvad jeg gør for at få mine 1200 dkr retur ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 21:17 #1
Jeg vil ikke kommentere på om det er fup eller fakta da jeg ikke kender manden eller firmaet, men du kan prøve at google hans navn/firma og se hvad du får af resultater.

Hvis du har overført pengene direkte til hans bank konto, får du nok svært ved at få pengene tilbage hvis han skulle have fuppet dig. Der må du kontakte nogen der måske kan hjælpe dig (forbrugerombudsmanden eller politiet).

Hvis du har brugt dankort eller visa kan du som regel hurtigt få dine penge igen ved at kontakte din bank. Så er det op til banken eller pbs at finde ud af om der er svindlet. Efter en måned eller to så er sagen afsluttet hvis du ikke hører fra dem.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 21:27 #2
En ekstra bemærkning, så er dem som bruger eDankort ikke lige så godt stillet som dem der bruger dankort/visa. Brug så vidt muligt dankort/visa som betaling på nettet. Så er det meget nemmere at få sine penge tilbage hvis der skulle ske noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 21:29 #3
Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 21:42 #4
Hej tolamaps

"Sjovt" at du byder ind, John ... det var faktisk dig der anbefalede nfunlock.dk, da du havde gode erfaringer med firmaet ?

Som skrevet tidligere, så har jeg Googlet firmaet/manden med følgende resultat:  http://www.trustpilot.dk/review/www.nfunlock.dk

Lidt yderligere info:
Jeg har overført pengene via netbank.
Jeg har hele mailkorrespondance på skrift, hvor jeg beskriver fejlen og hvori Henrik oplyser, at han kan/vil reparere telefonen og, at jeg skal overføre penge før han kan handle ind. Samtidig oplyser han, at leveringstiden på reservedelene er 10 dage!!

Samtidig har jeg stadig en telefon hvor glasset er revnet ... hvilket i sig selv beviser, at han ikke har udført sin opgave ... i stedet har han scoret 1200 dkr.

Planen er, at politianmelder ham for svindel, senere i denne uge!

Hvis I ikke har andre gode råd ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 21:47 #5
Nej jeg har ikke sagt noget om gode erfaringer?

http://www.eksperten.dk/spm/942700
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 21:48 #6
Hvad jeg kender til betaling over nettet, tror jeg ikke du har andre muligheder end at anmelde ham. Netbankbetaling stiller brugeren temmelig dårligt når det gælder om at få pengene igen.
De par gange hvor det er gået galt for mig har jeg heldigvis brugt visa, og der har jeg fået pengene tilbage i løbet af få dage, og fået at vide der ikke ville ske mere efter 1-2 måneder hvis jeg ikke hørte mere til det.
Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 21:58 #7
Hej John

Min fejl, undskyld :o(
Du linkede bare til hans side ...

Og jeg var dum og stolede på, at alt var okay!!

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 22:15 #8
Men derfor er det da mega træls, og nfunlock har jo ikke ligefrem den bedste reklame kan man se ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 22:20 #9
info@nfunlock.dk
og
h_rasmussen@hotmail.com

Har du skrevet på begge?
Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 22:22 #10
Korrekt ... Men man ligger, som man har redt!

Jeg tror der står politistationen, som nummer 1 på tirsdagens program.

Tak til tolamaps for råd omkring betalingsformer ... sender du et svar, så skal pointene komme, måske ;o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 22:24 #11
Hej John

Nej, har ikke prøvet info@nfunlock.dk ... til gengæld har jeg brugt al diskplads på mandens telefonsvarer :o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 22:30 #12
#11 haha ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 22:31 #13
Du kan jo passende anmelde ham på trustpilot.
Din sag er jo meget lig de andre.
Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 22:36 #14
Hej John

Godt ord igen ... han får sgu også lidt spalteplads trustpilot.

Poster du også lige et svar ... så får du en sjat point for rådet omkring info@nfunlock.dk

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede nfunlock Nybegynder
29. august 2011 - 22:38 #15
Hej Nicolai

beklager meget at du ikke har hørt fra mig men har fået smidt dit mobil nr væk og har derfor ikke kunne ringe til dig

hvis du har indtalt beskeder på min svare må jeg beklage meget men kan ikke komme til at aflyte mine beskeder hvis jeg ringer ind for at aflytte afbryder forbilndelesen bare efter der er sagt jeg har nye beskeder og jeg kan heller ikke aflytte den ved at locke mig ind på cbb af en eller anden grund og jeg har i den sidste ugen prøvet gennem cbb at få det til at virke igen uden held

har i de sidste 14 dag ligget syg med trykkede riben og har derfor ikke fået tjekket mail og derfro heller ikke besvaret nogel mail

det er helt korekt at du har betalt 1200 kr for ud for rep af din mobil og det skete den 1. august 2011 lige inde jeg gik på 14 dages ferie

skærm sættet er ankommet og er på lager så jeg kan lave din mobil med ddet samme jeg har den

vælger du nu grundet manglende svar fra min side af og få pengene retur istedet for at få lavet din mobil så er det helt ok med mig og pengene retur neres med det samme jeg har dit reg og konto nr

du kan sende dine bank oplysninger til mig pr sms på tlf 27357048 eller du kan sende mig en sms og jeg ringer dig op imorgen

Mvh
Henrik ELsborg
Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 23:07 #16
Hej Henrik

Wauv ????

Er ked af at høre, at du ikke kan aflytte din telefonsvarer ? og at dine ribben gør, at du ikke kan læse dine mails ? og at du ikke kan se mit nummer, som 5 ubesvarede opkald ?

Anyway, jeg kommer netop fra min mailboks, hvor jeg har sendt dig en mail på adressen info@nfunlock.dk, på foranledning af John i #9.

Som du selv nævner i ovenstående indlæg, så ønsker jeg, at du returnerer mine 1200,- kr. ASAP, til mit kontonummeret anført i mailen.

Til gengæld glemmer jeg poiltiet og trustpilot!

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede nfunlock Nybegynder
29. august 2011 - 23:33 #17
har læst din mail og besvaret den

skriver ikke at jeg ikke har kunnet læse mail men at jeg ikke har tjekket mail i de sidste 14 dag da jeg har ligget syg med trykket riben

kan godt se der har været en del ubesvaret opkald på min mobil men ikke hvem de er fra og da jeg ikke har kunne og stadig ikke kan aflytte min svare har jeg ikke ringet retur  til de ubesvaret opkald

føre selfølge dine penge retur igen og det sker via netbank fra min konto i nordea hvilket betyder at der vil gå 1-2 dag inden du kan se overførelsen da du jo har danske bank
Avatar billede Ialocin Novice
29. august 2011 - 23:41 #18
Hej Henrik

Jeg har svaret dig på mailen.
Mange tak for respons.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
05. september 2011 - 21:18 #19
Hej Alle

Så har jeg fået mine 1200 kroner retur fra nfunlock.dk / Henrik Elsborg, som dog oplyser, at han nu har "mine" reservedele på lager og, at han gerne vil reparere min HTC Desire HD ??

Jeg agter dog ikke at sende min telefon til nfunlock.dk / Henrik Elsborg, da tilliden mildest talt har lidt et knæk på baggrund af hændelsesforløbet beskrevet i denne tråd.

Om nfunlock.dk / Henrik Elsborg er Fup eller Fakta vil jeg lade være op til den enkelte bruger at afgøre, da det qua "mit tilfælde" og  http://www.trustpilot.dk/review/www.nfunlock.dk vist går begge veje ???

Tolamaps og John lægger i et svar, så skal I få jeres point :o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede nfunlock Nybegynder
05. september 2011 - 21:24 #20
Hej Nicolai

som sagt beklager jeg at jeg ikke har været til at få fat i og at jeg ikke fik givet dig besked om at skærm sættet var kommet på lager

respekter selfølge at du har valgt ikke at sende din mobil til rep og derfor har du også fået dine penge retur igen som aftalt

Mvh
Henrik
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2011 - 21:30 #21
.
Avatar billede Ialocin Novice
05. september 2011 - 22:06 #22
Hej John

Jeg afventer lige tolamaps´ svar ....

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 23:05 #23
Jeg samler ikke på point, så dem fordeler du bare som du har lyst til. :)
Avatar billede jens-bay Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:22 #24
Har været ude for det samme som Nicolai - undskyldninger og dumme svar - har samtidig en telefon sendt ind for mit firma som ikke er blevet returneret - fjolset er nu meldt ind i RKI - ærgeligt for hans kone som samtidig bliver belastet - men det
er åbenbart ligemeget - politiet er også kontaktet - fatter ikke
hvor svært det kan være.........kan se på Facebook at Henrik nu bruger "Facebook for Windows Phone" - det er så på en stjålet telefon...
Avatar billede nfunlock Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:35 #25
syntes du skal stoppe nu jens inden du komme for langt ud og svømme .... det er ikke smart at beskylde mig for at bruge en stjålet mobile til facebook og nej det er bestemt ikke fra en stjålet mobil jeg går på facebook

den mobil som du har sendt fra dit firme den er sendt retur

din egen mobil er også sendt retur men husk nu at du har misbrugt mig til at have din mobil liggende i flere månder fordi din forsikring ikke ville lade den lave og først efter du fik ny forsikring fik du dem til at dække for rep af din mobil

den mobil jeg brugte på facebook igår er en htc hd2 og den er politiet velkommen til at komme og tjekke
Avatar billede jens-bay Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:49 #26
jamen de er nok også på vej - sjovt at Du kan svare her som det eneste - men ikke på private henvendelser - du kunne jo smide et par postkvitteringer ind i kampen...
Avatar billede nfunlock Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:56 #27
ja det kunne jeg gøre men bestem ikke efter du lige har beskyldt mig for at brugen en stjålet mobil til facebook

jeg kan også svare på private henvendelser hvis de var relevante men det har dine beskeder bestemt ikke været de har været meret trudsler bla omkring rki hvilket ikke rigtigt kommer dig ved men det firma du harbejder for da det er firmaet der har sendt mig den mobil der ikke er kommet frem og samtidig er den windows mobil som du mener jeg skulle bruge til facebook problemt er bare at den slet ikke virkede og aldrig har gjort det og derfor blev den sendt retur uden den er blevet lavet da det er hele øverste print der ikke virker og skulle skiftes ud man kan bare ikke købe det
Avatar billede jens-bay Nybegynder
19. oktober 2011 - 17:27 #28
ja, ja, undskydningernes holdeplads som det plejer at være de gange det går galt for dig........nå, men nu er folk advaret....det var egentlig mest det - men ærgeligt for konen at hun ryger med.....
Avatar billede nfunlock Nybegynder
19. oktober 2011 - 17:51 #29
hun ryger skam ikke med på nogen måder da det at jeg er kommet i rki ikke er helt iorden da pakken er bort kommet og derfor er det en sag der skal køre gennem postdanmark og det har i faktisk fået besked om og derfor forstår jeg slet ikke den regning dit firma har sendt ud og ej heller rki

syntes ikke du kommenter at du bekylder mig for at bruge en stjålet mobil til at gå på facebook med uden at have noget at have det i kun af den grund at den htc hd7 som er bortkommet er en windows mobil lige som den hd2 jeg bruger også er det
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2011 - 21:32 #30
Det der skrives om nu, er en sag mellem jens-bay og nfunlock.
Det kommer ikke os andre ved, så tag den lige over privat besked. TAK!!!
Avatar billede nfunlock Nybegynder
19. oktober 2011 - 22:23 #31
tar den gerne over privat med jens og det firma han er ansat i.

men når han skriver her inde er jeg jo nød til at forsvare mig mod de anklager og beskyldninger han kommer med :-)
Avatar billede lasse10 Nybegynder
17. november 2011 - 20:46 #32
Jeg har også dårlige erfaringer med nfunlock / online-unlock ved Henrik Elsborg.

Efter at have taget sagen op med forbrugerklagenævnet er han nu havnet på firmatjek.dk:
http://www.forbrug.dk/FirmatjekSager/H/Henrik-Hornbeck-Elsborg?tc=87D7299BD4EE40DBA91635B1C8D10347

Min sag omhandler manglende returnering af mobiltelefon (fik den tilbage da politiet hentede den hos ham). Jeg har beskrevet sagen i detaljer på trustpilot (anmeldelse fra 26. august 2010):
http://www.trustpilot.dk/review/www.online-unlock.dk

Så vidt jeg kan se er han udelukket fra mobildebat.dk:
http://www.mobildebat.dk/archive/index.php?t-187177-p-4.html&s=6f227b9085833ceca2b6b9dc1da3ee8b
Avatar billede nfunlock Nybegynder
17. november 2011 - 21:45 #33
til lasse

jeg er ikke udelukket fra noget forum heller ikke mobildebat.dk

kan nu heller ikke se hvorfor du skal til at skrive her inde mere en 1 år efter du har fået din mobil igen som godt nok ikke virkede fordi den blev opdateret med en forkert software version af den grund at du ikke selv oplyste at det var en mobil der var købt i usa og derfor er beregnet til det armrikanske markede og ikke eu og der kunne der ikke ligges dansk ind på mobilen uden at den ødelægges og det var hvad der sket med din fordi du ikke oplyste korekt omkring mobilen da du spurgte om der kunne liges dansk sprog på din nokia mobil

sagen køre gennem forbrugerklagenævnet endnu
Avatar billede lasse10 Nybegynder
17. november 2011 - 22:09 #34
Jeg skriver nu fordi afgørelsen fra forbrugerklagenævnet netop er blevet offentliggjort på firmatjek.dk

Jeg gemmer heldigvis altid mine mails, så jeg har sort på hvidt at jeg skrev til dig, i min første henvendelse, at telefonen var købt i USA.

Jeg vil ikke fortsætte en lang diskussion med Henrik her, men blot opfordre folk til at tjekke de links jeg gav i mit indlæg ovenfor.

Selvom der er mange positive anmeldelser af Henrik på trustpilot så er der omkring 10-20 sager, der ligner min, som er omtalt derinde.