Avatar billede thomasskov Nybegynder
02. august 2001 - 21:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

vandret scroolbjælke skal ikke være på siden

Jeg har fået at vide at der i nogle browsere eller muligvis på nogle skærme på www.seatrade.dk er en vandret scroll-bjælke. Den skal ikke være der. Da jeg ikke kan se den på min egen browser og/eller skærm har jeg svært ved at finde ud af hvad problemet og dermed løsningen er. Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
02. august 2001 - 21:11 #1
du kan lave, en noscrolling i dit textarea.
Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
02. august 2001 - 21:14 #2
scrolling=\'no\' eller frame eller whatever....
Avatar billede engrob Nybegynder
02. august 2001 - 21:17 #3
Problemet er nok at du har lavet en tabel med bredden 552. Hvis folk så bruger en lille opløsning, vil der komme en vandret scrollbar. Det du kan gøre er at skrive tabellens størrelse i procenter. Fx width=\"90%\"
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. august 2001 - 21:19 #4
gør din tabel i rammen main lidt snallere.
<table align=\"center\" width=\"552\">

men det er ikke en endelig løsning. din side ser ud til at den er lavet til at ses i 800*600.
og det går galt ligesom alle andre designs der forudsætter at brugeren ser siden i en specifik størrelse, eller med en specifik browser, eller på et specifikt styresystem.

Behøver der overhovedet at være en tabel med fast bredde der?

Hvis den ikke er der kan siden tilpasse sig det vindue den får. Blive høj og smal i 640*480 og blive bred og lav i 1280*1024.

mvh JakobA
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
02. august 2001 - 21:20 #5
Problemet med engrob\'s løsning er at det nok ikke vil passe perfekt, og der derfor vil blive hivet i siderne, men prøv.
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. august 2001 - 21:21 #6
lalulala_lalalala > komfalderiogra.
Avatar billede engrob Nybegynder
02. august 2001 - 21:22 #7
I øvrigt synes jeg det er i orden hvis det hele passer i 800x600. Så behøver du ikke lave noget om.
Avatar billede engrob Nybegynder
02. august 2001 - 21:23 #8
Yees, men hvad er det nu liiige det betyder?
Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
02. august 2001 - 21:24 #9
jakoba> \"lalulala_lalalala > komfalderiogra.\"  whåååååt...?
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. august 2001 - 21:26 #10
prøv med filen nedenfor i main istedet. den tilpasser sig til næsten hvadsomhelst. (og husk <body og </body  kommandoen efter head sektionen.)

<html>
<head>
<title>SEATRADE</title>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"images/seastyle1.css\">
<script language=\"JavaScript\">
  var bookmarkurl=\"http://www.capito.dk/seatrade/index.html\"
  var bookmarktitle=\"SEATRADE\"
  function addbookmark(){
    if (document.all)
    window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle)
  }
</script>
</head>
<body>

      <h1>VELKOMMEN TIL SEATRADE ApS</h1>
      <p>&nbsp;
      <p>
      <h3>SEATRADE ApS i Jyllinge, leverer alt udstyr til skibe og land installationer.
        Vi leverer maskinstores, måleværktøj, koblinger, generatorer, redningsflåder,
        elektronik, samt fabriksudstyr af alle fabrikater. </h3>
      <h3>Udover at beskæftige os med ovenstående, tilbyder firmaet at arbejde
        som rederiets \"forlængede arm\" her fra Danmark. Det kunne f.eks.være at
        fremskaffe dele, som har en uacceptabel lang leveringstid i Danmark, men
        som sikkert kan skaffes et andet sted i verden enten som, nyt eller renoveret.
      </h3>
      <h3>Arrangere kurer transporter World Wide. </h3>
      <h3>Assistere i forbindelse med sagsbehandlingen af forsikringssager, samt
        i forbindelse med værftsophold m.m. <br>
      </h3>
      <h3>&nbsp; </h3>
      <h3>I den forbindelse vil vi ikke undlade at nævne, at firmaets telefon
        er bemandet 24 timer i døgnet året rundt, hvor vi er klar til at tage
        mod Deres ordre. </h3>
      <h3>&nbsp;</h3>
      <h3>Med venlig hilsen </h3>
      <h3>SEATRADE ApS </h3>
      <h3>&nbsp;</h3>
      <h3></h3>
      <table><tr><td border=\"1\" cellspacing=\"3\" color=\"#ffffff\"><h3><font size=\"5\"><font color=\"#FFFFFF\">Mød os på</font> <font color=\"#FF0000\">Dan</font><font color=\"#000080\">Fish</font>
            <font color=\"#FF0000\"> International</font>  2000<font color=\"#FFFFFF\">
            i Aalborg i dagene 27 - 29 September
        2001 her vil vi introducere to nyheder, DEFLECTION INDICATOR DI-4C fra
        PRISMA TEKNIK AB, samt et nyt ENDOSKOP med mange anvendelses muligheder,
        og til den rigtige pris.</font></font> </h3>
      <h3><font color=\"#FF0000\" size=\"5\">Vi ses i Aalborg på stand nr. C 216</font></h3></td></tr></table>

</body>
</html>
Avatar billede thomasskov Nybegynder
02. august 2001 - 23:01 #11
tak for hjælpen. Jeg finder ud af det.
Thomas