Avatar billede sofr1973 Nybegynder
29. august 2011 - 11:18 Der er 3 kommentarer

PC starter fint, men kan ikke læse original Win 7 cd

Sidder her med en super god pc der er opstået et problem med.

Windows 7 crasher under indlæsning og har forsøgt at køre repair, men det nytter ikke noget.
Nu har jeg så det problem at jeg slet ikke kan få den til at læse fra cd/dvd drev, for vil installere Win 7 helt forfra, men når jeg starter pc vil den ikke læse fra drev.

Har skiftet alle kabler og den kan godt se drevet i bios.

Har sågar fundet et gammelt diskette drev frem og forsøgt mig den vej at komme til at formatere harddisken, men den vil heller ikke starte op der.

Skal siges at der er forsøgt indlæst en tidligere backup og det er den der har gjort et eller andet ved pc så nu virker den slet ikke.

Nogen gode forslag til hvad jeg skal/kan gøre? Har forsøgt flg:
- Skiftet CD/DVD drev
- Skiftet BUS kabler
- Koblet alt uinteressant fra
- Forsøgt formatering via USB-diskettedrev
- Clearet CMOS og batteri

Forslag???
29. august 2011 - 11:24 #1
...slet ikke kan få den til at læse fra cd/dvd drev... "Opgiver" den med det samme ? Eller kigger den slet ikke på CD/DVD drevet under opstart ?

Du har vel i BIOS sat til "First Boot Device = CD/DVD" ?
Avatar billede sofr1973 Nybegynder
29. august 2011 - 13:47 #2
Ja, den er sat dertil, men jeg tror at jeg lige har fundet fejlen som må ligge i den ene IDE port der er på bundkortet.
Har fundet et sata dvd drev og sat det i og den kørte med det samme og har netop lige færdiggjort installationen af Win 7. Dejligt!

Så takker for svar, men fejlen er løst og må nu køre med sata resten af livet på den pc.
29. august 2011 - 13:54 #3
Sata er jo også noget hurtigere og mere 'moderne' ...

Husk ALLE opdateringer til WIN7 - Incl SP1 ...