Avatar billede mandersen Nybegynder
28. august 2011 - 18:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

QuickTime

Når jeg eksempelvis skal afspille en midifil på på en website, åbner den automatisk i Quiktime.
Dette ønsker jeg ikke ;-)
Istedet vil jeg have den skal bruge Windows Medieplayer
Hvordan gør jeg ?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 18:14 #1
Hej.

Hvad er dit styresystem? Windows Xp,Windows Vista, eller Windows 7?

Der plejer at være en bjælke nede i start, der hedder standardprogrammer. Hvis du ser den nede i start, tryk på den. - Nu burde du se en liste til venstre. Vælg Windows Media Player, og tryk ok. Hjalp det?
Avatar billede mandersen Nybegynder
28. august 2011 - 18:33 #2
Nej desværre

Det er prøvet, Quicktime har en mani med at tage kommandoen :-(
Avatar billede fhansen82 Mester
28. august 2011 - 18:35 #3
Med Win7:

Start>Alle programmer>Standardprogrammer>Knyt en filtype eller protokol til et program>Find .midi i listen>Dobblet klik på .midi>Vælg Windows Media Player.

Anden mulighed. Hent en medi-fil og højreklik på den og vælg egenskaber. Her burde du også kunne vælge hvilket program du ønsker at benytte.
Avatar billede fhansen82 Mester
28. august 2011 - 18:36 #4
Gå ind i Quicktime indstillinger og fjen .midi fra listen over de filtyper den skal afspille.
Avatar billede mandersen Nybegynder
28. august 2011 - 18:47 #5
Igen desværre
Mystisk
Avatar billede fhansen82 Mester
01. september 2011 - 21:54 #6
Afinstaller Quicktime. Når du installerer det igen, så fravælg at Quicktime skal være favoritafspiller. Det kommer på et eller andet tidspunkt under installationen. Det må være Quicktime der ligger og spærrer.
Og du er sikker på at det ikke er en webaplikation, der afspiller filen, og ikke dit eget Quicktime program. Ved ikke om det kan foregå sådan, men idag bliver mere og flere programmer integreret i websiderne.
Avatar billede mandersen Nybegynder
27. november 2011 - 19:30 #7
Nu virker det
lad mig give dig de 200 Point
Avatar billede mandersen Nybegynder
27. november 2011 - 19:31 #8
Nu virker det lad mig give dig de 200 point
Avatar billede fhansen82 Mester
27. november 2011 - 19:36 #9
Super