Avatar billede Diego10 Nybegynder
28. august 2011 - 13:18 Der er 9 kommentarer

Lenovo One Key Recovery

Hej derude

Jeg har forsøgt at ændre nogle ting i start-op fasen på min computer, men kom desværre til at lave for markante ændringer i opsætningen, så nu kan jeg ikke gå på nettet eller åbne Word, Excel eller lign.
Jeg kan så læse mig frem til at jeg bør gennemføre en One Key Recovery som Lenovo har, men mit spørgsmål er at når jeg trykker på på knappen kommer der 3 muligheder frem, 1. Sikkerhedskopiering af system, 2. Systemgenoprettelse, 3. Opret gendannelsesdisk.
Eftersom jeg ikke selv har taget backup, vil jeg så kunne vælge 2. Systemgenoprettelse og så kunne vælge et tidspunkt som f.eks. kunne hedde fredag 26/8?

Jeg har sørget for at få mine billeder og dokumenter over på en ekstern harddisk, men jeg er stadig bekymret for mine mails jeg har i Outlook. Vil de gå tabt også hvis man kan lade et gendannelsestidspunkt som f.eks. kunne være 26/8?

Håber I kan komme med nogle gode råd og hjælp herom.

På forhånd tak

Mvh
Chris
28. august 2011 - 13:50 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Kan du opstart i "Fejlsikker tilstand" ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2011 - 14:13 #2
Systemgenoprettelse er med 99.9% sandsynlighed at den bliver gendannet til fabriksindstillinger.
Dette har intet med Windows systemgendannelse at gøre.
Avatar billede Diego10 Nybegynder
28. august 2011 - 14:17 #3
Tak for hurtigt svar.

Altså jeg har Win7 på computeren, men kort sagt så er bunden af skærmen ikke den samme blå windows farve, når windows startes op. Jeg kan godt starte computeren op, men det virker som om at en masse "opstartsdrivere" er forsvundet.
Desuden er der ingen netforbindelse heller, så jeg skriver fra min gamle computer.
Hvis jeg starter Outlook op skriver den "setup error" og programmet lukker automatisk igen. Det samme er tilfældet for Word og Excel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2011 - 14:22 #4
Kan du starte Windows systemgendannelse?
Evt. skriv rstrui.exe fra Start -> Søg
Avatar billede Diego10 Nybegynder
28. august 2011 - 14:27 #5
Hej igen

Nej jeg kan ikke starte Windows systemgendannelse...

Den skriver: Systemgendannelse fungerer tilsyneladende ikke korrekt på dette system. Der er registreret en uventet fejl af en komponent i tjenesten øjebliksbillede af diskenhed. Kontroller programmets hændelseslog for at få flere oplysninger om fejlen (0x80042302)
28. august 2011 - 14:34 #6
Kan du opstart i "Fejlsikker tilstand" ? Og DERFRA "systemgendannelse" ...
Avatar billede Diego10 Nybegynder
28. august 2011 - 14:41 #7
Hej Karise

Skal det være i fejlsikret tilstand eller fejsikret tilstand med netværk? eller fejlsikret tilstand med kommandoprompt ? :-)
28. august 2011 - 14:55 #8
fejlsikret tilstand "ingenting" ...
Avatar billede Diego10 Nybegynder
28. august 2011 - 15:00 #9
Nej, det kan jeg heller ikke. Den skriver samme fejl desværre (som beskrevet tidligere) :-(

Hvad kan jeg så ellers gøre?